Memphis Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 (redigerat) Tänkte berätta om längsta och så. Nämen, det var ett teknikprogram där man hade mycket mer praktiska kurser i verkstad (plåt, svarvning, svets, robot), samt praktik på företag, så läraren ville gärna att jag skulle berätta om jag tyckte det varit nyttigt såhär i efterhand. Och det tycker jag, har mycket mer koll på "verkligenheten" inom industrin jämfört med många klasskamrater som aldrig satt en fot i en fabrik. Som konstruktör så är det väldigt viktigt med sådana erfarenheter och inte vara helt grön på det man ska konstruera. Såatte. Sen kan jag ju säga något om högskolan också. Redigerat 10 oktober 2011 av Memphis
debatt Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 I'm impressed! ************* Hur kan tv på allvar göra en dansk kriminalserie på TIO DELAR som hänger ihop!! [observera att jag inte skriver med frågetecken här] Min toleransgräns går vid två avsnitt. Annars får det vara.
SadamJR Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 I'm impressed! ************* Hur kan tv på allvar göra en dansk kriminalserie på TIO DELAR som hänger ihop!! [observera att jag inte skriver med frågetecken här] Min toleransgräns går vid två avsnitt. Annars får det vara. Tror avsnitten hänger ihop 2 och 2.
debatt Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Tror avsnitten hänger ihop 2 och 2. Varför tror du så? Har du läst det någonstans? Bron hänger ju inte ihop 2 och 2 t.ex. En osmaklig trend. Vågar inte chansa med fler.
debatt Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Tänkte berätta om längsta och så. Nämen, det var ett teknikprogram där man hade mycket mer praktiska kurser i verkstad (plåt, svarvning, svets, robot), samt praktik på företag, så läraren ville gärna att jag skulle berätta om jag tyckte det varit nyttigt såhär i efterhand. Och det tycker jag, har mycket mer koll på "verkligenheten" inom industrin jämfört med många klasskamrater som aldrig satt en fot i en fabrik. Som konstruktör så är det väldigt viktigt med sådana erfarenheter och inte vara helt grön på det man ska konstruera. Såatte. Sen kan jag ju säga något om högskolan också. Igår hjälpte jag en till Chalmers. Han skulle nog ha tenta, men åkte åt fel håll!!! Tur jag fanns till hands.
SadamJR Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Varför tror du så? Har du läst det någonstans? Bron hänger ju inte ihop 2 och 2 t.ex. En osmaklig trend. Vågar inte chansa med fler. Det står i aftonbladets tvblaska.
Dingbats Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Det där med att rita människor är ju fan omöjligt.
SadamJR Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Det där med att rita människor är ju fan omöjligt. Köpte du inte en kamera? Fö är du i gott sällskap. Hitler hade oxå väldiga besvär med det där.
Dingbats Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Köpte du inte en kamera? Fö är du i gott sällskap. Hitler hade oxå väldiga besvär med det där. Jag tror inte Gud vill att vi människor rita av varandra.
Memphis Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Igår hjälpte jag en till Chalmers. Han skulle nog ha tenta, men åkte åt fel håll!!! Tur jag fanns till hands. Vardagshjälte kallas sånt.
Memphis Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Jag tror inte Gud vill att vi människor rita av varandra. haha
Dingbats Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 haha Jag vet, jag glömde ett "ska". Trodde inte du skulle skratta åt ett så litet misstag.
Memphis Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 (redigerat) Jag vet, jag glömde ett "ska". Trodde inte du skulle skratta åt ett så litet misstag. haha, jag märkte faktiskt inte! Tyckte bara uttrycket lät väldigt roligt. 😛 Redigerat 10 oktober 2011 av Memphis
debatt Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Köpte du inte en kamera? Fö är du i gott sällskap. Hitler hade oxå väldiga besvär med det där. Gott sällskap?
SadamJR Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Gott sällskap? Dingbats hade inga invändningar.
debatt Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Tror avsnitten hänger ihop 2 och 2. Jag såg lite på slutet. Om jag förstod rätt så puttade en dåre ned den kvinnliga polisen i en låda som han sedan stängde. Poliskillen som var med henne blev nedslagen men dyker dock upp på polisstationen i nästa avsnitt precis som vanligt. Den unga bleka taniga tjej som låg i trälådan från början tog sig ut och la sig i ett betongrör och frös. Det är vinter. Sedan dog hon väl dock på lasarettet? Men det tillhör nästa avsnitt.
debatt Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Jag vet, jag glömde ett "ska". Trodde inte du skulle skratta åt ett så litet misstag. Jag trodde du glömde ett r bara. Jag satt och nickade.
Memphis Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Känslor är både härligt och jävligt. Det kan både förgylla och förstöra liv och relationer. Senaste dagarna har varit omtumlande. Hade ytterligare ett samtal me tjejjen nyss efter fler saker som skett. Men nu känns riktigt bra efter man pratat om saker som i annat fall inte sägs. Nu vet både jag och hon saker vi inte visste innan, och saker vi nu kan bättra oss på. Annars läggs det lager på lager och bubblar, för att sedan explodera. Av erfarenhet vet jag precis hur sånt kan gå åt helvete, inom tex familjerelationer. Så Dingis du har ju rätt, om man inte kan ta upp obekväma ämnen så ska man inte ha en relation. Det visste jag egentligen men ville skjuta på det.
debatt Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 George, glömmer du ett kondompapper i dina föräldrars säng i kvällens avsnitt på TV8?
debatt Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Känslor är både härligt och jävligt. Det kan både förgylla och förstöra liv och relationer. Senaste dagarna har varit omtumlande. Hade ytterligare ett samtal me tjejjen nyss efter fler saker som skett. Men nu känns riktigt bra efter man pratat om saker som i annat fall inte sägs. Nu vet både jag och hon saker vi inte visste innan, och saker vi nu kan bättra oss på. Annars läggs det lager på lager och bubblar, för att sedan explodera. Av erfarenhet vet jag precis hur sånt kan gå åt helvete, inom tex familjerelationer. Så Dingis du har ju rätt, om man inte kan ta upp obekväma ämnen så ska man inte ha en relation. Det visste jag egentligen men ville skjuta på det. Tunga prylar.
Memphis Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Tunga prylar. Jag vet. Ni behöver inte läsa, behöver bara skriva av mig.
debatt Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Idag sov jag mellan 06.30-10.30 och 14-15.45. Konstig dygnsrytm. Jag vet. Ni behöver inte läsa, behöver bara skriva av mig. Eller tvärtom. Skriva av andra, men läsa dig. Ska lägga mig före midnatt, önska mig lycka till.
Memphis Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Eller tvärtom. Skriva av andra, men läsa dig. 🤪 Ska lägga mig före midnatt, önska mig lycka till. Lycka till! 😄
SadamJR Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Jag vet. Ni behöver inte läsa, behöver bara skriva av mig. Det är vår plikt att läsa.
Memphis Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 (redigerat) lycka te Finns en riktigt mysig Te/kaffe-affär i Gbg, nära domkyrkan, som har massa spännande Te-sorter, och olika kaffebönor. De har funnits där sedan slutet av 1800-talet sade kassörskan häromdagen. 🤪 Handlar där ibland. ☺️ Debatt? Redigerat 10 oktober 2011 av Memphis
Memphis Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Det är vår plikt att läsa. Ibland känns det som sånt behövs i längsta också, så det blir lite substans.
debatt Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 De har funnits där sedan slutet av 1800-talet sade kassörskan häromdagen. Debatt? Nej, jag tänder inte på så gamla kvinnor... 😛
Recommended Posts