Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Därför är det lite svårt att greppa hur tiden slutar existera i ett svart hål.

Nått sånt i alla fall.

Ja, det är väldigt svårt. Vår alldagliga erfarenhet lider stor brist på kännbara relativistiska effekter.

Annons
Postat

Hellre semen än romen.

Var det så du tänkte. Det var alldeles för långsökt.

Och då menar jag inte för att jag skulle förstå, utan rent objektivt.

Postat

Hur menar du med kännbara? 😮

Som vi kan uppfatta med våra bara sinnen. Det är klart att såna effekter direkt eller indirekt påverkar oss på något kosmiskt plan, men det är ju inte direkt som att man stöter på fenomen som inte klassisk newtonsk fysik kan förklara när man går och handlar på konsum.

Postat

För typ tre fyra år sen kunde jag sitta ensam hemma en kväll så här och vara uppe till fyra och bara läsa skit på wikipedia och tycka att livet lekte.

Postat

Vem vill vara Frank Costanza, J Peterman, Kenny Bania, the Soup Nazi och Uncle Leo?

Jag vill iaf inte vara afro-91:an i min klass.

Postat

Som vi kan uppfatta med våra bara sinnen. Det är klart att såna effekter direkt eller indirekt påverkar oss på något kosmiskt plan, men det är ju inte direkt som att man stöter på fenomen som inte klassisk newtonsk fysik kan förklara när man går och handlar på konsum.

Nä, men när man flyger eller bara åker snabbt! 😛

Bara allmänt ljus går ju inte förklara med newtonsk fysik! 😛

Postat

Nä, men när man flyger eller bara åker snabbt! 😛

Bara allmänt ljus går ju inte förklara med newtonsk fysik! 😛

Visst. Förändrar ju inte riktigt det faktum att vår omedelbara erfarenhet inte förser oss med verktyg att greppa tid som något annat än en annan sorts rum. En oändligt lång linje osv.

Sen är det ju häftigt att du har läst fysik ändå.

Postat (redigerat)

Med det här inlägget har debatt skrivit exakt dubbelt så många inlägg som mig i den här tråden.

edit: Ninjad.

Redigerat av Overkill
Postat

I ett avsnitt klipper sig Jerry och får då en "ful" frisyr, men den frisyren är mycket snyggare än hans vanliga.

Mindre hår iaf.

Postat

Vilket, i Jerrys fall, knappast är något dåligt.

seinfeld_episode072_337x233_040420061510.jpg

Det är din åsikt.

Jag har skrivit över 30000 inlägg. Det är skrämmande! Dags för en paus.

Postat

kzjheu hduehdu beter ar eneu m

lolop ölku dhduyehagste tbb

Jag skrev det med värsta rytmen men det kan ju inte ni se.

Det var till Memphis väl?

Postat

För länge sen läste jag en massa Kalle Anka.

Jag borde LSD:a sönder hjärnan, det vore nog bra för mig.

I Vänersborg läser jag alltid kalle anka när jag bajsar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.