Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Mitt senaste brev var 53 sidor.

På 8 sidor hinner man ju inte få med nåt.

Hinner? Det är ingen brådska. Det är ont om plats i ett brev, inte tid.

Postat

Skulle säga att platsen är oändlig, men tiden är begränsad om du vill behålla brevväxelskapet.

Postat (redigerat)

Herrå era bittra jävlar!

😛

edit glömde:

Med vänliga hälsningar

Redigerat av Memphis
Postat

Skulle säga att platsen är oändlig, men tiden är begränsad om du vill behålla brevväxelskapet.

Platsen är ju begränsad. Brevväxelskap är inte relevant. Tiden har ingen betydelse.

Postat

Trevligt, ett konkret exempel direkt på ett inlägg jag tycker är obegripligt.

Jag hinner inte få med allt innan pappret tar slut, menar jag naturligtvis.

Postat

Trevligt, ett konkret exempel direkt på ett inlägg jag tycker är obegripligt.

Jag hinner inte få med allt innan pappret tar slut, menar jag naturligtvis.

Om du skriver snabbare, får du plats med mer i så fall?

Postat

Platsen är ju begränsad. Brevväxelskap är inte relevant. Tiden har ingen betydelse.

Men nu pratade vi ju om brevväxlingen med tyskan. Då är det ju relevant, och då har ju tiden betydelse. Om du tar en månad på dig att komponera brevet lär det ju musten gå ur lite.

Postat

Men nu pratade vi ju om brevväxlingen med tyskan. Då är det ju relevant, och då har ju tiden betydelse. Om du tar en månad på dig att komponera brevet lär det ju musten gå ur lite.

Jag trodde vi var mer hypotetiska än så. I så fall är tid högst relevant.

Postat

Ännu ett exempel. Svar nej.

Alltså påverkas inte hur mycket du får plats med av hur snabbt du skriver. Alltså "får du inte plats med mer", inte "hinner du inte få plats med mer". Den förra är beroende av plats, den senare av tid. Eftersom mängden du får plats med var oberoende av tid så är "hinner du inte få plats med mer" tydligt inkorrekt och "får du inte plats med mer" bör därmed vara ett mer korrekt uttryck.

Postat

Försökte hitta bevis på att Killis någonstans använder "hinner" i den metaforiska betydelsen, men misslyckades. Tycker ändå diskussionen är meningslös.

Postat

Jag är jättetrött men den här Youth Lagoon-skivan är för jävla bra så jag lyssnar på den en gång till.

Han har ett väldigt konstigt språk.

Du hast einen Vogel.

Postat

Alltså påverkas inte hur mycket du får plats med av hur snabbt du skriver. Alltså "får du inte plats med mer", inte "hinner du inte få plats med mer". Den förra är beroende av plats, den senare av tid. Eftersom mängden du får plats med var oberoende av tid så är "hinner du inte få plats med mer" tydligt inkorrekt och "får du inte plats med mer" bör därmed vara ett mer korrekt uttryck.

Helt obegripligt som vanligt. Du har en ansats som bygger på tid och rum. Min är filosofisk.

Postat

Helt obegripligt som vanligt. Du har en ansats som bygger på tid och rum. Min är filosofisk.

Jag var också filosofisk, men det gick dig visst förbi.

av-6744.jpg

Postat

Tid och rum flätas samman i vårt sinne. Vi skulle inte kunna begripa tiden om det inte vore för vår rumsliga förståelse.

Postat

Tid och rum flätas samman i vårt sinne. Vi skulle inte kunna begripa tiden om det inte vore för vår rumsliga förståelse.

Därför är det lite svårt att greppa hur tiden slutar existera i ett svart hål.

Nått sånt i alla fall.

Postat

Ett bra tips: Prova yoga!

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.