Neosus Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Sluta vara så rik 🙁 Men nice! Äre bra o så? 😱 Nä de e medborgarskolan som har betalat 😄 Jo jag tror att dom e bra. Bättre än mina Phonic P8A iallafall.
Neosus Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Jag rekommenderade ett par KRK vx6:or till en kompis men han passade på dem eftersom "att loggan är så jävla ful"... 😱😆 True story. MÄH! 😆
CHAE Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 KRK vx6 är bra men Nay, dra till närmsta hökare och provlyssna, m'kay 😑 MÄH! 😆 Eller HUR!! 😮😄
Naymari Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Jag rekommenderade ett par KRK vx6:or till en kompis men han passade på dem eftersom "att loggan är så jävla ful"... 😱😆 True story. Jag kan också vara en sån ibland. Inte på just på logotyperna kanske. Men på helheten. Prylen kan ha världens bästa ljud. Men är den inte estetiskt tilltalande blir jag ointresserad. därför jag börjat småhata mina monitorer. de låter helt okej i mitt tycke. men de är så fuula 😆
CHAE Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Jag kan också vara en sån ibland. Inte på just på logotyperna kanske. Men på helheten. Prylen kan ha världens bästa ljud. Men är den inte estetiskt tilltalande blir jag ointresserad. därför jag börjat småhata mina monitorer. de låter helt okej i mitt tycke. men de är så fuula 😆 😄 Exakt sådär resonerar jag i fråga om gitarrpedaler 😱
Naymari Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Nä de e medborgarskolan som har betalat 😄 Jo jag tror att dom e bra. Bättre än mina Phonic P8A iallafall. meh, nice^^ KRK vx6 är bra men Nay, dra till närmsta hökare och provlyssna, m'kay 😑 Mjorå. Är inte i marknaden för nya monitorer än dock. Man lever ju på 1050 i månaden + 800 från mitt helgjobb. sen går 600 av dem väck direkt. JA jag är girig :C 😑
Naymari Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 (redigerat) 😄 Exakt sådär resonerar jag i fråga om gitarrpedaler 😱 Jag gillar btw inte adam monitorer. Aldrig lyssnat på dem. De verkar ju skitbra dock. Men som sagt. Jag gillar inte utséendet 😛 xD Redigerat 22 februari 2012 av Naymari
Pico Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Jag kan också vara en sån ibland. Inte på just på logotyperna kanske. Men på helheten. Prylen kan ha världens bästa ljud. Men är den inte estetiskt tilltalande blir jag ointresserad. därför jag börjat småhata mina monitorer. de låter helt okej i mitt tycke. men de är så fuula 😆 Få se nu, du kör Mac, visst? 😛 xD
CHAE Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 meh, nice^^ Mjorå. Är inte i marknaden för nya monitorer än dock. Man lever ju på 1050 i månaden + 800 från mitt helgjobb. sen går 600 av dem väck direkt. JA jag är girig :C 😑 Jag är okej med det... Jag gillar btw inte adam monitorer. Aldrig lyssnat på dem. De verkar ju skitbra dock. Men som sagt. Jag gillar inte utséendet 😛 xD ...men inte med det där 😠 😛
Naymari Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Få se nu, du kör Mac, visst? 😛 xD 😆 :lol: 😆 :lol: 😆🥰 :wub: 🥰
Naymari Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 ...men inte med det där 😠 😛 Hade man plockat bort gainratten och knappen från framsidan så hade de varit hemma 🥰
Zakyath Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 (redigerat) Redigerat 22 februari 2012 av Zakyath
CHAE Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Hade man plockat bort gainratten och knappen från framsidan så hade de varit hemma 🥰 😳🙂 😆
Naymari Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Få se nu, du kör Mac, visst? 😛 xD Men de gör jag dock för att jag tycker de fungerar bättre med pro Tools än vad PC gör. Men endå 😆
Pico Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 (redigerat) Jag har börjat lite lätt att försöka sälja in linux som server-os för några specifika uppgifter. Tror jag pissar i motvind, ståendes på en skateboard och försöker rulla uppför en backe utan tillförd kraft. ESXer kör vi dock redan. Redigerat 22 februari 2012 av Pico
Zakyath Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 hur mycket får man för att skriva gitarrkomp och spela in det på en kommersiell låt? om någon vet. eller ja, ungefär var ligger standard..
Naymari Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 hur mycket får man för att skriva gitarrkomp och spela in det på en kommersiell låt? om någon vet. eller ja, ungefär var ligger standard.. Stim fördelar 50% musik och 50% text. Sen om det är mainriff får du kanske 20-30% skulle jag gissa. Det får du väl snacka ihop med folket du spelar in med hur ni ska fördela.
CHAE Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Stim fördelar 50% musik och 50% text. Sen om det är mainriff får du kanske 20-30% skulle jag gissa. Det får du väl snacka ihop med folket du spelar in med hur ni ska fördela. Jepp, och Zak, se till att ni får papper på fördelningen ⚠️
Neosus Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 (redigerat) Jag skulle nog kanske även råda till att gå med i SAMI, Zak! Vi samlar in och betalar ut ersättning till artister och musiker Musik gör världen lite skönare! Det är ditt och alla andra artisters och musikers arbete som ligger bakom. Vi på SAMI tycker det är viktigt att stötta och främja det arbetet, och arbetar med att samla in och fördela ersättning till alla er som gör vår offentliga miljö trevligare att vistas i. När du medverkat på en inspelning har du rätt till ersättning om låten spelas offentligt, t ex i butiker, på hotell, gym eller i radio och TV. Vi på SAMI samlar in sådan ersättning från musikanvändare och betalar ut den till våra anslutna. Redigerat 22 februari 2012 av Neosus
CHAE Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Jag skulle nog kanske även råda till att gå med i SAMI, Zak! +1
Zakyath Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 jag tänkte snarare om man arbetar som spökmusiker eller vad det nu kallas =) brukar man inte få ett arvode direkt snarare än att stå som låtskrivare då?
Naymari Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Var inte samis vd i massa skattefusk och sånt så han köpte båtar för andras pengar? :s
CHAE Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Nähä ni era sweet spots, nu är det dags att sova. Gonatt och sitt inte uppe för länge nu!
Naymari Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 (redigerat) Natti CHAE 🙂 Redigerat 22 februari 2012 av Naymari
Recommended Posts