la1997 Postat 11 oktober 2011 Dela Postat 11 oktober 2011 (redigerat) Tjääna, Anledningen till att jag laddar upp låten här är för att det inte funkade att ladda upp låten under "låtar&filer". Vet inte varför, men det stod att jag skulle kontakta administratör och det har jag gjort utan att få svar. Så till saken. Jag är en 14 årig kille som precis börjat producera lite house. Detta är ett projekt som jag håller på med lite. Vill ha lite feedback på vad som kan bli bättre osv. Tror ni vet vad jag menar. Projektet är inget som jag ska fortsätta på sen i nuläget. Ingen direkt bra låt, tycker jag iaf. Men som sagt jag vill ha lite feedback på vad jag ska ändra och lägga till och så till nästa låt 🙂 Länken: http://www41.zippyshare.com/v/10662883/file.html Ha d gött! 🙂 Redigerat 11 oktober 2011 av la1997 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dna the Synthmaestro Postat 20 oktober 2011 Dela Postat 20 oktober 2011 Jag tycker du har lyckats bra med både leadsynten/pianots ljud och själva melodin. Ditt batteri saknar dock struktur vilket gör det svårt att hänga med i låten och känna något flow. Och ta det lugnt med alla klappljud 🙂 låter lite som 06-jumpstyle i slutet 😉 Men det är helt klart på god väg med tanke på att du bara är 14, så bra lät inte min musik när jag var i den åldern! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
la1997 Postat 20 oktober 2011 Trådstartare Dela Postat 20 oktober 2011 (redigerat) Haha tackar 🙂 Ska ta det lungt med klappljuden i fortsättningen vill inte att det ska låta som jumpstyle 😉 Vad menar du med batteri och det? Du får gärna utveckla det lite haha 🙂 Edit: Mitt senaste projekt: http://www23.zippyshare.com/v/7379970/file.html Redigerat 20 oktober 2011 av la1997 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dna the Synthmaestro Postat 20 oktober 2011 Dela Postat 20 oktober 2011 Jag menar ditt trumpaket. Samplingarna känns väl ok, men det är inte riktigt strukturerat utan känns spretigt. Vad har hänt med basen i din bastrumma i den senaste låten? 😄 något högpassfilter som ligger på? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nystrom Postat 20 oktober 2011 Dela Postat 20 oktober 2011 Tjääna, Anledningen till att jag laddar upp låten här är för att det inte funkade att ladda upp låten under "låtar&filer". Vet inte varför, men det stod att jag skulle kontakta administratör och det har jag gjort utan att få svar. Så till saken. Jag är en 14 årig kille som precis börjat producera lite house. Detta är ett projekt som jag håller på med lite. Vill ha lite feedback på vad som kan bli bättre osv. Tror ni vet vad jag menar. Projektet är inget som jag ska fortsätta på sen i nuläget. Ingen direkt bra låt, tycker jag iaf. Men som sagt jag vill ha lite feedback på vad jag ska ändra och lägga till och så till nästa låt 🙂 Länken: http://www41.zippyshare.com/v/10662883/file.html Ha d gött! 🙂 SHM inspirerad synth? Det första jag tänkte på är att du måste slänga på massa mer underlag! På med mindre torra trummor, pads och stråkar. Du kan även försöka lägga ackord till din synth slinga. Och ett tipps är läs lite om stämmor. Det används jätte mycket för att få bredare ljud. Eller schysta uppbyggnader. Bra början! Någon som har lite erfarenhet med house musik får gärna rätta mig och lägga till mer då jag inte jobbat med house. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
la1997 Postat 21 oktober 2011 Trådstartare Dela Postat 21 oktober 2011 (redigerat) Tackar så mycket för all feedback! Jag menar ditt trumpaket. Samplingarna känns väl ok, men det är inte riktigt strukturerat utan känns spretigt. Vad har hänt med basen i din bastrumma i den senaste låten? 😄 något högpassfilter som ligger på? Vet att beatet är helt värdelöst, ska jobba på det. Tack för tipsen:) Har faktiskt ingen högpassfilter på vet inte riktigt vad som hänt, får kolla på det 😉 Nystrom: Lite SHM inspirerad är den väl men i alla fall pianot är främst avicii inspirerat. Använde Dancepiano 2k7 preseten i Nexus, låter ganska likt. Ska testa tipsen:) Redigerat 21 oktober 2011 av la1997 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
la1997 Postat 27 oktober 2011 Trådstartare Dela Postat 27 oktober 2011 Jag tycker du har lyckats bra med både leadsynten/pianots ljud och själva melodin. En fråga bara. Håller melodin? Är den tillräckligt bra? Undrar lite 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elias Postat 31 oktober 2011 Dela Postat 31 oktober 2011 Hej! Jag tycker melodin funkar som ett intro till låten, men skulle gärna höra att låten utvecklades i något lite "fetare" med en kanske en utbyggnad av grundmelodin ? 🙂 Sen kan jag tipsa dig om att kanske använda lite fler automatiserade filter i låten. Tex på virveltrumman som slår på åttondelarna i uppbyggnaden i början. Bara ett tips! Fortsätt jobba på med den! Som sagt, det låter riktigt lovande, speciellt med tanke på att du bara är fjorton 🙂 Lycka till! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
la1997 Postat 1 november 2011 Trådstartare Dela Postat 1 november 2011 Hej! Jag tycker melodin funkar som ett intro till låten, men skulle gärna höra att låten utvecklades i något lite "fetare" med en kanske en utbyggnad av grundmelodin ? 🙂 Sen kan jag tipsa dig om att kanske använda lite fler automatiserade filter i låten. Tex på virveltrumman som slår på åttondelarna i uppbyggnaden i början. Bara ett tips! Fortsätt jobba på med den! Som sagt, det låter riktigt lovande, speciellt med tanke på att du bara är fjorton 🙂 Lycka till! Tack! Jag vet inte riktigt vilken melodi du lyssnade på men jag menade iaf den här: http://www23.zippysh...79970/file.html 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.