Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Nutidens sämsta reklam-kandidat: den för laktosfri mjölk när presentatören säger: ska det vara så att det finns folk som inte kan dricka mjölk till pannkakorna? IDIOT, vet han inte att pannkakorna i sig görs på mjölk? Då hjälper det väl för helvete inte om man dricker laktofri mjölk till pannkakorna bara...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nutidens sämsta reklam-kandidat: den för laktosfri mjölk när presentatören säger: ska det vara så att det finns folk som inte kan dricka mjölk till pannkakorna? IDIOT, vet han inte att pannkakorna i sig görs på mjölk? Då hjälper det väl för helvete inte om man dricker laktofri mjölk till pannkakorna bara...

Kan man inte göra pannkakorna på laktosfritt?

Link to comment
Dela på andra sajter

de e bara att ta laktosfri mjölk istället

byter man ut mjölet så blir det glutenfritt oxå

*smart*

...fast vad man ska ta istället för mjöl vet ja int. 😱

bovetemjöl kan man tydligen använda. Och så byta ut en del till majsmjöl istället.

Ska jag prova nångång. 😑

sojamjöl funkar tydligen oxå

*googlar vidare*

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nog aldrig druckit laktosfri mjölk. Kan man inte bli laktosöverkänslig då om man inte är det från början?

Har någon här druckit helt opastöriserad mjölk, direkt från kon? Det har jag. Det ledde till enorma magsmärtor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart ska jag få brev från illibilella

Vad mysigt! Jag har funderat på att skriva ett brev på en stor masonitskiva och sända iväg nångång.

Helt onödigt att skicka det på masonit, man kan ju rulla ihop det jättepappret och skicka i ett rör

av papp om man vill vara lite annorlunda. Men masonitskiva är lite knasigare och kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad mysigt! Jag har funderat på att skriva ett brev på en stor masonitskiva och sända iväg nångång.

Helt onödigt att skicka det på masonit, man kan ju rulla ihop det jättepappret och skicka i ett rör

av papp om man vill vara lite annorlunda. Men masonitskiva är lite knasigare och kul.

Då kan du inte skicka som brev, det blir för stort. Du får skicka med bussgods eller något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan du inte skicka som brev, det blir för stort. Du får skicka med bussgods eller något.

Jag fick svaret att det är upp till mig vad jag kallar det. Det är bara ett ord, sa hon, det finns inga regler.

Så har vi det här... Wild West.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv funderar jag på att gå över till att kommunicera enbart via telepati.

Det finns säkert några såna som kan det. Det kanske finns en grupp man kan gå med på Internet?

Jag funderar på att hugga in en massa text i stora stenar och skicka iväg

Romantiskt!

Beror iofs vad det står på dem...

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte om man målar det heller så det blir bildligt talat.

Men brev hade inte med storlek att göra, sa hon.

Det var bara ett förlegat ord. Hon var nog knäpp.

Jag vill uthyra min lägenhet pga. Flyt

😆

Kul. Det var nog nån som kom in på nån skola eller fick ett jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att jag sett den där filmen som kommer 00.10-02.45 på TV3 och som heter Ondskan spår.

Har för mig att jag också tyckte den var spillningssuverän. Kan bero på att Denzel Wahington och

Donald Sutherland är med. Dessutom medverkar bland andra John Goodman.

Jag sätter Fem av Fem - i förväg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkte att alla de böcker jag tänkte låna var runt 200 sidor, max.

Undantag var nog Luke Rhineheart "Tärningsspelaren", men den fanns ju inte.

Den står sorterad under "Psykologi" f.ö. Undrar om den är mycket psykologisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...