Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tricket är väl att dubba... 😑

Lägg två distade spår, panna Hö resp Vä. Lägg två cleana spår (med samma combo/stack minus disten), panna även dessa två och blenda in dem ihop med de två distade spåren. EQ:a lite som du tycker känns bra. Var för sig kommer de att låta fis men ihop kan det bli ganska maffigt. Behövs mer fläsk dubba vidare eller sidkedja med valfri kompressor.

Japp

Annons
Postat

SHIT!

Häftig grej ändå mickeh! (senaste inlägget på bloggen)

Men ja, man känner nog sig ganska äcklig i sån situation 😛

Haha, ja, man kände sig som en lagom idiot. 😑

Postat

Satt faktiskt och skummade din blogg på jobbet idag, mickeh 😮😱😊

Postat

Lägg två distade spår, panna Hö resp Vä. Lägg två cleana spår (med samma combo/stack minus disten), panna även dessa två och blenda in dem ihop med de två distade spåren. EQ:a lite som du tycker känns bra. Var för sig kommer de att låta fis men ihop kan det bli ganska maffigt. Behövs mer fläsk dubba vidare eller sidkedja med valfri kompressor.

hmm, brukar inte testa att blanda med distfritt.... nu senast spelade jag in stärkaren ovanifrån för att få med hela ljudet med två olika mikrofoner, sen med samma mikrofon både fram och bak.. lät ganska mjäkigt 😮

Postat

STALKER! 😮🥰

Jepp. Very much so indeed 😎🥰

Fuck. Helbokad hela våren nu. Har 3 band som vill att jag ska prodda åt dem nu 😄 sen har jag ju mitt egna band också

"De' går bra nu!" 🙂

hmm, brukar inte testa att blanda med distfritt.... nu senast spelade jag in stärkaren ovanifrån för att få med hela ljudet med två olika mikrofoner, sen med samma mikrofon både fram och bak.. lät ganska mjäkigt 😮

Kan ju vara värt att prova i så fall eller? 😕

Postat

Blanda rent och distat är jävligt effektfullt.

Postat

Blanda rent och distat är jävligt effektfullt.

Jepps keps 😄

Pluttar man dessutom dit ett skönt och subtilt delay så är man hemma 🥰 :wub: 🥰

😑

Postat

Jepps keps 😄

Pluttar man dessutom dit ett skönt och subtilt delay så är man hemma 🥰 :wub: 🥰

😑

Deet beror ju helt på. Vilket sound man ska ha. 😛 en delayad Kompgitarr kan vara helt rätt. Och jättefel 😛

Postat

Annat tips är att aldrig panna helt ut. Utan att lägga vid typ 80- 84. Sen om det är en tajt gitarrist och om det måsta vara jättetung vägg om gitarr, lägg ytterligare dubbar vid typ 60.

Grahn: rent allmänt, för min del iaf

Postat

Du är väl helt enkelt så att du är en riktig tomte.

om jag fortfarande har tomteluva hos dig, behöver du nog refresha lite. SÅRESÅ!

Postat

Deet beror ju helt på. Vilket sound man ska ha. 😛 en delayad Kompgitarr kan vara helt rätt. Och jättefel 😛

NEJ! 😠

Delayer är alltid rätt...sådeså! 😛

sleeping-owl-michel-soucy.jpg

🥰

Snart fikadax!

Sovdags snarare 😑

Postat

om jag fortfarande har tomteluva hos dig, behöver du nog refresha lite. SÅRESÅ!

Ok. Då är du väl ingen tomte då utan en domherre som vanligt.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.