Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Newman verkar inte vara med nu heller. Istället tjatar Seinfled och Elaine om något hårstrå i en kaka.

Jag fick tag på ett recept på Oatcakes idag förresten. En gammal kaka sedan 17-18-talet. Jag visste inte att det skulle vara 1) havregryn i dem och 2) att de ska stekas i stekpannan!!!

🙂

Idag var det såna där ondskefulla sadister på Kanal 5 i Olle-dokumentären.

Kyckling med ris, majs, fefferoni, tomat, chilisås just nu.

Väldigt sen middag.

Fy fan va inlägg som bakas samman.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant att BABEL tog upp detta med hur förlagen ändrar i författarens text efter att han/hon skickat in sitt manus. Det snackade vi ju om här häromdagen. Eller hur, Dingbats? Såg du Babel? Ulf Lundell hade ju råkat ut för det hörde jag. Sedan ändrade han tillbaka och tog bort alla kommatecken och punkter m.m. som tanten hade satt dit i hans romanmanus. Ett väldigt extrajobb tydligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kallar aldrig halvliters glasspaket för byttor. Antingen är de då paket, glasspaket alltså, eller bägare. En bytta rymmer mer.

Av gamla rumdmått känner jag till drittel, fjärding, kanna, kappe, spann, skäppa och tunna. Bytta är inte något preciserat mått.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant att BABEL tog upp detta med hur förlagen ändrar i författarens text efter att han/hon skickat in sitt manus. Det snackade vi ju om här häromdagen. Eller hur, Dingbats? Såg du Babel? Ulf Lundell hade ju råkat ut för det hörde jag. Sedan ändrade han tillbaka och tog bort alla kommatecken och punkter m.m. som tanten hade satt dit i hans romanmanus. Ett väldigt extrajobb tydligen.

Jag ser alltid Babel. Babel och Kobra. Tycker de kunde skita i den där dokudiktgrejen, även om Staffan Westerberg var bäst hittills.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...