Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)

Tja!

Fortfarande kvar uppe i Luleå?

Några intressanta projekt som ligger i pipelinen?

Jag är kvar i Norrbotten men inte vid kusten. 😉

Senaste tiden har jag hjälpt en kompis att tapetsera och bygga en säng 🙂

Har skrivit en hel del musik som jag planerar att spela in vid tillfälle.

Själv då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Analogfreak (oregistrerad)

Jo jag letar fortfarande. Har sett en del mindre villor som tilltalar mig lite.

Hej Grahn! Vad söt du är! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är kvar i Norrbotten men inte vid kusten. 😉

Senaste tiden har jag hjälpt en kompis att tapetsera och bygga en säng 🙂

Har skrivit en hel del musik som jag planerar att spela in vid tillfälle.

Själv då?

"Inne i land" huh ☺️

Najs. Bygg är jävligt avkopplande.

Aha se där, se där! Spännande. Jag väntar med spänning på trippel-LP:n 😉

Ptja, jag och tjejen flyttade ihop tidigare och efter jul blir det första barnet 🥰 Jobbar på sjukhuset som USK:a.

Vidare så håller Yllet (här på forumet) på att mastra min EP som släpps...erhm...någon gång. Dinkis grejar omslaget 🥰 Gigar vid väldigt enstaka tillfällen ihop med några ljushuvuden som inte förstår bättre.

Vore iofs kul att teknika lite mer på livegrejer. Pysslade en hel del med det uppe i Norrköping (på den lokala jazzklubben Cresendo).

Sedan så gillar jag långa promenader och vin 😛

...fast jag kan ha sett i villa 😑

Fråga krapparna i Aston Villa så får du se. Iofs, i Huseby lär det ju inte vara några problem i alla fall.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Fiiiiiiint! Vad pluggar du f n?

Power breaks är grejen, helt klart ☺️

* * *

Hej Grahn!

Jag ska finfika chappaqueno (cappuchino alltså). Förresten, om du öppnar kaffebutik däruppe så flyttar vi upp och hänger där, okej?

Atm äre "Ledningsnät och Dricksvattenberedning"! 😮

Eller menade du program?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljud jag hör hela jävla tiden varenda jävla dag:

  • TV:n som skvalar på volym 1000
  • Tekokaren på turbo
  • Tvättmaskinen
  • Folk som smäller i toadörrn
  • Skrammel med porslin i köket
  • Mina för var dag som går allt tant- respektive gubbigare föräldrar som ropar helt ointressanta saker till varandra mellan kök och vardagsrum
  • Min pappa som skrattar HAHAHAHÖGT som FAN åt helt meningslös skit på tv
  • Min syrra som babblar på utan uppehåll om enorma jävla problem hon har med vafan som helst i tonlägen som förtjänar storstryk
  • Hunden som gnäller och skäller
  • Folk som kommer och går i hallen precis utanför mitt rum och då nödvändigtvis måste ropa genom hela lägenheten
  • Den helt meningslösa fasta telefonen som ringer på dunderhonungsnivå
  • Mina föräldrars 8 sekunder för långa sms-signaler
  • Min syrras nattliga mummelsamtal med sin toffel till pojkvän
  • Grannarnas barn som springer runt som de missfoster de är och kastar saker i golvet
  • En borr på seriöst 90 dB rätt ovanför badrummet som går igång varannan halvtimme
  • Idioter i trapphuset
  • Folk som börnar förbi med motorcykel på vägen utanför
  • En buss som kommer en gång i kvarten och ropar SKARPNÄCK så högt den kan
  • Kyrkklockor som ringer när fan som helst utan tillstymmelse till logik
  • Min mamma som kommer in utan att knacka i mitt rum och tvingar mig att googla svar på korsordsfrågor

TA MIG HÄRIFRÅN

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

I princip gratis. E de dessutom hus med bergvärme så blir det ju billigt att bo oxå.

Najs!

Absolut blir det billigare. En kompis och hans fru håller på att få bergvärme installerat as we speak 😮 Vete fan vad han sa att det kostade men dyrt vart det 😳 men jag antar att det betalar sig i längden.

Link to comment
Dela på andra sajter

DRA BAH! DRA!

Najs!

Absolut blir det billigare. En kompis och hans fru håller på att få bergvärme installerat as we speak 😮 Vete fan vad han sa att det kostade men dyrt vart det 😳 men jag antar att det betalar sig i längden.

Kostar ganska mkt att borra! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Atm äre "Ledningsnät och Dricksvattenberedning"! 😮

Åh gud.... Jag tror fan att jag somnade till lite där. You were saying? 😛

Ljud jag hör hela jävla tiden varenda jävla dag:

  • TV:n som skvalar på volym 1000
  • Tekokaren på turbo
  • Tvättmaskinen
  • Folk som smäller i toadörrn
  • Skrammel med porslin i köket
  • Mina för var dag som går allt tant- respektive gubbigare föräldrar som ropar helt ointressanta saker till varandra mellan kök och vardagsrum
  • Min pappa som skrattar HAHAHAHÖGT som FAN åt helt meningslös skit på tv
  • Min syrra som babblar på utan uppehåll om enorma jävla problem hon har med vafan som helst i tonlägen som förtjänar storstryk
  • Hunden som gnäller och skäller
  • Folk som kommer och går i hallen precis utanför mitt rum och då nödvändigtvis måste ropa genom hela lägenheten
  • Den helt meningslösa fasta telefonen som ringer på dunderhonungsnivå
  • Mina föräldrars 8 sekunder för långa sms-signaler
  • Min syrras nattliga mummelsamtal med sin toffel till pojkvän
  • Grannarnas barn som springer runt som de missfoster de är och kastar saker i golvet
  • En borr på seriöst 90 dB rätt ovanför badrummet som går igång varannan halvtimme
  • Idioter i trapphuset
  • Folk som börnar förbi med motorcykel på vägen utanför
  • En buss som kommer en gång i kvarten och ropar SKARPNÄCK så högt den kan
  • Kyrkklockor som ringer när fan som helst utan tillstymmelse till logik
  • Min mamma som kommer in utan att knacka i mitt rum och tvingar mig att googla svar på korsordsfrågor

TA MIG HÄRIFRÅN

😆

Du älskar din familj över allt annat va? 🥰😛

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

DRA BAH! DRA!

Kostar ganska mkt att borra! ☺️

Äh! Jag erbjöd mig att fixa bergvärme hos dem; jag tänkte gå loss med en betongborr, lite 5-56 och palstic padding och "vips" men de avböjde "vänligt men bestämt" 😏😛

Link to comment
Dela på andra sajter

NEJ

Det värsta är att morsan kommer sms:a varannan timme när jag väl har flyttat också.

☺️

Mjo, eftersom att du är äldst i syskonskaran (?) så är det dig hon pin pointar med sin mamma-oro. När din syrra flyttat däremot så kommer din morsa lärt sig läxan och säger "äh whatever, klarade sig Dinkis så klarar sig hon också"

Btw; ska vi byta familj? Din verkar as-skön!

Link to comment
Dela på andra sajter

☺️

Mjo, eftersom att du är äldst i syskonskaran (?) så är det dig hon pin pointar med sin mamma-oro. När din syrra flyttat däremot så kommer din morsa lärt sig läxan och säger "äh whatever, klarade sig Dinkis så klarar sig hon också"

Hon är precis likadan mot henne. Hon kommer bli precis som mormor när hon blir bara några få år äldre och henne hatar jag av hela mitt hjärta.

Btw; ska vi byta familj? Din verkar as-skön!

Byter gärna på stört mot en jag slipper bo med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är precis likadan mot henne. Hon kommer bli precis som mormor när hon blir bara några få år äldre och henne hatar jag av hela mitt hjärta.

Byter gärna på stört mot en jag slipper bo med.

Men jesus jävlar, SÅ mycket kan du väl inte hata din egen mormor? 😳 Iofs, hon kanske hatar tillbaka? 😕

Ptja, mina päron är aldrig hemma eftersom att de är pensionärer. Seriöst; ibland när jag ringer och ingen svarar så tror jag alltid att

1) farsan har varit ute i skogen ensam för att fika på en stubbe och fått ett träd över sig. alt. gått ner sig i något gungfly.

2) morsan fått en stroke och ligger handlingsförlamad på köksgolvet och nervrycker.

Yes, I'm the orolig kinda son 😛

När de svarar 10000 timmar senare visar det sig att de varit "ute i trädgården" (när jag vet att de i själva verket tjaffsade om vem som skulle svara i telefonen) 😏

Du får bråzzan och hans familj på köpet. Han är en ganska skön tjomme som har AFASI men trots det är ganska nördigt insnöad på synthar och diverse hårdrocksguror. Hans fru lagar asgod mat och hans barn är relativt lugna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åt pasta med en massa til kl 00.30 inatt.

Nu satte jag på den lite tidigare. Klar kl 9?

Nu klagar de på tv på ledaren för teatern i Hudiksvall.

Han har tydligen tagit ut mycket högre lön än aktörerna.

Nu är det snart bron. Undrar om vi får nån diagnos på fruntimmret?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jesus jävlar, SÅ mycket kan du väl inte hata din egen mormor? 😳 Iofs, hon kanske hatar tillbaka? 😕

Hatar och hatar. Jag hatar väl inte henne som person lika mycket som att jag tvingas befatta mig med henne. Känner inte mer samhörighet med henne än vem som helst jag kan träffa på gatan. Det gäller för övrigt större delen av min släkt, men med henne är det extra irriterande för hon ska 1) hålla på och ta på en, 2) läxa upp en, 3) utstöta äckliga kroppsljud, 4) inte bara referera till skämt man inte har hört (vilket är idiotiskt i sig) utan också stup i kvarten sätta i gång och glappkäfta som en imbecill om ATT hon och någon annan skojade med varann, och 5) blandade övriga defekter.

Ptja, mina päron är aldrig hemma eftersom att de är pensionärer. Seriöst; ibland när jag ringer och ingen svarar så tror jag alltid att

1) farsan har varit ute i skogen ensam för att fika på en stubbe och fått ett träd över sig. alt. gått ner sig i något gungfly.

2) morsan fått en stroke och ligger handlingsförlamad på köksgolvet och nervrycker.

Yes, I'm the orolig kinda son 😛

När de svarar 10000 timmar senare visar det sig att de varit "ute i trädgården" (när jag vet att de i själva verket tjaffsade om vem som skulle svara i telefonen) 😏

Du skulle nog ha mindre problem med min familj. Själv har jag aldrig känt mig särskilt nära någon av dem.

Du får bråzzan och hans familj på köpet. Han är en ganska skön tjomme som har AFASI men trots det är ganska nördigt insnöad på synthar och diverse hårdrocksguror. Hans fru lagar asgod mat och hans barn är relativt lugna.

Afasi är skönt, då slipper man prata så mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jesus jävlar, SÅ mycket kan du väl inte hata din egen mormor? 😳 Iofs, hon kanske hatar tillbaka? 😕

Ptja, mina päron är aldrig hemma eftersom att de är pensionärer. Seriöst; ibland när jag ringer och ingen svarar så tror jag alltid att

1) farsan har varit ute i skogen ensam för att fika på en stubbe och fått ett träd över sig. alt. gått ner sig i något gungfly.

2) morsan fått en stroke och ligger handlingsförlamad på köksgolvet och nervrycker.

Yes, I'm the orolig kinda son 😛

När de svarar 10000 timmar senare visar det sig att de varit "ute i trädgården" (när jag vet att de i själva verket tjaffsade om vem som skulle svara i telefonen) 😏

Du får bråzzan och hans familj på köpet. Han är en ganska skön tjomme som har AFASI men trots det är ganska nördigt insnöad på synthar och diverse hårdrocksguror. Hans fru lagar asgod mat och hans barn är relativt lugna.

Vilken typ av afasi?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, nej, nej... Sorry, Du kommer inte få ligga med denna.

1. Du låter som du försöker klämma en skit när du pratar/rappar eller vafan du nu gör

2. ibland hör man inte ett dugg av vad du säger för att du pratar tyst eller otydligt

3. Texten är inte så värst bra om jag ska vara ärlig, aldeles för smörig.

4. Slappna av, du ska förklara kärlek, inte låta som en stalker som står utanför hennes fönster varje kväll

-.- du jag tycker texten e bra så det så men jaja sen ber ej om ligg jävla p12a -.- sen så försöker jag så gott jag kan så det e du som låter som du skjuter ner dig sen så rappar folk olika eminem låter som en arg koassa tillexempel

😆

Forumets första riktiga rap battle på gång kanske? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken typ av afasi?

Enligt Dinkis är det den sköna sorten 😛

Nä'rå, dysafasi är det. Han föddes med det i alla fall så det var ingen stroke eller så inblandat. Tror jag.

edith: Brocas afasi. Var fan tvungen att SMS:a honom 😄

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...