Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Morrn. Du har blivit ett riktigt nattdjur.

Ja, tyvärr. Särskilt när man väcks av borrmaskiner som vanligt kl 7.

Fast forumklockan la till en timme.

Tolv kronor mindre än 150.

Hög nivå.

Hur ofta drömmer man normala (dvs verklighetstrogna) drömmar? Typ aldrig.

Det är jag och Overkill mot världen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu har jag lagat klart maten, tror jag. Har städat idag och spelat ett långt pass elgitarr.

Elgitarr kan jag spela utan att någon knackar. Det är sämre med akustisk gitarr. Jag tror

det beror på att jag tar om och tar om hela tiden när jag spelar akustisk gitarr, tills det

sitter. På elgitarr vill man ju spela nya grejer hela tiden. Det finns ju så mycket ljud att

leka med. Power stack är en favoritpreset. Med tone på 2 och volym på 8 på gitarren.

Högt på disten in och lågt ut.

Sedan ska jag sjunga. Nu har det blivit lite torrare i luften märker jag. Iaf har hygrometern

sjunkit här, till 57%.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag lagat klart maten, tror jag. Har städat idag och spelat ett långt pass elgitarr.

Elgitarr kan jag spela utan att någon knackar. Det är sämre med akustisk gitarr. Jag tror

det beror på att jag tar om och tar om hela tiden när jag spelar akustisk gitarr, tills det

sitter. På elgitarr vill man ju spela nya grejer hela tiden. Det finns ju så mycket ljud att

leka med. Power stack är en favoritpreset. Med tone på 2 och volym på 8 på gitarren.

Högt på disten in och lågt ut.

Sedan ska jag sjunga. Nu har det blivit lite torrare i luften märker jag. Iaf har hygrometern

sjunkit här, till 57%.

Är örona bättre nu då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är örona bättre nu då?

Det återstår att se, vilket är det luriga.

Reaktionen kan komma 12 timmar efteråt ofta.

Det som gör att tinnitussuset ökar mest är

när jag vaknar upp hastigt eller att det

händer något oväntat - då hör jag inte

mycket ens. Som varje morgon sedan mitten av

maj... först vägarbeten och nu reparation

i lägenheten bredvid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag drömmer knäppa drömmar oxå. Än så länge vet jag när jag är vaken, däremot inte när jag sover.

Du vet inte att du sover när du sover? Det beror nog på att du drömmer om vanliga grejer.

Jag vet nästan alltid när jag sover att jag sover.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad använder du för gitarrpryttlar, debatt?

Fender rörförstärkare, kanariegul Fender Telecaster, Yamaha FX500, Cordial och Planet Waves kablar med inbyggd strömbrytare, mellangrått Jim Dunlop 0.5 mm nylon, Boss TU-12 tuner, Tweed gult axelband.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okay 🙂

Och du då? Yamaha FX500-an är bra och har många möjligheter om man vill ha en multieffektprocessor.

T.o.m. Midi och hörlursuttag. Comp, Eq, Modulation (innefattande flanger, tremolo, symphonic etc), Dist och Reverb. 30 egna lagringsplatser. Man kan enkelt klicka bort och klicka på vilka enheter som ska ingå i kedjan, på fronten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du då? Yamaha FX500-an är bra och har många möjligheter om man vill ha en multieffektprocessor.

T.o.m. Midi och hörlursuttag. Comp, Eq, Modulation (innefattande flanger, tremolo, symphonic etc), Dist och Reverb. 30 egna lagringsplatser. Man kan enkelt klicka bort och klicka på vilka enheter som ska ingå i kedjan, på fronten.

Hade en fx500 en gång i världen. Den måste ha några år på nacken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Johult sa på tv igår att han skulle vara med i partiledardebatt på tv. Vilken partiledardebatt? Är det en ny alltså.

Ja, de kör live från ditt vardagsrum fr o m 19.45 ikväll. Fixa fika.

Didn't you get the memo?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...