Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är på jakt efter diverse gratisljud/inställningar, så jag kollade in Logic Pro Help-forumet.

Sprang på en Bass Amp preset som verkade spännande och laddade hem den.

När jag placerar den i mappen så ser jag inte att den dyker upp i listan över olika inställningar i pluggen.

Det som är ännu konstigare är att de tidigare presets'en som fanns i mappen inte har samma namn som man ser i pluggen.

Är jag i fel mapp, eller är det något annat mystiskt? Sparas namnen i .pst-filen också så man egentligen inte ser vad inställningarna heter? O_o

bass_amp.png

Annons
Postat

Listan du har uppe är förstärkarmodellerna som finns i pluggen, där hittar du inte dina presets.

Markera Bass Amp i kanalstrippen, klicka Media (längst uppe till höger) och välj fliken Library. Där har du dina presets till Bass Amp.

Postat

Ja, titta! Där är de ju. 😛

Tack så mycket.

Lite rörigt med alla mappar och var ljuden/effekter/presets osv finns någonstans.

Har andra funderingar också som jag kanske bygger på den här tråden med.

Postat (redigerat)

Som det här tex.....var hittar jag Bricasti, Quantec och Legacy Spaces på min dator?

Jag söker i finder och hittar absolut ingenting.......blir snurrig på det här.

sd.png

Edit: Fel länk.

Edit 2: Varför hittar jag inte alla filer/mappar när jag söker i finder? Är de skyddade på något sätt?

Redigerat av BluesBoy
Postat

Bricasti, Legacy Spaces och Quanted - Mainrooms är impulser som din användare lagt till.

De ligger alltså i /ANVÄNDARNAMN/Bibliotek/Application Support/Logic/Plug-In Settings/Space Designer

Den sista avdelningen är huvudbiblioteket, gemensamt för alla användare (och det är den du hittat själv)

De ligger alltså i /Bibliotek/Application Support/Logic/Plug-In Settings/Space Designer

En "vanlig" sökning i Finder letar inte i biblioteken, men om du ställer dig i den mappen och gör en sökning så hittar du.

Postat

Hmmm...ok, men...jag hittar inget "bibliotek" under mitt användarnamn?

Finns inte under någon av de 3 mapparna som visas, förutom "library" då, men den kommer jag inte åt.

finder.png

Finns det inget sätt att söka alla filer på hela hårddisken? Det kan man ju till och med i Windows. 😛

Postat
Hmmm...ok, men...jag hittar inget "bibliotek" under mitt användarnamn?
Apple har fult nog dolt användarbiblioteket fr.o.m. 10.7 Lion (precis som Microsoft dolt Application Data i Windows)

Snabba vägen till användarbiblioteket är växla program till Finder och upp till Gå-menyn. Håll ner alt-knappen så dyker det upp en genväg till biblioteket där.

Postat
Finns det inget sätt att söka alla filer på hela hårddisken? Det kan man ju till och med i Windows. 😛

Ska du söka i /System och biblioteken får du aktivt välja att inkludera Systemfiler i din sökning.

finderspotlightsystemfi.png

Postat

Tack så mycket, Linus. 🙂

Irriterande att de valt att dölja användarbiblioteket......

Postat
Irriterande att de valt att dölja användarbiblioteket......
Öppna upp Terminal och klistra in

chflags nohidden ~/Library/

☺️

Postat

Sådär ja! Bravo, Linus. 😄

Det här börjar ju mer och mer likna windows-"hack" för att få saker som man vill.

Tack igen. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.