Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Måste fan kolla upp hur det är i Lund. Tror inte det finns gratis, men Bahnhof 100/100 går på 50 spänn i månan så det är ju inga enorma pengar. Tror jag lär köra bara på att ha öppet trådlöst så kan man typ inte åka fast ifall det skulle skita sig totalt.

Fast det stämmer inte.

Kör du med oskyddat trådlöst nätverk åker du dit på det eftersom det är "din plikt" att se till att du har ett säkert nätverk. Plus att du får skylla dig själv om någon surfar olagligheter på ditt nät.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast det stämmer inte.

Kör du med oskyddat trådlöst nätverk åker du dit på det eftersom det är "din plikt" att se till att du har ett säkert nätverk. Plus att du får skylla dig själv om någon surfar olagligheter på ditt nät.

Fast har du prejudikat på det? Allt jag har hört är att alla som kört med det försvaret har klarat sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast det stämmer inte.

Kör du med oskyddat trådlöst nätverk åker du dit på det eftersom det är "din plikt" att se till att du har ett säkert nätverk. Plus att du får skylla dig själv om någon surfar olagligheter på ditt nät.

Du blir ju avstängd och så, men inte åtalad. Hur ska åklagaren visa att det är du som har tankat och inte någon annan? Du bryter mot internetlevarantörens villkor troligtvis, men går inte bevisa att du gjort något olagligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige vann med 3-2 mot Holland och slipper därmed kvalspela mot ett annat land. Frankrike kvitterade till 1-1 mot Bosnien och gick också vidare direkt, liksom t.ex. Irland och Danmark.

Sånt där snack får mig att somna verkligen. Sanslöst ointressant! 😛 Hedah! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört att de inte klarat sig. 😛 Inget prejudikat på det dock.

Om inte annat så är det ju schysst att dela med sig av linan och det är ju inte osäkrare än nu, när jag kör helt utan skydd (visserligen inte jag som står för abonnemanget då, men ändå). Kan köra VPN men jag är osäker på om de privata trackers jag hänger på godkänner det, i och med att det fipplar med ens IP.

Link to comment
Dela på andra sajter

Serrrrrii??? Visst isåfall! Det där var snabbt ihopslängt, jag kan peta till det mer noggrannt såklart. Byta teckensnitt också om du har annan preferens (för att citera Alejandro Fuentes-Bergström), och vetefan om ditt namn ska stå så mycket större än skivnamnet? Kan pilla med, och sen vetefan vilken baksida det ska vara, allt detta förutsatt att du menar fullt allvar.

Det skulle verkligen ge skivan en HELT annan inramning.

Det är klart att jag är seriös! 😮 Jag tänker "iskristaller" direkt 🥰 Apropå fonter så har du ju ett gäng att välja på från de där HPLHS-fonterna du fick länken till om du minns.

Okej, nu har jag lugnat ner mig...

Själva bilden bör nog luta mer åt det blåa hållet. Och "nej" namnet ska inte vara större än titeln. Baksidan...ptja... Den har jag ingen idé om just nu.

Iofs... Såhär: den "gamla" fronten, något mindre, högercentrerad och infälld mot svart bakgrund. Sedan (vänstercentrerat) låttitlarna och den där texten vi pratade om över mailen strax under låttitlarna (med lite luft mellan) och möjligtvis lite mindre textstorlek.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart att jag är seriös! 😮 Jag tänker "iskristaller" direkt 🥰 Apropå fonter så har du ju ett gäng att välja på från de där HPLHS-fonterna du fick länken till om du minns.

Ja, de var snygga, men jag har svårt att se att de passar bra ihop med den här bilden. Ska prova såklart, men tycker något mer cleant sans serif känns mer naturligt, men vem vet. Men du vill att jag blåar till den alltså?

Baksidan...ptja... Den har jag ingen idé om just nu.

Iofs... Såhär: den "gamla" fronten, något mindre, högercentrerad och infälld mot svart bakgrund. Sedan (vänstercentrerat) låttitlarna och den där texten vi pratade om över mailen strax under låttitlarna (med lite luft mellan) och möjligtvis lite mindre textstorlek.

Fast jag tror det komma krocka rätt fult med framsidan att ha den gamla designen som baksida, det är ju en helt annan grej... jag har lite andra foton i mer samma stil som kanske går att använda något av dem, fast jag vet inte.

Känns som lite off topic.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, de var snygga, men jag har svårt att se att de passar bra ihop med den här bilden. Ska prova såklart, men tycker något mer cleant sans serif känns mer naturligt, men vem vet. Men du vill att jag blåar till den alltså?

Fast jag tror det komma krocka rätt fult med framsidan att ha den gamla designen som baksida, det är ju en helt annan grej... jag har lite andra foton i mer samma stil som kanske går att använda något av dem, fast jag vet inte.

Känns som lite off topic.

Mmm, jag förstår hur du menar med krocken där. Vet du, det absolut enklaste, för baksidan, är ju att ta fronten och förstora upp den något (på någon skön detalj) och slänga på allt text där. Jepps, något blåare (läs; kallare) vore najs.

Jag ska gå och lägga mig nu men spåna gärna lite och maila över så får vi se vad du kommer fram till.

Gonatt Längsta!

Lite kul att den där bilden gjorde sånt intryck på dig, för i mina ögon är den varm och go liksom. Det är för övrigt träd tagna med ett par sekunders bulb från tunnelbanan mellan Hökarängen och Gubbängen.

Den är jäääävligt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Öppnar och läser lappen som iBella hade skrivit och satt fast i svärdsslidan på leksaksgubben hon skickade till mig på posten en gång innan vi ens hade träffats och som nu står och tittar på mig från fönsterbrädan. Blir sentimental.

Bonham, knock them

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...