Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
:rolleyes: Hej alla glada forumvänner! Efter påtryckningar från sakkunniga installerade jag Windows 7 64 bitar för en månad sen. Inget fel på operativsystemet.....fungerar oklanderligt o hänger sig aldrig. MEN!!! Sen kom problemen!! Till de som funderar på att installera win 7 64 och jobba med musik i ev. cubase eller annat så är det en lång process att få det att fungera! Har hållt på i en nånad o först nu är allting oklanderligt!!! Vad handlar det om egentligen? Cubase 32 bitar går utmärkt att köra under win 7 64. Inga problem. Men pluggarna!!!! Knep o knåp för att få det att fungera...fråga mig inte hur jag har löst det för mct var chansningar....iBridge var en lysande lösning för att få gamla PLUGGAR ATT FUNKA....."run as adminstrator" ett annat....köra kompabilitetsprövning ett till....i alla fall till tröst för de som i mitt fall inte är så begåvade i datorhantering så går det att lösa! Just nu sitter jag med win 7 64 bitar + Cubase + alla pluggar utom de gamla waves o det FUNKAR!! Till o med Superior Drummer funkar!!! Mitt enkla råd: ge inte upp...till slut löser det sig! Kan berätta en liten kul historia: använder en gammal mp3-spelare Creative Nomad Jukebox för att spela upp bakgrunder vid mitt trubadurutövande. Win 7 64 kunde inte på ngt sätt känna igen denna mp3-spelare. Efter 3 veckors problemlösande fick jag det att funka trots att på webben stod det att man inte kunde få att att funka. Men som sagt: fråga mig inte hur....trial and error. Men det funkar! God fortsättning...hoppas ngn får nytt mod...allt går att lösa!!!!!
Annons
Postat

Vad exakt är det som är ett problem om du kör Cubase 32 bit i Win 7 64 bit? Om du menar Cubase 64 bit så kan jag hålla med men även det funkar efter lite trix.

Postat

OK! Har du läst hela min inlaga? Jag har inga problem med cubase 32 versus win 7 64!!! De enda problem jag har haft är pluggarna som inte velat fungera. Men det är löst!!!

Postat

Wow.. jag hade som kriterie att alla mina köbe-pluggar skulle vara 64 bit innan jag byggde ny dator och det är inte utan att jag lider med alla som sitter med blandat av 32 och 64-bit.. mitt enda aber är när jag kör UAD-kortet och dess pluggar som bryggan svajar stundtals.. så lycka till och spara ofta är mitt råd på den här sidan om masten.

Postat

UAD är ett problem om man kör update plugins men annars funkar det ok.

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

UAD är ett problem om man kör update plugins men annars funkar det ok.

Jag hade ett liknande problem för länge, länge sen men det berodde inte på UAD-kortet ( UAD-1 vid tillfället )utan en dåligt skriven plugg som jag bakat in i min default Template i Cubase.

Helt ärligt har jag aldrig någon gång sen 2004 haft problem med UAD-korten. Jag tror mer på att begränsa plugg-databasen till sånt man verkligen använder och inte börja installera allt som rör sig bara för att det är fullt möjligt 😄

( Det finns mycket skit-pluggar "därute" som inte gör annat än ställer till bekymmer )

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.