Jump to content
Annons

Fungerar Line 6 MIDI Mobilizer II med bara miti out?

hellfog

Recommended Posts

Är sugen att köpa Line 6 MIDI Mobilizer II till min Ipad, och koppla till midi keyboard (CME UF80) som bara har midi out annars usb.

Kommer bara att spela ljud från ljuden från appen och inte spela in till själva Ipaden som man också kan göra.

Kommer det att funka med bara midi ut eller måste jag köpa till en extra keyboard?

Dela på andra sajter

Annons

Jag har för mig den enbart fixar MIDI. Sedan har jag för mig dom släppt en till som ska funka bättre. Kolla deras hemsida. Dom har väl en ljudvariant oxå, har jag för mig.

Annars så har Alesis en docka som ska fixa, inte bara MIDI, utan också stereo-in via två fantommatade mickingångar, och gitarringång, mm.

Multitrack DAW från Harmonicdog är en app jag använder, som klarar stereoinspelning. Den lär även fixa fyra kanalers inspelning samtidigt. Men det kanske kräver IOS5 och ett lämpligt externt ljudkort. Kolla deras hemsida,

Dela på andra sajter

Jag läste nog inte frågan ordentligt. Jag har inte kört midi, in-ut. Jag har dock sett att man kan koppla in USB MIDI keyboards direkt via en "Ipod/pad camera connektor".

Redigerat av Erik dP
Dela på andra sajter

Jag läste nog inte frågan ordentligt. Jag har inte kört midi, in-ut. Jag har dock sett att man kan koppla in USB MIDI keyboards direkt via en "Ipod/pad camera connektor".

Ja läst om det själv, fast måste ju ha en usb-midi kabel om det ska funka antar jag sån har jag.

Fast frågan med denna tråd var om jag behöver både midi in och ut om jag klarar mig med bara midi out porten?

Dela på andra sajter

Kommer det att funka med bara midi ut eller måste jag köpa till en extra keyboard?
Absolut, det är poängen med MIDI Mobilizer II eller iRig MIDI. All utrustning med midi funkar därmed till iPad.

Klaviaturer som är class-compliant/inte kräver några drivrutiner kan kopplas med USB genom iPad Camera Connection Kit. Det ska gälla UF80 vad jag vet, så det skulle förmodligen gå utmärkt att koppla den vägen också.

Men om du kör midikabel till MIDI Mobilizer är det i alla fall garanterat att det fungerar...

Dela på andra sajter

Absolut, det är poängen med MIDI Mobilizer II eller iRig MIDI. All utrustning med midi funkar därmed till iPad.

Klaviaturer som är class-compliant/inte kräver några drivrutiner kan kopplas med USB genom iPad Camera Connection Kit. Det ska gälla UF80 vad jag vet, så det skulle förmodligen gå utmärkt att koppla den vägen också.

Men om du kör midikabel till MIDI Mobilizer är det i alla fall garanterat att det fungerar...

Tänkte mer på att uf80 bara har midi out port och inte midi in men är kanske bara om jag ska spela in till själva IOS enheten?.

Dela på andra sajter

Din UF80 är bara klaviatur och ingen synt så det finns väl ingen anledning att ha midi-ingång. 😲

Klaviaturen spelar ljuden i iOS-prylen, inte tvärtom.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.