Jump to content
Annons

Idag är det Fredag! :)


hackeman

Recommended Posts

Annons

Har vid upprepade tillfällen tänkt uppmärksamma er andra på, kära vänner, att det är fredag. Men det är alltid någon som hinner före.

En sådan händelse kan förstöra hela helgen för mig, det blir ungefär som när man är nyklippt och någon okänd på stan säger typ: -vad fult hår du har! Fast man kanske har rakat sig?

Har gjort ett eget excelark som jag sparat under "mina dokument" där jag varje fredag skrivit "idag är det fredag" men det är inte samma grej juh!

Så idag fick jag en knäpp i skallen (jag har en vän som brukar säga: vad får du allt ifrån! Jag bara: P-Boten fick jag från polisen ha ha ha!)

Jag SKRIVER I FREDAGSTRÅDEN PÅ ONSDAG!! HA HA HA HA, helt sjukt men sant!! Det är nog en och annan ute i de svenska stugorna som inte tror sina ögon nu, men, jepp, här är fredagstråden! PÅ ONSDAG! HA HA HA HA HA. Skönt crazy, det är minsann mitt mellannamn. Jajjamän!!

Jag bara: Idag är det fredag!

Ni bara: Öööh? (det går runt i huvet och ni fattar ingenting, och ögona liksom snurrar i fejset)

Jag bara: NOOOT ! ! ! ho ho hohoho...

Kände bara att jag måste följa mitt knäppa infall och göra det här heltokiga inlägget, hoppas ingen tror att det är lördag imorrn och sätter sig framför tv'n för att se Familjen Macahan typ!

Skriv gärna och berätta om nåt helknäppt som du har gjort.

Hälsningar Knäppgöken

p.s jag tål kritik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser här att du stavat tv-n (min stavning) med tv'n. Det har jag aldrig sett någon göra förut. Dock blev jag synnerligen frapperad när jag i SAOL daterad 86 såg att tv-n ska skrivas TV-n. Jag tycker det ser horribelt ut. Sedan fick jag epost idag någonstans ifrån och där stod det i rubriken TV-n, men i löptexten TV-n. Är det inte bättre snart om det fanns en liten ritfunktion så man kan rita in en tv på raden istället?

Och om man nu ska skriva tv med stora bokstäver så ska väl i så fall även LP, CD. DVD och DIN stavas så också? Hur är det med HDMI i vanlig löptext? Är inte hdmi registrerat som varunamn med bara små bokstäver?

Jag liksom vägrar att skriva tv med stora bokstäver, även kallat versaler. Är det bara för att de små bokstäverna som kallas gemener kallas gemener, som man inte vill beblanda sig med dem? Jag bara frågar, som Hedvig sa. Kan man inte då göra en kompromiss och använda kapitäler kanske (ej att förväxla med kapilärer)? Det är ju stora bokstäver fast i höjd som gemerna. Stora fast små. 🤪

Fredag?

Ja, det tycker jag också.

Det är tjatigt med Robinson.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser här att du stavat tv-n (min stavning) med tv'n. Det har jag aldrig sett någon göra förut.

😄

HA HA HA HA, ja idag är jag helt utom kontroll, vansinnet har slagit sina vassa klor i mig, skriver fredagstråd på onsdag och stavar lite hrusomhelst!

Här kommer fler helt gaaalna grejjer:

Waschington, hi hi hi

Mustash, HA HA HA NU BRISTER DET SNART!!!

Pinkpong-boll ho ho ho

Nä, nu kommer jag snart att bli mer inlagd än sillen, som pyromanen sa!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser här att du stavat tv-n (min stavning) med tv'n. Det har jag aldrig sett någon göra förut. Dock blev jag synnerligen frapperad när jag i SAOL daterad 86 såg att tv-n ska skrivas TV-n. Jag tycker det ser horribelt ut. Sedan fick jag epost idag någonstans ifrån och där stod det i rubriken TV-n, men i löptexten TV-n. Är det inte bättre snart om det fanns en liten ritfunktion så man kan rita in en tv på raden istället?

Och om man nu ska skriva tv med stora bokstäver så ska väl i så fall även LP, CD. DVD och DIN stavas så också? Hur är det med HDMI i vanlig löptext? Är inte hdmi registrerat som varunamn med bara små bokstäver?

Jag liksom vägrar att skriva tv med stora bokstäver, även kallat versaler. Är det bara för att de små bokstäverna som kallas gemener kallas gemener, som man inte vill beblanda sig med dem? Jag bara frågar, som Hedvig sa. Kan man inte då göra en kompromiss och använda kapitäler kanske (ej att förväxla med kapilärer)? Det är ju stora bokstäver fast i höjd som gemerna. Stora fast små. 🤪

Fredag?

Ja, det tycker jag också.

Det är tjatigt med Robinson.

😄

tv:n

Link to comment
Dela på andra sajter

För att tidigt höja stämningen på den här fredagen bjuder jag på en (snodd) vits:

Olle hade en storebror som varje kväll körde ut i sin trimmade Amazon. Eftersom Olle var väldigt nyfiken av sig så gömde han sig i baksätet för att få reda på vad storebror gjorde.

Han for till korvkiosken, gick ut en stund, kom tillbaka, men då hade han en flicka med sig.När dom hade kört ut på landsbygden så frågade Olles storebror:

- Vill du?

Flickan svarade:

- Nej jag vill inte.

Olles storebror öppnade dörren till passagerarsidan och sa;

-Gå hem.

Jaha, tänkte Olle; det är så det går till.

Nästa dag tog Olle sin trehjuling till sandlådan, efter en stund hade han fått tag på en flicka som ville följa med på flaket. Han körde en bra bit från sandlådan, sen vände han sig om och sa:

- Vill du ?

Flickan svarade:

- Ja, jag vill!

Olle blev lite konfundersam men till slut sa han;

- Då ska du nog ta trehjulingen,så går jag hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...