Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Finns inget att berätta, därav vadet. Om nu ett vad är det som krävs för att man skall få tummen ur. 😄

tummen ur vad? 😠

va GOTT!!

😳😮😆

Link to comment
Dela på andra sajter

redan uppe och lyssna rpå basen!

😮

Lyssnade själv nyss. Faaaan så fladdrig den vart hörru 😆 Men i alla fall; vi är ett liten bit i rätt riktning va? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

😮

Lyssnade själv nyss. Faaaan så fladdrig den vart hörru 😆 Men i alla fall; vi är ett liten bit i rätt riktning va? 😕

aa fy fan, tycker det där knorriga och twangy låter asnice. skissade lite på sångmelodi inatt, ska testa lite grejer och se vad som händer 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Din mamma är fladdrig!

😱😑

aa fy fan, tycker det där knorriga och twangy låter asnice. skissade lite på sångmelodi inatt, ska testa lite grejer och se vad som händer 😑

Najs! Kul att du gillar't 🙂 Skissa på och hör av dig när det lossnar. Sparade en preset bara för det; "Zak's twang & knorr" 😄

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

vad är det förresten för bas du använder och hur är den inspelad? 🙂

Moddad [EMG] Samick LB11 (P-baskopia) -> MXR SuperComp (antagligen ingen "riktigt" baskompressor men man tager vad man haver, liksom 😛 )-> Pro 40 -> GuitarRig (har ingen aning om vilken basrigg GR vill emulera 😳😱 ). Sedan ytterligare lite kompression i Cubase 🙂 Inget fancy som synes 😑

Det är kul att spela bas men svårt tycker jag 😕 Lärde mig att fylla ut trumkompet back in the day när jag spelade med en rocksättningstrio i Norrköping.

Nu: tvätt 😏

Mvh

Fejk-Baschae

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som att Baschae ramlade in i tvättmaskinen 😮

Japp, det gick runt, runt, runt, runt, runt 🙂

Jag har varit ute och promenerat, skapat en kåntryversion av Burning Bridges och kolla på film. Nu dricker jag vin och rattar schyssta twangljud på pedalbordet. Min Jagga låter nästan som en Tele nu 😳😱🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...