Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Tänkte berätta om längsta och så.

Nämen, det var ett teknikprogram där man hade mycket mer praktiska kurser i verkstad (plåt, svarvning, svets, robot), samt praktik på företag, så läraren ville gärna att jag skulle berätta om jag tyckte det varit nyttigt såhär i efterhand. Och det tycker jag, har mycket mer koll på "verkligenheten" inom industrin jämfört med många klasskamrater som aldrig satt en fot i en fabrik. Som konstruktör så är det väldigt viktigt med sådana erfarenheter och inte vara helt grön på det man ska konstruera. Såatte. Sen kan jag ju säga något om högskolan också.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

I'm impressed!

*************

Hur kan tv på allvar göra en dansk kriminalserie på TIO DELAR som hänger ihop!!

[observera att jag inte skriver med frågetecken här]

Min toleransgräns går vid två avsnitt. Annars får det vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

I'm impressed!

*************

Hur kan tv på allvar göra en dansk kriminalserie på TIO DELAR som hänger ihop!!

[observera att jag inte skriver med frågetecken här]

Min toleransgräns går vid två avsnitt. Annars får det vara.

Tror avsnitten hänger ihop 2 och 2.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte berätta om längsta och så.

Nämen, det var ett teknikprogram där man hade mycket mer praktiska kurser i verkstad (plåt, svarvning, svets, robot), samt praktik på företag, så läraren ville gärna att jag skulle berätta om jag tyckte det varit nyttigt såhär i efterhand. Och det tycker jag, har mycket mer koll på "verkligenheten" inom industrin jämfört med många klasskamrater som aldrig satt en fot i en fabrik. Som konstruktör så är det väldigt viktigt med sådana erfarenheter och inte vara helt grön på det man ska konstruera. Såatte. Sen kan jag ju säga något om högskolan också.

Igår hjälpte jag en till Chalmers. Han skulle nog ha tenta, men åkte åt fel håll!!! Tur jag fanns till hands.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet, jag glömde ett "ska". Trodde inte du skulle skratta åt ett så litet misstag.

haha, jag märkte faktiskt inte! Tyckte bara uttrycket lät väldigt roligt. 😛

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror avsnitten hänger ihop 2 och 2.

Jag såg lite på slutet. Om jag förstod rätt så puttade en dåre ned den kvinnliga polisen i en låda som han sedan stängde. Poliskillen som var med henne blev nedslagen men dyker dock upp på polisstationen i nästa avsnitt precis som vanligt. Den unga bleka taniga tjej som låg i trälådan från början tog sig ut och la sig i ett betongrör och frös. Det är vinter. Sedan dog hon väl dock på lasarettet? Men det tillhör nästa avsnitt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känslor är både härligt och jävligt. Det kan både förgylla och förstöra liv och relationer. Senaste dagarna har varit omtumlande. Hade ytterligare ett samtal me tjejjen nyss efter fler saker som skett. Men nu känns riktigt bra efter man pratat om saker som i annat fall inte sägs. Nu vet både jag och hon saker vi inte visste innan, och saker vi nu kan bättra oss på. Annars läggs det lager på lager och bubblar, för att sedan explodera. Av erfarenhet vet jag precis hur sånt kan gå åt helvete, inom tex familjerelationer.

Så Dingis du har ju rätt, om man inte kan ta upp obekväma ämnen så ska man inte ha en relation. Det visste jag egentligen men ville skjuta på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känslor är både härligt och jävligt. Det kan både förgylla och förstöra liv och relationer. Senaste dagarna har varit omtumlande. Hade ytterligare ett samtal me tjejjen nyss efter fler saker som skett. Men nu känns riktigt bra efter man pratat om saker som i annat fall inte sägs. Nu vet både jag och hon saker vi inte visste innan, och saker vi nu kan bättra oss på. Annars läggs det lager på lager och bubblar, för att sedan explodera. Av erfarenhet vet jag precis hur sånt kan gå åt helvete, inom tex familjerelationer.

Så Dingis du har ju rätt, om man inte kan ta upp obekväma ämnen så ska man inte ha en relation. Det visste jag egentligen men ville skjuta på det.

Tunga prylar.

Link to comment
Dela på andra sajter

lycka te

Finns en riktigt mysig Te/kaffe-affär i Gbg, nära domkyrkan, som har massa spännande Te-sorter, och olika kaffebönor. De har funnits där sedan slutet av 1800-talet sade kassörskan häromdagen. 🤪 Handlar där ibland. ☺️

Debatt?

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...