SadamJR Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 Skit samma vad det blir. Det hade varit mycket mer spännande om Ungern hade gjort ett mål borta mot oss. Jag tror dock att Danmark och Portugal kan tänkas spela oavgjort, varför Sverige måste vinna. Menar du att du inte bryr dej om sverige går vidare eller inte?
debatt Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 Tror inte det skulle passa mej så bra. Hade det haft någon betydelse vad du hade sålt för produkt eller hur den hade sålts?
debatt Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 Menar du att du inte bryr dej om sverige går vidare eller inte? Det är inte särskilt viktigt. Lite kul sådär kanske.
SadamJR Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 Hade det haft någon betydelse vad du hade sålt för produkt eller hur den hade sålts? Ja det antar jag. Har du haft säljjobb själv?
debatt Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 Slängde och hojtade. Va? Jaså, du menar så... 🙂 Talstreck är en annan intressant detalj. Nästan ingen kör med det. Jag har bara hittat ett par författare som använder det. Alla andra kör med citationstecken. Skriva "la" och "sa". Och inte bli utgiven. Kul. Ja det antar jag. Har du haft säljjobb själv? Nej, men blir ständigt rekommenderad det.
Dingbats Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 Och inte bli utgiven.Kul. Nu är inte jag förläggare, men att det skulle falla på en sån sak är för mig fullständigt uteslutet. Det låter helt befängt och orimligt. En ren formalitet. I värsta fall ber de dig ändra.
Dingbats Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 Dessutom är det ju bra troligare att just den som råkar läsa ditt manus har egna preferenser som påverkar intrycket mer än vad någon självutnämnd auktoritet rekommenderar. Och vad de preferenserna är kan du ju bara gissa dig till.
debatt Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 Dessutom är det ju bra troligare att just den som råkar läsa ditt manus har egna preferenser som påverkar intrycket mer än vad någon självutnämnd auktoritet rekommenderar. Och vad de preferenserna är kan du ju bara gissa dig till. Eehhh.... jag har ju pratat med dem.
debatt Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 Ta en honungstablett Naymari! djävla FLIK SOM ÄR IVÄGEN HELA TIDEN PÅ SKÄRMEN, VAR man än plavcerar den!*
Dingbats Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 Eehhh.... jag har ju pratat med dem. Var det de som sa att du skulle skriva "lade" och "sade"? Idioter.
debatt Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 (redigerat) Var det de som sa att du skulle skriva "lade" och "sade"? Idioter. Alltså, så här är det: Jag har snackat med en MASSA förläggare. Inte för att jag tagit upp detta med sa/sade, la/lade med alla dem. Men de få jag tog upp det med, sa att man skriver sade och lade - punkt slut. Men att det samtidigt inte är något jag inte behävde tänka på akut, för det ändrar antingen jag eller de själva i programmet senare. En del menade att de gör en massa ändringar själva. Inte visste jag hur det gick till. En del menar dock att de inte ändrar alls, utan ger förslag, som det sedan är upp till mig att tolka huruvida de är krav för utgivning eller ej (blink blink). Jag har också pratat med några författare och en del menade att förlagen är minst lika styrande som handledare på universitetet kan vara. Vi får väl se. Detta är ju huvudanledningen till att jag sneglat på egen utgivning. Eftersom det är ett underförstått krav från förlagens sida dessutom att författarna faktiskt har eget företag (antagligen för att de ska kunna administrera royalties, utlägg etc enklare), så är jag ju i så fall redan där, i begrepp att driva företag själv - vad fan nu det skulle heta, "debatt-författare"? - och då kan jag ju lika gärna ge ut det själv också... Redigerat 11 oktober 2011 av debatt
Pazo Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 MEN SHIT VAD TOKSKÖNT!! Sprang 6.75km med Pernilla innan! Klockrent väder ute för att göra det – och mina tights är så jääääävla sköna att springa i! 😄
Dingbats Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 MEN SHIT VAD TOKSKÖNT!! Sprang 6.75km med Pernilla innan! Klockrent väder ute för att göra det – och mina tights är så jääääävla sköna att springa i! 😄 Höll ni handen hela tiden?
Pazo Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 Fattar inte varför jag aldrig kan drömma ordentliga sexdrömmar. Minst en gång i veckan drömmer jag att jag försöker hitta någonstans att runka i fred, men avbryts av massa folk hela tiden. HAHA SHIT! Har exakt samma "problem" Dock inte alls lika ofta! 😮
Dingbats Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 HAHA SHIT! Har exakt samma "problem" Dock inte alls lika ofta! 😮 Men vafan! Jävla cp-dröm ju.
Pazo Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 Men vafan! Jävla cp-dröm ju. Jo! Har du varit med om att den drömmen blir "bra" genom att den som stör är en snygg tjej som vill glo?
Dingbats Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 Jo! Har du varit med om att den drömmen blir "bra" genom att den som stör är en snygg tjej som vill glo? Nej! Absolut inte! Det är nästan alltid min syrra eller mamma som håller på och ska störa.
Pazo Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 Nej! Absolut inte! Det är nästan alltid min syrra eller mamma som håller på och ska störa. Otur!
Dingbats Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 Otur! Har du varit med om snygg tjej-varianten?
Memphis Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 nämnde jag att jag fått frikort på sjukhuset? har tydligen varit där så ofta nu att de inte tyckte jag skulle behöva betala för läkarvård på ett år 😆 givetvis har jag varit akut tokfrisk ända sedan jag fick kortet xD 😛
Pazo Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 Har du varit med om snygg tjej-varianten? Två-tre gånger faktiskt! 😛
Recommended Posts