Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Hoppas att jag prickade rätt forumdel då jag är ny här på forumet.

Ska köpa en ny bärbar som jag främst kommer använda för musikproduktion och behöver således tips på maskiner som kan passa mina behov. Utöver musikproduktion kommer jag spela mindre krävande spel som exempelvis Counter-Strike 1.6. Jag kommer även kolla på en del film och surfa.

Mina önskemål:

- Runt 15" skärm.

- Lång batteritid.

- Bra ramminnen

- Fyrkärning processor

- Snabb hårddisk (7200rpm/SSD)

Värt att påpeka är att om någon punkt inte skulle följa mina önskemål är inte det någon fara.

Min budget är 7-9k och jag kan även sträcka mig ett par hundralappar över 9k om det skulle behövas.

Kommer även spela lite Counter-Strike 1.6, så någon bärbar med ruggigt dåligt integrerat grafikkort är väl inte att föredra.

Nu kommer det viktigaste som gör allt det här väldigt svårt för mig. Jag har alltid tidigare haft hemmabyggda stationära och vet faktiskt inte vilka "märkesdatorer" som håller måttet. Vill helst undvika bärbara som har 200 förinstallerade program.

Har hittat ett par men vet faktiskt inte vilka som håller måttet om man tar hänsyn till märkets kvalitet.

Här är den första jag spekulerade över, tänkte att eftersom studentrabatten är så pass stor så kanske det är prisvärt.

http://h20386.www2.hp.com/SwedenStore/Product.aspx

Här är ett annat alternativ från en annan tillverkare som är lite billigare men verkar ha likvärdig prestanda.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=647343

Är som sagt öppen för andra förslag då jag har begränsad kunskap inom området bärbara.

Tack på förhand, alla svar uppskattas

Annons
Postat (redigerat)

MacBook Pro 15". Kostar lite mer men grym för musikproduktion, har fyrkärning processor, bra grafikkort, 4 gb ram minne! Datorn jag hade valt i alla fall. Tycker mac är överlägsna när det gäller musikproduktion 🙂

Ett tips är att kolla på apples hemsida! 🙂

Redigerat av la1997

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.