debatt Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 Morrn. Du har blivit ett riktigt nattdjur. Ja, tyvärr. Särskilt när man väcks av borrmaskiner som vanligt kl 7. Fast forumklockan la till en timme. Tolv kronor mindre än 150. Hög nivå. Hur ofta drömmer man normala (dvs verklighetstrogna) drömmar? Typ aldrig. Det är jag och Overkill mot världen.
debatt Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 Jag drömmer rätt ofta om sånt som hänt under dagen utan att det är så värst spektakulärt. Det verkar jobbigt. Då kan man till slut ha svårt att skilja det som hänt från det som inte hänt.
Dingbats Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 Köpte fel färg. Sprejade ett sprut och ska försöka byta den som oanvänd.
debatt Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 Nu har jag lagat klart maten, tror jag. Har städat idag och spelat ett långt pass elgitarr. Elgitarr kan jag spela utan att någon knackar. Det är sämre med akustisk gitarr. Jag tror det beror på att jag tar om och tar om hela tiden när jag spelar akustisk gitarr, tills det sitter. På elgitarr vill man ju spela nya grejer hela tiden. Det finns ju så mycket ljud att leka med. Power stack är en favoritpreset. Med tone på 2 och volym på 8 på gitarren. Högt på disten in och lågt ut. Sedan ska jag sjunga. Nu har det blivit lite torrare i luften märker jag. Iaf har hygrometern sjunkit här, till 57%.
SadamJR Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 Nu har jag lagat klart maten, tror jag. Har städat idag och spelat ett långt pass elgitarr. Elgitarr kan jag spela utan att någon knackar. Det är sämre med akustisk gitarr. Jag tror det beror på att jag tar om och tar om hela tiden när jag spelar akustisk gitarr, tills det sitter. På elgitarr vill man ju spela nya grejer hela tiden. Det finns ju så mycket ljud att leka med. Power stack är en favoritpreset. Med tone på 2 och volym på 8 på gitarren. Högt på disten in och lågt ut. Sedan ska jag sjunga. Nu har det blivit lite torrare i luften märker jag. Iaf har hygrometern sjunkit här, till 57%. Är örona bättre nu då?
debatt Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 skalor nu och rör runt i färsen la-la-la-LA-la-la-laaa
SadamJR Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 Det verkar jobbigt. Då kan man till slut ha svårt att skilja det som hänt från det som inte hänt. Jag drömmer knäppa drömmar oxå. Än så länge vet jag när jag är vaken, däremot inte när jag sover.
debatt Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 Är örona bättre nu då? Det återstår att se, vilket är det luriga. Reaktionen kan komma 12 timmar efteråt ofta. Det som gör att tinnitussuset ökar mest är när jag vaknar upp hastigt eller att det händer något oväntat - då hör jag inte mycket ens. Som varje morgon sedan mitten av maj... först vägarbeten och nu reparation i lägenheten bredvid.
debatt Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 Jag drömmer knäppa drömmar oxå. Än så länge vet jag när jag är vaken, däremot inte när jag sover. Du vet inte att du sover när du sover? Det beror nog på att du drömmer om vanliga grejer. Jag vet nästan alltid när jag sover att jag sover.
Neosus Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 Tja Grahn! Läget? Oj jag somnade visst... Tja! De e bara bra här, själv'ra?
Neosus Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 Måste socialt liv innefatta liv? Nä man kan va död oxå!
Dingbats Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 Måste socialt liv innefatta liv? Det måste i alla fall innefatta soc.
debatt Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 Vad använder du för gitarrpryttlar, debatt? Fender rörförstärkare, kanariegul Fender Telecaster, Yamaha FX500, Cordial och Planet Waves kablar med inbyggd strömbrytare, mellangrått Jim Dunlop 0.5 mm nylon, Boss TU-12 tuner, Tweed gult axelband.
debatt Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 Okay 🙂 Och du då? Yamaha FX500-an är bra och har många möjligheter om man vill ha en multieffektprocessor. T.o.m. Midi och hörlursuttag. Comp, Eq, Modulation (innefattande flanger, tremolo, symphonic etc), Dist och Reverb. 30 egna lagringsplatser. Man kan enkelt klicka bort och klicka på vilka enheter som ska ingå i kedjan, på fronten.
SadamJR Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 Och du då? Yamaha FX500-an är bra och har många möjligheter om man vill ha en multieffektprocessor. T.o.m. Midi och hörlursuttag. Comp, Eq, Modulation (innefattande flanger, tremolo, symphonic etc), Dist och Reverb. 30 egna lagringsplatser. Man kan enkelt klicka bort och klicka på vilka enheter som ska ingå i kedjan, på fronten. Hade en fx500 en gång i världen. Den måste ha några år på nacken.
debatt Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 Hade en fx500 en gång i världen. Den måste ha några år på nacken. 20?
debatt Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 T Rex är bra annars... önskar jag hade en sådan. Som association till mentalpatienten lägger SadamJr upp Johult. Fascinerande! Jag kontrar och lägger då upp en annan politiker som gjort samma sak.
debatt Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 Johult sa på tv igår att han skulle vara med i partiledardebatt på tv. Vilken partiledardebatt? Är det en ny alltså. Undrar om Orly kommer då också. Undrar om någon har namnet Nejbult. ... eller Sejkult.
Neosus Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 Jag har en bögsunburst schecter och en djävulsksvart line6 hd500. Och så kör jag med Jazz 1 plektrum. Röda.
CHAE Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 Johult sa på tv igår att han skulle vara med i partiledardebatt på tv. Vilken partiledardebatt? Är det en ny alltså. Ja, de kör live från ditt vardagsrum fr o m 19.45 ikväll. Fixa fika. Didn't you get the memo?
SadamJR Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 T Rex är bra annars... önskar jag hade en sådan. Som association till mentalpatienten lägger SadamJr upp Johult. Fascinerande! Jag kontrar och lägger då upp en annan politiker som gjort samma sak. Vet inte vem det är.
Dingbats Postat 12 oktober 2011 Postat 12 oktober 2011 Hör ni också att de borrar? Skulle inte förvåna mig.
Recommended Posts