Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Hämtat nycKlarna till studion, handlat strängar, nya plektrum och en kort pedalsladd. Taggad för lov!

fan vad härligt, i mina trakter måste vi vänta en vecka till på lov

och synd på omdömet, men alla kan ju inte älska en 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

I kväll får ni klara er utan mig. Jag ska spela enmansband på krogen här i Ljusne. Gissa om folk är tredjegradsberusade. Hur länge pallar man att släpa massor med subbasar o annat samt spela för fyllbultar? Jag är 63 år nu, börjar bli lite drygt att va uppe och rocka hela nätterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

I kväll får ni klara er utan mig. Jag ska spela enmansband på krogen här i Ljusne. Gissa om folk är tredjegradsberusade. Hur länge pallar man att släpa massor med subbasar o annat samt spela för fyllbultar? Jag är 63 år nu, börjar bli lite drygt att va uppe och rocka hela nätterna.

du får börja spela dagskonserter ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

I kväll får ni klara er utan mig. Jag ska spela enmansband på krogen här i Ljusne. Gissa om folk är tredjegradsberusade. Hur länge pallar man att släpa massor med subbasar o annat samt spela för fyllbultar? Jag är 63 år nu, börjar bli lite drygt att va uppe och rocka hela nätterna.

Skaffa en roddare. Eller 3

😑

Min gamla ibanez strata jag snackade om för ett tag sen. Inputen var oxiderad dock. Så jag tog av alla strängar igen då man måste ta av plektrumskyddet för att komma åt kopplingen. Så blev där ett veck på g strängen. Den höll inte tills nästa runda. Tur jag köpte ett trepack.. Ska bara kolla över intoneringen så har jag en strata med singlecoil 🙂)

Link to comment
Dela på andra sajter

fan vad kul blir nästan lite sugen på att mecka med min gura... den behöver det iaf

Do it!

Det är inte alls svårt tills man börjar pilla ned lödningen och shit. Men har man ingen anledning att pilla där ska man inte pilla där. Tur pappa är elektriker och vet hur det fungerar 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

aa alltså min gitarr borde ju helrenoveras så det blir mycket att göra...

Gretch va?

Vad är fel? 😮

Ska du byta mickar är P90 asbra. Tror de passar i ett hål för mini hummare.

Jag skulle behöva renovera stratan och min Jackson mä. Men vafasen. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

yep, just p90 har jag funderat på men problemet är ju att jag inte riktigt vet hur det kommer att låta... har letat på internet men hittar inget 🙁

sen är stränghöjden och intonationen lite knasig... där halsen börjar, närmast stämskruvarna så har skårorna där strängarna ligger i blivit så djupa att jag måste höja jävligt mycket vid stallet för att det inte ska skramla... sen är det massa lösa skruvar och sånt som håller på och gängar ur sig 😛 och att den stämmer om sig pga whammyn är ju också ett problem...

men vad fan. någon annan dag ..

Link to comment
Dela på andra sajter

yep, just p90 har jag funderat på men problemet är ju att jag inte riktigt vet hur det kommer att låta... har letat på internet men hittar inget 🙁

sen är stränghöjden och intonationen lite knasig... där halsen börjar, närmast stämskruvarna så har skårorna där strängarna ligger i blivit så djupa att jag måste höja jävligt mycket vid stallet för att det inte ska skramla... sen är det massa lösa skruvar och sånt som håller på och gängar ur sig 😛 och att den stämmer om sig pga whammyn är ju också ett problem...

men vad fan. någon annan dag ..

Lämna in den till någon som kan byta sadeln. Det är inte jättedyrt. tror jag....

Ska inte bigsby vara bra på att hålla stämningen? :x

Borde gå och hitta Demo med p90. Fast kanske inte just med din gura.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...