Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag deltar i en remixtÀvling för Above&Beyond's "You got to go". Jag sparade enbart sÄngen frÄn det ursprungliga spÄret och gjorde om all musik enbart med analoga syntar. Syntarna och trummaskinerna styrdes via MIDI och mixades i realtid tillsammans med sÄngen genom en analogmixer med hÄrdvarueffekter.

SORRY INGA REMIXER "EDIT av MODERATOR"

Syntar: Roland Alpha Juno, Juno 60, TR808; Korg Polysix, Mono/poly, Poly-61; Vermona DRM1 MkIII; Oberheim Matrix 6R; Yamaha S30 (enbart som MIDI-kontroller)

Kommentarer tas gÀrna emot!

Tackar!

Redigerat av drloop
  • Gilla 1
Annons
Postat (redigerat)

Snyggt jobbat!

Har du skaffat en Polysix nu ocksÄ!?!?

Kul!

🙂

Det hade du inte förut ...

Redigerat av Assar
Ludde46 (oregistrerad)
Postat

gott jobbat 🙂

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Det hĂ€r har du gjort vĂ€ldigt bra. Helt fantastiskt. 🙂

Det Àr sÄ bra sÄ jag kan lyssna om och om igen.

Postat

Hej,

BerÀtta om hur du gjorde videon.

Hur fick du till kameraviklingarna, synk mot musik, program för videoredigering m m.

Kent J

Postat

Tack!!

ensvÄrÄtkomligjÀvel: Jo, har inskaffat den nyss! Hade tur, för batteriet hade knappt hunnit börja lÀcka, sÄ moderkortet var vÀldigt fint i skick! Nu kör jag den med klockbatterier.

MJInc: Än finns den bara med sĂ„ng, men man vet aldrig... 😉

kenjoswe: Kameran Àr en Canon HF100, som jag ibland anvÀnder ett vidvinkelobjektiv pÄ. Kameravinklingarna Àr bara med ett plastigt och elÀndigt men superbilligt kamerastativ, som jag stöder upp pÄ de mest underliga sÀtt. Vidvinkelobjektivet hjÀlper mig mycket att fÄ de vinklar jag vill ha, eftersom det inte finns sÄ mycket utrymme i rummet... Jag spelade mot backingtrack som hade en metronom pÄ. All videosynk gör jag helt manuellt.

Tracer: Resultat av nĂ€stan 15 Ă„rs samlande... đŸ€Ș

Postat

ensvÄrÄtkomligjÀvel: Jo, har inskaffat den nyss! Hade tur, för batteriet hade knappt hunnit börja lÀcka, sÄ moderkortet var vÀldigt fint i skick! Nu kör jag den med klockbatterier.

Byggde du om det sjÀlv?

Postat

Byggde du om det sjÀlv?

Jo, det finns bra info pÄ nÀtet. Men man mÄste kunna löda. Och gamla moderkort Àr inte allt för lÀtta att löda.

Postat

Jo, det finns bra info pÄ nÀtet. Men man mÄste kunna löda. Och gamla moderkort Àr inte allt för lÀtta att löda.

Jo, jag vet. Jag hittade anvisningar och tog hjÀlp av en kompis för nÄgra Är sen nÀr jag bytte pÄ min gamla P6:a.

Lödning har aldrig varit min grej.

Vinyl Jam?

🙂

(googlade lite ...)

drloop (oregistrerad)
Postat

Och hÀr kommer en riktig partypooper... inga remixer Àr tillÄtna pÄ forumet, vare sig dom Àr gjorde med bara analoga syntar eller riktiga gitarrer.

Postat

ensvÄrÄtkomligjÀvel: Vinyl Jam var jag med i 2008-2010, men jag har varit tvungen att sluta dÀr nÀr jag inte hinner med allt. Men jag gÀstar med nÄgra keyboards pÄ en skiva som borde komma ut i Är.

drloop (oregistrerad)
Postat

Aah, sorry!

Var inte meningen att bryta mot reglerna, missade dem helt enkelt! 😊

Inga problem!

Gillade remixen 🙂

Postat

Var tvungen att leta upp det pÄ YouTube.

Mycket ballt med alla gamla hÀrliga synthar.

Hittade en ball D-50 video ocksĂ„. 🙂

(Har haft en sÄ'n sjÀlv i mÄnga, mÄnga Är)

Postat

Ah, grymt!

Gillar den snabba bas-slingan. Men de Ă€r kanske för att jag brukar leka med sĂ„nt sjĂ€lv .. 🙂

Och sen nÀr det Àr pÄ grÀnsen att ducka för mycket och det gÄr över till rena "arp"-slingor. Skitgo övergÄng dÀr. Bra mix.

Lycka till!

• 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.