Dingbats Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 I Vänersborg läser jag alltid kalle anka när jag bajsar. Don Rosa är bäst, därefter Carl Barks. I pocketarna gör alltid italienarna sämre serier än tyskarna. VD var senast online för 18 timmar sen.
debatt Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Vata Dosha har inte svarat än såatte Vad menar du nu då? Är det en brevvän? Facebook friend? Jag har förklarat det förut, men... "Vata Dosha Vinter tid är vata tid enligt ayurveda. Vata är en av tre energier, även kallade doshor(dosha) - Vata, Pitta och Kapha. Vata energin består av två element -luft och utrymme....Air and space. Vatas är som en torr kall hård vind men även den rörelse som sker i ett utrymme. På vintern får vi vata energi av det kalla vädret men även av överdriven träning, kall torr mat, oro, rädslor, ensamhet och för mycket dag drömmande. När vår kropp får ett överskott av Vata (enligt ayuveda ska vi alltid ha balans mellan de tre energierna), blir vi oroliga, rädda, sover dåligt eller för få timmar, får torr hud, torrt hår, blir nervösa, förstoppade och går ned i vikt. För att motverka ett överskott och få balans i vår kropp måste vi tillsätta lite av de andra två energierna -Pitta och Kapha. Pitta består av elementen eld och luft Kapha består av elementen vatten och jord Pitta energi ger oss värme, temperament, drivkraft, karisma, tävlinginriktning och ego Kapha ger oss stabilitet, uthållighet, moderlighet, fukt till huden, tjockt vackert hår, kurvor och fomer till vår kropp Så för att minska det torra kalla oroliga ger vi oss själv varm kryddad mat (Pitta), smörjer vår torra hud med kräm eller olja (Kapha) Äter lite fetare mat (kapha) och stärker vårt ego (pitta)" 🙂
Dingbats Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 (redigerat) Hon menar alltså att hon har torr hy och förstoppning. EDIT: det stämmer f ö rätt bra in på mig Redigerat 7 oktober 2011 av Dingbats
Overkill Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Don Rosa är bäst, därefter Carl Barks. I pocketarna gör alltid italienarna sämre serier än tyskarna. VD var senast online för 18 timmar sen. Då har hon läst det i alla fall. Hon menar alltså att hon har torr hy och förstoppning. EDIT: det stämmer f ö rätt bra in på mig Då blir det varken ettan eller tvåan.
Dingbats Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Då har hon läst det i alla fall. Livet kanske kom emellan. För mig brukar det vara tvärtom.
Overkill Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Livet kanske kom emellan. För mig brukar det vara tvärtom. Jag svarade ju inte heller särskilt snabbt.
Dingbats Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Då blir det varken ettan eller tvåan. I USA har de fler kanaler att välja bland.
Overkill Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 I USA har de fler kanaler att välja bland. Animal Planet.
Dingbats Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Animal Planet. Här får vi hålla till godo med barnkanalen.
Neosus Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 En sån har jag precis alldeles nyss lagt ut ettan alltså 😑
debatt Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Hmmm.... Kapha verkar vara min grej, följt av Vata.
Dingbats Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 det blir aldrig bättre än så här och sen dör man gonatt
debatt Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Här får vi hålla till godo med barnkanalen. SVT1 SVT2 TV3 TV4 Kanal5 TV6 Sjuan TV8 Kanal9 TV10 TV4sport Öppna Kanalen B&K-kanalen SVT24 TV11 har jag jag har aldrig kräkts offentligt Det har inte jag heller. 🥰
Dingbats Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 SVT1 SVT2 TV3 TV4 Kanal5 TV6 Sjuan TV8 Kanal9 TV10 TV4sport Öppna Kanalen B&K-kanalen SVT24 TV11 har jag Öppna kanalen är nog enklast om man inte är så erfaren.
debatt Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 det blir aldrig bättre än så här och sen dör man gonatt Insikt. Utsikt. Åsikt.
Dingbats Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Det har inte jag heller. 🥰 Då får vi ta och ligga om vi stöter på varann någon gång.
Dingbats Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Insikt. Utsikt. Åsikt. ingift utgift utgift utgift gift brott mot griftefriden slut
debatt Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 burger- & king-kanalen Nää, BodyBuilding & Kraftsports-kanalen
debatt Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 (redigerat) jag har käkat räkor på toaletten Listeria *********************** Funderar på att gå till biblioteket imorgon. Promenera alltså. Låna lite böcker, en del av de rekommenderade här. Redigerat 7 oktober 2011 av debatt
Dingbats Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Jag gissar på att 4 nov är nästa gång det händer någonting värt att glädja sig åt. Nu: natt
debatt Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Rätt intressant att jag är utloggad nu, när jag är inloggad. Ska se vad Dennis säger om det.
Recommended Posts