Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

iofs, jag sjöng in en överstämma i en tonläge som bara hundar hör, där jag reciterar scientologibibelns mest hemliga del, men det kan ju inte vara det du hör 😕

Annons
Postat

iofs, jag sjöng in en överstämma i en tonläge som bara hundar hör, där jag reciterar scientologibibelns mest hemliga del, men det kan ju inte vara det du hör 😕

😆

Postat

Jag hör ingenting! 😆

VASADU? 😕

testade smalt Q-värde på EQn och vid ca 14 000 hz ligger pipet 😑

Kanon, då ska jag dämpa där ☺️

Tack tack.

Postat

dock kan det ju vara något som hänt när filen komprimerats till lägre kvalitet... vad är det för format och så på direktlänkarna från kontrollrummet?

Postat (redigerat)

Mmmmm.. jag ser i analysern att det sticker upp några staplar där, vid 14.

Va fult 😆

Hur fan hörde du det Zak?

Nu e ja impad.

...men staplarna försvinner i mixen när det drar igång mer mot slutet. 😕

Redigerat av Neosus
Postat

hum ja då borde det nog inte vara det.

god natt!

Mmmmm.. jag ser i analysern att det sticker upp några staplar där, vid 14.

Va fult 😆

lustigt att bara jag hör det 😏

Postat

när du tar bort tjutet 😲

det som låter piiiiip 😑 fast det är inte helt statiskt... det ligger lite till vänster i mixen men kan inte svara på vilket spår det ligger i...

hum ja då borde det nog inte vara det.

god natt!

lustigt att bara jag hör det 😏

Jag hör det också. Lugna puckar 😑

Postat

det är vi ungdomar som har hundhörsel alltså ☺️

Diskantåtergivningen blir ju sämre med åren. 🙁

Men det tjuter var riktigt riktigt irriterande 😛 Men låten är fett brao 😄

Postat

era snorungar 😄

...kan det va pianot som spökar där.. i bakgrunden?

Fan nu kan jag nog inte sova bara för det.. 😱

Jag ger mig den på att det inte är något tjut utan snarare något instrument som spökar...

Kan de va så?

Postat

ja, problemet ligger nog i någon speciell kanal... troligtvis något som ligger mer till vänster 😑 vilken kan jag inte svara på... du får koka upp lite fika och förbereda dig på att dygna!

Postat

era snorungar 😄

...kan det va pianot som spökar där.. i bakgrunden?

Fan nu kan jag nog inte sova bara för det.. 😱

Jag ger mig den på att det inte är något tjut utan snarare något instrument som spökar...

Kan de va så?

Nej. jag är ganska säker att det är någon filkomprimeringshistoria. Ett piano har sällan mycket information uppe vid 14 k, inte de jag labbat med iaf 😑

Postat (redigerat)

När man konverterar om ett audiospår till mp3 så fösvinner väl en del av diskanten va?

Redigerat av Neosus
Postat

...eller det kanske e lågbasen som försvinner mer?

Aja. Den som lever får C

inte en susning 😠

Kan det inte va falsettsången?

mycket möjligt 😑

Postat

När man konverterar om ett audiospår till mp3 så fösvinner väl en del av diskanten va?

De plockar bort information där man minst märker det. så i diskanten och lågbas.
Postat

jag läste lite om det där (för ett bra tag sen) och uppfattade det som att de mer eller mindre förenklade signalen och inte plockade bort jättemycket... och om de plockade bort gjorde de så att de tog bort 400 Hz men behöll 399 och 401 och så.. ja. men vad vet jag 😑

Postat

jag läste lite om det där (för ett bra tag sen) och uppfattade det som att de mer eller mindre förenklade signalen och inte plockade bort jättemycket... och om de plockade bort gjorde de så att de tog bort 400 Hz men behöll 399 och 401 och så.. ja. men vad vet jag 😑

Det är så det funkar. Fast jättehögt upp och ganska lågt ner.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.