Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jo. Jag kan plötsligt inte öppna två av mina logicprojekt.

Eller, den ena tar lååång tid att öppnas, den fastnar när den ska ladda in ett av ljuden/en kanal, sen kommer "error code -36" upp, jag trycker ok, den fortsätter öppna resten av låten. Väl öppnad är det tre kanaler som inte låter. Dock ser det inte ut som när tex synthen inte finns, med ett streck över sig, utan allt ser ut som vanligt på kanalen bara att det inte kommer ljud. Den ena kanalen är en audiokanal med små klipp längs vägen, den andra är en vanlig EXS 24 med ett av de förprogrammerade ljuden, den tredje är en EXS 24 med ett samplat ljud. Alltså tre "olika" sätt att få in ljudet.....skumt.

Den andra låten öppnas inte alls. Samma sak händer, error code -36 vid ett av ljuden, men sen fastnar allt. Antingen hänger sig Logic, eller hela datorn.....

Lite historia då: Datorn (macbook, från feb 2008) har krånglat länge, stäng ner sig ganska ofta, stängt ner program, låter lite skumt (typ knakar om den när man trycker på tangenterna), osv. Min tanke har länge varit att göra en omformatering, men nu vet jag inte om jag borde göra nåt innan jag gör det? För att rädda dessa två logicprojekt! FAn, de var ju så bra!

All hjälp mottages TACKSAMT!

/N

Annons
Postat

Starta upp med installationsskivan du fick med datorn - men när skivan startat upp, du har valt språk och blir hälsad välkommen går du istället till verktygsmenyn och startar upp Skivverktyg. Du ska alltså INTE gå vidare därifrån för att klicka igång någon installation.

När Skivverktyg kommer markerar du hårddisken och klickar Reparera skiva. När det är klart klickar du Reparera skivbehörigheter. Starta om datorn och prova igen.

Postat

Ja jag har ju backup på allt. Mina låtar är jäääävligt backupade, men, det sjuka är att, det verkar vara nåt galet i filerna! För jag kan likosm inte ens flytta dem, göra nåt med dem, zippa dem, etc. Jag tänkte jag skulle göra typ massor av xtra kopior på dem, och då går det inte att kopiera JUST de låtarna som jag inte kan öppna.....

Postat

Men nu säger jag det här för sista gången. Reparera hårddisken. Anledningen att du inte kan göra något är för att filerna/filsystemet är skadat.

Postat

Nej då, du ska varken sätta igång någon formatering eller ominstallation.

Anledningen att du startar upp datorn från installationsskiva är för att OS X inte kan reparera samma hårddisk som systemet körs ifrån. Så när du startar den från CD/DVD-skivan kan du reparera den interna hårddisken.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.