Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Nån som varit på Älvsjö-mässan? 😕

************************

Det blev inte de böckerna jag listade förra gången som jag ska låna.

Det blev några modifieringar från den listan. Luke Rhineheart har de

ej, men den finns att köpa.

Idag är det inget på tv iaf, om man bortser från de program som sänds.

Ha en trevlig kväll alla klada krappar! Herrå!

Alla glada skitar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att jag kommer gilla Ray Bradburys Den kalla vinden och den varma, Anton Tjechovs Noveller och Bo Bergmans Noveller.

Jag tror jag kommer tycka rätt bra om Stephen Kings Allt kan hända, Edgar Allan Poes Det skvallrande hjärtat och Mirja Unges Brorsan är mätt.

Jag tror jag inte kommer att uppskatta Douglas Adams Liftarens guide till galaxen, August Strindbergs Röda rummet, Ernest Hemingways Den gamle och havet och Claes Carlssons Lång fin blond. Inte heller Luke Rhinehearts Tärningsspelaren - när den kommer in.

Men det återstår att se. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det på älvjömässan du ska se då.

Nej, men allvarligt, det var Starta Eget-dagar där den 4-5 oktober, men det har ju varit...

Ser att det kommer Äldreomsorgsdagar den 18-19e och Återvinningsspecial den 14e, men inget jag

tänker gå på.

Undrar om platsen därinne är större på Stockholmsmässan än Bokmässan på Svenska mässan i Gbg.

Nu spelar grannarna någon techno som jag misstänker de skapat själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skittöntigt motiv som vanligt i Morden i Midsomer. Oftast är det långtifrån ett skäl till att mörda någon i den serien, ännu mindre att ta ha ihjäl 4-5 personer. Som nu ikväll, en man som hade en mamma som tog livet av sig vid 40 pga att hon fick en sjukdom. Då tar den övergivne sonen livet av en man för att han var en kvinnotjusare, en annan man för att han var en ännu större kvinnotjusare, en kvinna för jag vet inte vad och så var det väl en gubbe till som strök med som han var lite lack på. Poliskvinnan försökte han döda också, för att hon inte var identisk med sin redan sedan länge döda mamma...

I mördarens spår (med Helen Mirren) är det på Kanal 9 nu och Ondskans spår, en film om en mördare och demon, visas vid midnatt på TV3.

Kan ju inte bli sämre iaf.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Ser action på tv 3. Har lyckats missa den här filmen.

Action ser jag aldrig. Men det står i programförklaringen att det är en thriller och det ser jag gärna.

Är det action eller thriller?

Nej, det är 22:31. Nu ska du snyta dig.

Ok, vänta! Då måste jag hinna svabba av händerna emellan....

Jag läste att Norrmalm är Sveriges värsta område. Undrar vad det är för stadsdelar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...