Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Själv funderar jag på att skaffa ett liv. Hur vet jag inte.

Man får väl fundera i 10 år till.

..så de e som vanligt mao.

😱

jag undrar vad de som har liv sysslar med

går de runt på muséer, läser konstkurser och seglar?

det känns som att det finns väldigt många saker att göra. väldigt många saker som att jag inte är intresserad av att göra.

då kanske jag klarar mig bättre utan ett liv 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, det var tråkigt att höra. Bara sådär eller var det nått som tog slut (typ vikariat eller bla bla)?

Det var ett lönebidragsjobb och när kommunen fick reda på att jag hade a-kassa och inte skulle hamna hos soc om jag blev arbetslös ville de inte betala sin del av lönesumman. Så kan det gå.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag undrar vad de som har liv sysslar med

går de runt på muséer, läser konstkurser och seglar?

det känns som att det finns väldigt många saker att göra. väldigt många saker som att jag inte är intresserad av att göra.

då kanske jag klarar mig bättre utan ett liv 😑

Kunde va en inntressant off-topictråd, vad innebär det att ha ett liv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett lönebidragsjobb och när kommunen fick reda på att jag hade a-kassa och inte skulle hamna hos soc om jag blev arbetslös ville de inte betala sin del av lönesumman. Så kan det gå.

Dom vill väll hellre att du ska ut på praktik så att dom med praktikplatserna får mer pengar medans du ska ha mindre. De e d livet går ut på... OM du inte söker vanlig anställning istället. Fast det har dom ju inte råd med..att anställa alltså.

.... aah nu vet ja va ett liv innebär. Tack för den.. 😑

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett lönebidragsjobb och när kommunen fick reda på att jag hade a-kassa och inte skulle hamna hos soc om jag blev arbetslös ville de inte betala sin del av lönesumman. Så kan det gå.

Usch, det låter ju trist. Hoppas du klarar dig iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med er då? Åkte dingbats till lund?

Ja, som sagt. Jag saknar dig och dina spydigheter, och vore det inte för alla andra och allt annat skulle jag gärna hänga kvar här. Men nu är det som det är.

Har jag tur kommer jag kramas -> pussas -> hångla -> osv med en tjej från Bergen som är hur söt som helst snart. Problemet är bara det där med Bergen, men jag jobbar på det. Annars får du din hundring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, som sagt. Jag saknar dig och dina spydigheter, och vore det inte för alla andra och allt annat skulle jag gärna hänga kvar här. Men nu är det som det är.

Har jag tur kommer jag kramas -> pussas -> hångla -> osv med en tjej från Bergen som är hur söt som helst snart. Problemet är bara det där med Bergen, men jag jobbar på det. Annars får du din hundring.

Jag kan ta det in natura, och då menar jag att du kan skicka en sån där blaska ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom vill väll hellre att du ska ut på praktik så att dom med praktikplatserna får mer pengar medans du ska ha mindre. De e d livet går ut på... OM du inte söker vanlig anställning istället. Fast det har dom ju inte råd med..att anställa alltså.

.... aah nu vet ja va ett liv innebär. Tack för den.. 😑

Jag gick från en praktikplats, som jag fixade själv, till det där skoljobbet jag har haft i ett par år. Något jobb på den öppna arbetsmarknaden får jag inte pga mina krämpor, men vad jag kan förstå kan dom inte hindra mej från att ta ut min a-kassa så länge jag kan visa att jag söker jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gick från en praktikplats, som jag fixade själv, till det där skoljobbet jag har haft i ett par år. Något jobb på den öppna arbetsmarknaden får jag inte pga mina krämpor, men vad jag kan förstå kan dom inte hindra mej från att ta ut min a-kassa så länge jag kan visa att jag söker jobb.

Okej! Så du har 80% nu. Sedan när den perioden/akassan tar slut får du 75 eller vad det är och sedan 65 om du har nån slags praktik.

Visst är det så nu oxå?

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej! Så du har 80% nu. Sedan när den perioden/akassan tar slut får du 75 eller vad det är och sedan 65 om du har nån slags praktik.

Visst är det så nu oxå?

Man har 300 dagar på 80%, sen kan man eventuellt få 300 dagar till. Därefter hamnar man hos soc eller i diverse åtgärder där jag oxå tror att pengarna dras ner. För några år sen hade en person i min situation blivit förtidspensionär, men nu är det den sk "arbetslinjen" som gäller.

Skulle inte förvåna mig om debatt kommer hit ikväll oxå.

...alltså inte hit till mig...

alltså...

Finns det bara hjärterum så finns det stjärterum som ali baba sa. Det var han med de 40 rövarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...