Naymari Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 Fick omdömet från musik direkt idag. Vi var inte direkt deras favoriter 😏😱
Naymari Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 Vilken studio? Vilket omdöme? Vilka vi? Skolans studio Omdömet från juryn p+å musikdirekt spelningen Mitt band
Zakyath Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 Hämtat nycKlarna till studion, handlat strängar, nya plektrum och en kort pedalsladd. Taggad för lov! fan vad härligt, i mina trakter måste vi vänta en vecka till på lov och synd på omdömet, men alla kan ju inte älska en 🙂
CHAE Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 OMG 😮 😮 skönt 😑 Jepp som fan! 😄 Hur länge har du vatt borta? Sedan lunch. Du märkte aldrig det va?
Guitar Nilsson Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 I kväll får ni klara er utan mig. Jag ska spela enmansband på krogen här i Ljusne. Gissa om folk är tredjegradsberusade. Hur länge pallar man att släpa massor med subbasar o annat samt spela för fyllbultar? Jag är 63 år nu, börjar bli lite drygt att va uppe och rocka hela nätterna.
Zakyath Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 I kväll får ni klara er utan mig. Jag ska spela enmansband på krogen här i Ljusne. Gissa om folk är tredjegradsberusade. Hur länge pallar man att släpa massor med subbasar o annat samt spela för fyllbultar? Jag är 63 år nu, börjar bli lite drygt att va uppe och rocka hela nätterna. du får börja spela dagskonserter ☺️
Guitar Nilsson Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 du får börja spela dagskonserter ☺️ I bland lyckas jag få lite såna jobb med. PRO och servicehus... Lättförtjänta pengar så man kan vältra sig i kompressorer o preampar
Zakyath Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 du borde komma hit till stockholm och spela någon gång!
SadamJR Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 Sedan lunch. Du märkte aldrig det va? Trodde det var längre, ett par veckor eller nåt.
Guitar Nilsson Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 du borde komma hit till stockholm och spela någon gång! Har spelat där mycket... Men nu är det ett tag sen. Vi spelade en 10-timmars show på Brrryds MC i Gröndal en gång...
Zakyath Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 oj, det låter väldigt jobbigt! 😮 men säg till om du får för att komma ner hit och spela igen
Naymari Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 I kväll får ni klara er utan mig. Jag ska spela enmansband på krogen här i Ljusne. Gissa om folk är tredjegradsberusade. Hur länge pallar man att släpa massor med subbasar o annat samt spela för fyllbultar? Jag är 63 år nu, börjar bli lite drygt att va uppe och rocka hela nätterna. Skaffa en roddare. Eller 3 😑 Min gamla ibanez strata jag snackade om för ett tag sen. Inputen var oxiderad dock. Så jag tog av alla strängar igen då man måste ta av plektrumskyddet för att komma åt kopplingen. Så blev där ett veck på g strängen. Den höll inte tills nästa runda. Tur jag köpte ett trepack.. Ska bara kolla över intoneringen så har jag en strata med singlecoil 🙂)
Zakyath Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 fan vad kul blir nästan lite sugen på att mecka med min gura... den behöver det iaf
Naymari Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 fan vad kul blir nästan lite sugen på att mecka med min gura... den behöver det iaf Do it! Det är inte alls svårt tills man börjar pilla ned lödningen och shit. Men har man ingen anledning att pilla där ska man inte pilla där. Tur pappa är elektriker och vet hur det fungerar 😑
Zakyath Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 aa alltså min gitarr borde ju helrenoveras så det blir mycket att göra...
Naymari Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 aa alltså min gitarr borde ju helrenoveras så det blir mycket att göra... Gretch va? Vad är fel? 😮 Ska du byta mickar är P90 asbra. Tror de passar i ett hål för mini hummare. Jag skulle behöva renovera stratan och min Jackson mä. Men vafasen. 😑
Zakyath Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 yep, just p90 har jag funderat på men problemet är ju att jag inte riktigt vet hur det kommer att låta... har letat på internet men hittar inget 🙁 sen är stränghöjden och intonationen lite knasig... där halsen börjar, närmast stämskruvarna så har skårorna där strängarna ligger i blivit så djupa att jag måste höja jävligt mycket vid stallet för att det inte ska skramla... sen är det massa lösa skruvar och sånt som håller på och gängar ur sig 😛 och att den stämmer om sig pga whammyn är ju också ett problem... men vad fan. någon annan dag ..
Naymari Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 yep, just p90 har jag funderat på men problemet är ju att jag inte riktigt vet hur det kommer att låta... har letat på internet men hittar inget 🙁 sen är stränghöjden och intonationen lite knasig... där halsen börjar, närmast stämskruvarna så har skårorna där strängarna ligger i blivit så djupa att jag måste höja jävligt mycket vid stallet för att det inte ska skramla... sen är det massa lösa skruvar och sånt som håller på och gängar ur sig 😛 och att den stämmer om sig pga whammyn är ju också ett problem... men vad fan. någon annan dag .. Lämna in den till någon som kan byta sadeln. Det är inte jättedyrt. tror jag.... Ska inte bigsby vara bra på att hålla stämningen? :x Borde gå och hitta Demo med p90. Fast kanske inte just med din gura.
SadamJR Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 Ska inte bigsby vara bra på att hålla stämningen? :x Nä, det heter inte bigsbysvaj för inte.
Naymari Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 Nä, det heter inte bigsbysvaj för inte. Men bigsby är skitcoolt. Låter mycket bättre än vanliga trems.
SadamJR Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 Men bigsby är skitcoolt. Låter mycket bättre än vanliga trems. På vilket sätt? Har aldrig testat. Sen ser det ju coolt ut oxå, typ medeltida tortyrredskap.
Zakyath Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 (redigerat) Your browser does not support the HTML5 audio tag ett väldigt kort smakprov på hur min whammy låter iaf, om ditt internet klarar det.. Redigerat 30 mars 2012 av Zakyath
Recommended Posts