Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Intressant film, shutter island, på tv4 ikväll. Har läst boken och fattar inte hur dom kan ha fått till slutet på film om dom inte har ändrat alltihop.

Annons
Postat

jag som inte läst boken tyckte filmen var bra. fast har man läst boken så kan det ju vara så att man redan vet för mycket.

Postat

jag som inte läst boken tyckte filmen var bra. fast har man läst boken så kan det ju vara så att man redan vet för mycket.

Ibland känns det som om jag alltid vet för mycket.

Postat (redigerat)

Vilken behandling var på menyn? 🥰

Total genomgång; strängbyte, intonering, justering av dragstången, ytbehandling, polish samt behandling av greppbrädan (medelst Dunlop-kitet) 🥰

Har gått igenom Jaguaren, Ibanzen, Epi-SG:n, basen, ackarna (både Sierran och 12:an). Heldag 😑

Redigerat av CHAE
Postat

Total genomgång; strängbyte, intonering, justering av dragstången, ytbehandling, polish samt behandling av greppbrädan (medelst Dunlop-kitet) 🥰

Har gått igenom Jaguaren, Ibanzen, Epi-SG:n, basen, ackarna (både Sierran och 12:an). Heldag 😑

Låter fett 😄

Har aldrig förstått mig på gitarrpolish. ska jag putsa använder jag diskmedel och en liten gnutta vatten. Känns som det fungerar lika bra.

(Kanske majoriteten av mina gitarrer krånglar för mig? 😕 eller så är det bara för att det är billigt skit 😕 )

Postat

Låter fett 😄

Har aldrig förstått mig på gitarrpolish. ska jag putsa använder jag diskmedel och en liten gnutta vatten. Känns som det fungerar lika bra.

(Kanske majoriteten av mina gitarrer krånglar för mig? 😕 eller så är det bara för att det är billigt skit 😕 )

Funkar säkert kalas med diskmedel. Skön DIY-anda ju 😄 However så kanske diskmedel lämnar en liten film om man inte aktar sig. Därav vattnet förstår jag... Men vatten och elektronik känns inte som en bra kombo 😕 Var försiktigt, Nay. Vill ju inte att du ska få dig en karamell 🙁

Känns bara som en kul lyxgrej att köra med det där kitet. Litet antistatiskt är det också.

Hur krånglar de då menar du?

Min Epi-SG (tokbudget typ 4000) funkar kalas och den är ju säkert 10 år gammal. Iofs så har jag ju bytt ut mikarna för länge sedan men ändå. Budgetprylar håller ihop så länge man vårdar dem ömt 😑 Sedan så är det ju ett visst affektionsvärde i den 🥰

Postat

Funkar säkert kalas med diskmedel. Skön DIY-anda ju 😄 However så kanske diskmedel lämnar en liten film om man inte aktar sig. Därav vattnet förstår jag... Men vatten och elektronik känns inte som en bra kombo 😕 Var försiktigt, Nay. Vill ju inte att du ska få dig en karamell 🙁

Känns bara som en kul lyxgrej att köra med det där kitet. Litet antistatiskt är det också.

Hur krånglar de då menar du?

Min Epi-SG (tokbudget typ 4000) funkar kalas och den är ju säkert 10 år gammal. Iofs så har jag ju bytt ut mikarna för länge sedan men ändå. Budgetprylar håller ihop så länge man vårdar dem ömt 😑 Sedan så är det ju ett visst affektionsvärde i den 🥰

det är ju inte mycket vatten. Bara lite för att lösa diskmedlet typ. så att det torkar direkt.

Well vi alla vet vad som hände min Ltd... (.....)

Min jackson har problem med glapp och jorden. (är ju bara att löda fast igen. förmodligen ska bara ta mig tid)

min ibanez strata är lite buzzig och stallfjädrarna resonerar mycket.

Sen min första cort är bara allmänt störd. Den är en jävel på att hålla stämningen dock! xD

Men lite DIY anda borde jag lösa problemen. men ska bara ta tag i det... xD

Postat

Man ska inte duscha för ofta, då börjar man fjälla, men pazo smörjer väl in sej med nåt så han kanske klarar sej.

Hans KK sköter väl insmörjandet åt honom.

Postat

du har inte funderat på att skaffa en sån sadam? du har väl ganska mycket fri tid.

Inte värt besväret. Been there, done that. Dessutom har jag ju längsta.

Postat

Eller så gör han det mycket bättre än oss andra.

☺️

Postat

det låter som att du inte gör det rätt..

Eller så gör han det mycket bättre än oss andra.

Det är nog mera som zak säjer. Dessutom börjar de som är något sånär jämngamla se fullständigt uråldriga ut.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.