Kebunatorn Postat 8 oktober 2011 Postat 8 oktober 2011 (redigerat) Hej! Jag deltar i en remixtävling för Above&Beyond's "You got to go". Jag sparade enbart sången från det ursprungliga spåret och gjorde om all musik enbart med analoga syntar. Syntarna och trummaskinerna styrdes via MIDI och mixades i realtid tillsammans med sången genom en analogmixer med hårdvarueffekter. SORRY INGA REMIXER "EDIT av MODERATOR" Syntar: Roland Alpha Juno, Juno 60, TR808; Korg Polysix, Mono/poly, Poly-61; Vermona DRM1 MkIII; Oberheim Matrix 6R; Yamaha S30 (enbart som MIDI-kontroller) Kommentarer tas gärna emot! Tackar! Redigerat 9 oktober 2011 av drloop 1
Assar Postat 8 oktober 2011 Postat 8 oktober 2011 (redigerat) Snyggt jobbat! Har du skaffat en Polysix nu också!?!? Kul! 🙂 Det hade du inte förut ... Redigerat 8 oktober 2011 av Assar
MJInc Postat 8 oktober 2011 Postat 8 oktober 2011 Bra låt! Men finns det möjlighet att få höra den utan sången? Tror personligen jag skulle gilla den ännu mer utan sång.... //Micke...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 8 oktober 2011 Postat 8 oktober 2011 Det här har du gjort väldigt bra. Helt fantastiskt. 🙂 Det är så bra så jag kan lyssna om och om igen.
kenjoswe Postat 8 oktober 2011 Postat 8 oktober 2011 Hej, Berätta om hur du gjorde videon. Hur fick du till kameraviklingarna, synk mot musik, program för videoredigering m m. Kent J
Kebunatorn Postat 8 oktober 2011 Trådstartare Postat 8 oktober 2011 Tack!! ensvåråtkomligjävel: Jo, har inskaffat den nyss! Hade tur, för batteriet hade knappt hunnit börja läcka, så moderkortet var väldigt fint i skick! Nu kör jag den med klockbatterier. MJInc: Än finns den bara med sång, men man vet aldrig... 😉 kenjoswe: Kameran är en Canon HF100, som jag ibland använder ett vidvinkelobjektiv på. Kameravinklingarna är bara med ett plastigt och eländigt men superbilligt kamerastativ, som jag stöder upp på de mest underliga sätt. Vidvinkelobjektivet hjälper mig mycket att få de vinklar jag vill ha, eftersom det inte finns så mycket utrymme i rummet... Jag spelade mot backingtrack som hade en metronom på. All videosynk gör jag helt manuellt. Tracer: Resultat av nästan 15 års samlande... 🤪
Assar Postat 8 oktober 2011 Postat 8 oktober 2011 ensvåråtkomligjävel: Jo, har inskaffat den nyss! Hade tur, för batteriet hade knappt hunnit börja läcka, så moderkortet var väldigt fint i skick! Nu kör jag den med klockbatterier. Byggde du om det själv?
Kebunatorn Postat 8 oktober 2011 Trådstartare Postat 8 oktober 2011 Byggde du om det själv? Jo, det finns bra info på nätet. Men man måste kunna löda. Och gamla moderkort är inte allt för lätta att löda.
Assar Postat 8 oktober 2011 Postat 8 oktober 2011 Jo, det finns bra info på nätet. Men man måste kunna löda. Och gamla moderkort är inte allt för lätta att löda. Jo, jag vet. Jag hittade anvisningar och tog hjälp av en kompis för några år sen när jag bytte på min gamla P6:a. Lödning har aldrig varit min grej. Vinyl Jam? 🙂 (googlade lite ...)
drloop (oregistrerad) Postat 9 oktober 2011 Postat 9 oktober 2011 Och här kommer en riktig partypooper... inga remixer är tillåtna på forumet, vare sig dom är gjorde med bara analoga syntar eller riktiga gitarrer.
Kebunatorn Postat 9 oktober 2011 Trådstartare Postat 9 oktober 2011 Aah, sorry! Var inte meningen att bryta mot reglerna, missade dem helt enkelt! 😊
Kebunatorn Postat 9 oktober 2011 Trådstartare Postat 9 oktober 2011 ensvåråtkomligjävel: Vinyl Jam var jag med i 2008-2010, men jag har varit tvungen att sluta där när jag inte hinner med allt. Men jag gästar med några keyboards på en skiva som borde komma ut i år.
drloop (oregistrerad) Postat 9 oktober 2011 Postat 9 oktober 2011 Aah, sorry! Var inte meningen att bryta mot reglerna, missade dem helt enkelt! 😊 Inga problem! Gillade remixen 🙂
Kebunatorn Postat 10 oktober 2011 Trådstartare Postat 10 oktober 2011 Inga problem! Gillade remixen 🙂 Fint, tackar! 🙂
BluesBoy Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Var tvungen att leta upp det på YouTube. Mycket ballt med alla gamla härliga synthar. Hittade en ball D-50 video också. 🙂 (Har haft en så'n själv i många, många år)
cborg Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Ah, grymt! Gillar den snabba bas-slingan. Men de är kanske för att jag brukar leka med sånt själv .. 🙂 Och sen när det är på gränsen att ducka för mycket och det går över till rena "arp"-slingor. Skitgo övergång där. Bra mix. Lycka till!
Kebunatorn Postat 11 oktober 2011 Trådstartare Postat 11 oktober 2011 Tackar! Det är inte svårt att hitta, se signaturen... schh. ☺️
Avium Postat 30 oktober 2011 Postat 30 oktober 2011 Fy satan vad underbart. Jag dreglar lite över din "lilla" synth samling! Bra remix! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.