miii Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 (redigerat) Hallå där! Som ni ser/hör så sjunger Neal vid 2:37 och resten av R.I.O.-medlemmarna har använt någon (för mig) okänd effekt som gör att hans röst blir lite robotlik. Just den här effekten letar jag och undrar därför om det är någon därute som vet hur jag ska lyckas åstadkomma detta? Krävs någon extern VST eller dylikt eller finns det kanske inbakat i något av FL? Alla möjliga tips välkomnas! Redigerat 6 oktober 2011 av miii Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
la1997 Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Det finns väl en effekt i Fl studio som heter vocoder eller nåt sånt? Tror att den kan ge en sån robotröst effekt 😉 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Uozon Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
miii Postat 8 oktober 2011 Trådstartare Dela Postat 8 oktober 2011 la1997: Jo där ser man, var något sånt jag letade. Uozon: Tack för videon! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.