Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag ska spela in analogt, alltså från en mic i logic, och alltså trycker "rec" då börjar logic spela in men musiken tystnar i kanske 1 sek. Är det något som är vanligt? väldigt jobbigt då man kan hamna utanför beat om det är svåra grejer. Det känns konstigt att det skulle vara processorn som inte skulle palla då det bara är kanske 10 spår sammalagt i pojektet med inte särskillt tunga pluggar på.

Nån som upplevt detta?

Annons
Postat (redigerat)

Tystnar hur? I början av låten eller närsomhelst? Ofta?

Edit: Om du gör en sk "punch-in", så tror jag nog inte att det är så konstigt i och för sig....

Redigerat av BluesBoy
Postat

Tystnar hur? I början av låten eller närsomhelst? Ofta?

Edit: Om du gör en sk "punch-in", så tror jag nog inte att det är så konstigt i och för sig....

Jag använder mig inte av punch in. Alltså jag spelar upp musiken sen trycker jag på rec för att spela in ett spår till musiken. Då blir det tyst, inklusive klicket. Det fortsätter rulla, markören fortsätter gå osv. Så den spelar in och allt men klicket och musiken tystnar och kommer igen sen efter nån sekund. De kommer in rätt, inte som att det pausas och sätts igång, utan typ som att man mutar master-bussen i 1 sek. Skitsvårt att spela tight när man måste gissa klicket i huvudet! 😄

Postat

Alltså jag spelar upp musiken sen trycker jag på rec för att spela in ett spår till musiken.

Det är en punch-in. 😉

Samma sak händer mig också när jag gör så. Det enda är att trycka in record i god tid innan så blir det inga problem med timing.

Postat

Det är en punch-in. 😉

Trodde du mena auto-punch-in grejen i logic 🙂

Men ska det vara så, eller är det en bugg som Apple inte märkt eller brytt sig om? Verkar ologiskt..

Postat

Tror nog inte att det är en bugg. Jag har aldrig reagerat över det, men som sagt, man får se till att trycka in record i god tid så är det inga problem. 🙂

Vet inte om "styrka" på dator reagerar annorlunda. Vi får kolla med någon som har en Mac Pro-värsting.......

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.