Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

ok, time for the buzzkill xD

en första sångmix

http://crumble-zone.com/mp3/easter002.mp3

Jag tycker att det låter rätt så bra ändå. Fast jag håller med Pico lite där att det låter lite för snällt. Du är ju en ARG människa.. 😄

Det känns som att det ska va lite mer jävlaranama i sången... eller nått sånt?

Coolt iallafall med stämmorna och så. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

det är väldigt svårt att försöka sjunga argt 😠

ja, hur gör man?

jag har liksom ingen naturlig sprickning i min röst, när det blir någon form av heshet beror det på antingen att jag inte är uppvärmd eller jag överansträngt mig. i båda fallen innebär det att mitt register blir kraftigt reducerat 🤪

kanske kan prova att börja röka eller nåt 😄

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske mindre falsett på någe vis? Aja.. Jag tycker ändå de e bra sjunget ändå. 🙂

Ändå lixom.

Vad tror du om gitarren nu? Visst finns det väl lite utrymme iallafall i slutet? Kanske mellan sångfraserna i verserna? Om det skulle vara så att du får lite tid och inspiration, go nuts! 😄

edit: NINJAJÄEVEL! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, hur gör man?

jag har liksom ingen naturlig sprickning i min röst, när det blir någon form av heshet beror det på antingen att jag inte är uppvärmd eller jag överansträngt mig. i båda fallen innebär det att mitt register blir kraftigt reducerat 🤪

kanske kan prova att börja röka eller nåt 😄

att pressa ut för mycket luft kan ge lite rasp, vill jag få det att låta lite smutsigare så ser jag till att inte pressa ut en enda luftmolekyl genom näsan när jag sjunger och lägga klangen längst fram i munnen.. typ 😑

du sjunger ju jävligt bra som det är. men det är ju kul att lära sig fler tekniker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror du om gitarren nu? Visst finns det väl lite utrymme iallafall i slutet? Kanske mellan sångfraserna i verserna? Om det skulle vara så att du får lite tid och inspiration, go nuts! 😄

edit: NINJAJÄEVEL! 😠

Ja exakt. Lite grejs mellan verserna och så. Och på slutet. Jo jag kan grejsa lite sedan efter jag har käkat köttbullar... ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker mest på att det är en bra låt. Antar att du är fast besluten att behålla falsettsången? Skulle köra hela refrängen efter andra versen och sen avsluta som det är nu.

Falsetterna ska vara där tycker jag nog.. Men dom behöver slipas på lite. Framför allt där i början.

Bara småputsning lixom. Skitbra annars. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Falsetterna ska vara där tycker jag nog.. Men dom behöver slipas på lite. Framför allt där i början.

Bara småputsning lixom. Skitbra annars. ☺️

Det är dom i början jag tänker på. Stämsången låter helt ok. Sen är det bara den där pappkartongen till virvel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...