Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Yes, sitter med ett Motu HD192 12 kanalers ljudkort och tänkte att jag i brist på annat kunde försöka använda det med min nya 13 tums MacBook Pro, har tankat ner drivrutiner och grejer från MOTU:s hemsida med Logic verkar ändå inte hitta ljudkortet. Om jag har förstått det rätt sitter det ett PCI kort i den Mac Pro som den egentligen är ansluten till, men skulle det inte kunna fungera ändå? Är ju firewire och HD192 finns med bland de ljudkort som stöds av rutinerna...

Är jag helt ute och cyklar här, är inte livsnödvändigt men det skulle ändå vara trevligt att köra lite egna pluggar direkt utan att behöva bouncea och sen peta in skiten i den andra datorn!

/Johan

Annons
Postat

Grejen är att HD192an och alla andra pci varianter från motu är att den använder en firewire kabel MEN de är inget firewire interface.

I repeat, du kan inte använda detta bara med firewire, du BEHÖVER pci kortet.

Är den en ny mbp kan du vänta och köpa ett thunderbolt till pci kort som lär va dyrt sen köpa till pci kortet, annars är det bara sälja tillbaka och köpa ett 896 eller annat kort.

Postat

Ok, var väl det jag misstänkte men det kändes bäst att fråga! Är inte mitt som tur är, har ett gammalt 896 som funkar skitbra! Men det hade varit trevligt att få det att fungera så jag kunde köra egna pluggar och slippa flytta saker mellan min dator och Mac Pro:n som hör till kortet...

Men man tackar så mycket för snabbt svar!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.