Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

ska kika, tack 😄

jovisst måste jag öva på att mixa, men många grejer hör jag redan i rummet att det inte funkar 🙂 tar jag och kör rockackord från mörka E-strängen och spelar melodi på D-strängen så hör man knappt D-strängen t ex...

Ah okej. 😑 ( inte lyssnat på ditt ljudprov iofs.. xD )

gör mycket gitarrdemos och är jävligt rolig vid sidan av! De demar allt möjligt! 🙂

Har nog länkat förr. för många gånger 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah okej. 😑 ( inte lyssnat på ditt ljudprov iofs.. xD )

gör mycket gitarrdemos och är jävligt rolig vid sidan av! De demar allt möjligt! 🙂

Har nog länkat förr. för många gånger 😛

får ta och kika in den också 🙂

Det var ett slingrigt yttrande.

jaså?

jag är på väg att skriva inlägg hela tiden, men ändrar mig iom att det inte känns lönt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Zak: har du aktiva humbucker-mickar så borde du inte ha problem med att separera strängarna/bättre höra vad du spelar. Passiva humbucker har ofta den nackdelen, att det lätt grötar ihop sig. Det var det första jag lade märke till när jag köpte min Schecter med mina första aktiva mickar - att mitt ljud helt plötsligt blev mycket tydligare.

Blev definitivt en bättre gitarrist på köpet när jag lättare kunde höra allt jag gjorde. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafaan ska du ha 50 lökar te? 😠

gott?! löksmoothie, hallå? gräslök, vitlök, gullök, rödlök, purlolök, schalottenlök, potatislök, silverlök och syltlök. Mumma.

Zak: har du aktiva humbucker-mickar så borde du inte ha problem med att separera strängarna/bättre höra vad du spelar. Passiva humbucker har ofta den nackdelen, att det lätt grötar ihop sig. Det var det första jag lade märke till när jag köpte min Schecter med mina första aktiva mickar - att mitt ljud helt plötsligt blev mycket tydligare.

Blev definitivt en bättre gitarrist på köpet när jag lättare kunde höra allt jag gjorde. ☺️

Då kanske det är det jag ska ta och kolla på, tack 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...