Neosus Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 Tricket är väl att dubba... 😑 Lägg två distade spår, panna Hö resp Vä. Lägg två cleana spår (med samma combo/stack minus disten), panna även dessa två och blenda in dem ihop med de två distade spåren. EQ:a lite som du tycker känns bra. Var för sig kommer de att låta fis men ihop kan det bli ganska maffigt. Behövs mer fläsk dubba vidare eller sidkedja med valfri kompressor. Japp
Micke H Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 SHIT! Häftig grej ändå mickeh! (senaste inlägget på bloggen) Men ja, man känner nog sig ganska äcklig i sån situation 😛 Haha, ja, man kände sig som en lagom idiot. 😑
CHAE Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 Satt faktiskt och skummade din blogg på jobbet idag, mickeh 😮😱😊
Micke H Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 Satt faktiskt och skummade din blogg på jobbet idag, mickeh 😮😱😊 STALKER! 😮🥰
Naymari Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 Fuck. Helbokad hela våren nu. Har 3 band som vill att jag ska prodda åt dem nu 😄 sen har jag ju mitt egna band också
Zakyath Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 Tricket är väl att dubba... 😑 Lägg två distade spår, panna Hö resp Vä. Lägg två cleana spår (med samma combo/stack minus disten), panna även dessa två och blenda in dem ihop med de två distade spåren. EQ:a lite som du tycker känns bra. Var för sig kommer de att låta fis men ihop kan det bli ganska maffigt. Behövs mer fläsk dubba vidare eller sidkedja med valfri kompressor. hmm, brukar inte testa att blanda med distfritt.... nu senast spelade jag in stärkaren ovanifrån för att få med hela ljudet med två olika mikrofoner, sen med samma mikrofon både fram och bak.. lät ganska mjäkigt 😮
CHAE Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 STALKER! 😮🥰 Jepp. Very much so indeed 😎🥰 Fuck. Helbokad hela våren nu. Har 3 band som vill att jag ska prodda åt dem nu 😄 sen har jag ju mitt egna band också "De' går bra nu!" 🙂 hmm, brukar inte testa att blanda med distfritt.... nu senast spelade jag in stärkaren ovanifrån för att få med hela ljudet med två olika mikrofoner, sen med samma mikrofon både fram och bak.. lät ganska mjäkigt 😮 Kan ju vara värt att prova i så fall eller? 😕
Naymari Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 Tricket är väl att dubba... 😑 Lägg två distade spår, panna Hö resp Vä. Lägg två cleana spår (med samma combo/stack minus disten), panna även dessa två och blenda in dem ihop med de två distade spåren. EQ:a lite som du tycker känns bra. Var för sig kommer de att låta fis men ihop kan det bli ganska maffigt. Behövs mer fläsk dubba vidare eller sidkedja med valfri kompressor. Blanda rent och distat är jävligt effektfullt.
SadamJR Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 jag har väl ändå inte julavataren kvar... Du är väl helt enkelt så att du är en riktig tomte.
CHAE Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 Blanda rent och distat är jävligt effektfullt. Jepps keps 😄 Pluttar man dessutom dit ett skönt och subtilt delay så är man hemma 🥰 :wub: 🥰 😑
Memphis Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 Har aldrig testat blanda rent o dist! Får testa det då.
Neosus Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 Alla vägar går till Rom som det brukar heta. ...men den bredaste vägen går till Rom å Cola! Appropå ingenting alltså. 😑
Naymari Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 Jepps keps 😄 Pluttar man dessutom dit ett skönt och subtilt delay så är man hemma 🥰 :wub: 🥰 😑 Deet beror ju helt på. Vilket sound man ska ha. 😛 en delayad Kompgitarr kan vara helt rätt. Och jättefel 😛
Neosus Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 Snackar vi rocknroll eller snackar vi...mest bara?
Naymari Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 Annat tips är att aldrig panna helt ut. Utan att lägga vid typ 80- 84. Sen om det är en tajt gitarrist och om det måsta vara jättetung vägg om gitarr, lägg ytterligare dubbar vid typ 60. Grahn: rent allmänt, för min del iaf
Fidden Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 Du är väl helt enkelt så att du är en riktig tomte. om jag fortfarande har tomteluva hos dig, behöver du nog refresha lite. SÅRESÅ!
Neosus Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 Nu efter ca skitmånga år.. så upptäckte jag att Truepiano låter bättre om man vrider ner velocity... Halleluja! 🥰
CHAE Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 Deet beror ju helt på. Vilket sound man ska ha. 😛 en delayad Kompgitarr kan vara helt rätt. Och jättefel 😛 NEJ! 😠 Delayer är alltid rätt...sådeså! 😛 🥰 Snart fikadax! Sovdags snarare 😑
SadamJR Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 om jag fortfarande har tomteluva hos dig, behöver du nog refresha lite. SÅRESÅ! Ok. Då är du väl ingen tomte då utan en domherre som vanligt.
Recommended Posts