Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

tror inte någon här skulle våga utge sig för att vara ett proffs inom politiska frågor... kanske valle 😑

jag vågar knappt ens tänka på att jag kommer att jobba i typ femtio år. just nu satsar jag på att lyckas vakna inför skolan imorgon 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag hävdar fortfarande att det är bättre att se till så ungdomar kommer ut i arbetslivet.

När dom väl har jobb så kommer dom att handla grejer utav helvette.. 😄

Det e bara att kolla i min tråd Senaste prylen/prylarna till studion. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Haha!

Det nya arbetarpartiet "Nya(?!) Moderatena" är ju inget arbetarparti alls.

Allt det har gjort är ju att försämra anställningsvilkor och avskaffa anställningstrygheten för arbetarklassen.

Fas tre har inte lett till någon ökad anställning innom svenska företag. Tvärtom skulle jag påstå att det bidragit tillatt man anstält färre på de företag som varit smarta nog att uttnytja de arbetslösa på rätt sätt. Ett enkelt exempel kan ju vara detta. Företager får 5000 kr i månaden för att sysselsätta en fas 3:are. Denne får inte "användas" som vanlig personal, utan ska ha ett mindre antal sysslor innom företaget. Detta för att man inte ska förlora behovet av en anstälnings plats på företaget. Men om man då tar in en till fas3 tjänst och låter denne utföra rästen av de jobb som den första fas3:aren ine får göra, så får ju företaget 5000kr till utan att anställa någon alls.. Dessutom så har ju regeringen sysselsatt två personer här.

Enligt arbetsförmedlingen så har bara 1,3% av fas3 plaserade fått arbete.

De sa till valet att -Det ska löna sig att arbeta.

Men vad de menade var att -Det ska straffa sig mera att inte kunna arbeta.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Ang. pensionsfrågan, så känns det ju som en ypperlig metod att öka arbetslösheten. Ett nytt grepp inom svensk politik?

När han kommer med ett sådant uttalande så undrar man ju vad som har hänt innom moderaterna nu.. 😱

Vad är det de vill leda uppmerksamheten ifrån egentligen::: 😕😱 :ph34r: 😱 :ph34r: 😱 :ph34r: 😱 :ph34r:

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

nja, när du skickar in din pensionsavgift till staten så går den ut till de som ska få pension. och när färre och färre börjar jobba och fler och fler pensioneras och lever längre på sina pensioner, ja... du förstår själv att det inte kan hålla för evigt ☺️ jag kanske uttryckte mig klumpigt, men det var så jag menade

Jo men det skulle ju lösas genom att de yngre faktist får jobba. Det skulle ju skapa en balans det med.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Du Gahn jag var så sjukt peppad på att göra musik igen när jag hörde din lilla instrumentala truddelutt att asjg faktist plockatt upp elgitarren på riktig igen. Har spelat till och från i flera år nu utan att komma vidare, vaken tekniskt eller rent musiukaliskt, men nu jävlar händer det saker igen..

Så tack tack tack...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...