Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hade tänkt att bounca ner basen i ett projekt jag håller på med.

Grejen är bara den att kicken sidchainar en kompressor till basen och jag skulle gärna vilja

få med den, men inte få med kicken när jag bouncar ner basen.

Hoppas ni förstår min frågeställning 🙂

Någon som vet hur?

Annons
Postat

Jag gör alltid så att jag kopierar kicken till ett nytt audio-spår, skickar det till en grupp, drar ner volymen på den gruppen till noll. Sen använder jag det audio-spåret med den kopierade kicken för sidechain. På de sättet kan du sedan sola basen och den kicken och sedan bounca basen med sidechain 🙂

Postat (redigerat)

För att fylla på lite på föregående kommentar så kan du klicka i PRE-knappen (den orangea) vid SEND innan du drar ned volymen på den kopierade kicken så den inte hörs.

Redigerat av Tracer
Postat

Kör ett eget sidechain-spår med kick på och väljer no output så låter den inte. Eller bara exportera just det spår du vill, då behöver du ju inte hålla på alls...?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.