Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Om Overkill har pratat om uttrycket "Med vänlig hälsning" så har jag helt missat det - kan inte påstå att jag läser alla Overkills inlägg. Han är den i Längsta jag förstår sämst.

Förstår du mig bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😳 Vad har jag sagt?

Eller alltså, var otydlig vad jag menade där. Menade bara att när du skrev "skriva ut" menade du helt enkelt skriva hela orden i förkortningen. Blev lite syftningsfel eller nått. 😛

Vad pratar du om nu? Overkill är överhuvudtaget inte inblandad. Det hela handlar om vad jag har i min signatur. Det är ointressant om man skriver med vänlig hälsning eller förkortningen mvh - det är så onödigt. Vad skulle det annars vara?

Oj, trodde det var Killis som skrev ursprungsinlägget om Mvh. Nu förstår jag Killis förvirring. haha. 😛

My bad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, trodde det var Killis som skrev ursprungsinlägget om Mvh. Nu förstår jag Killis förvirring. haha. 😛

My bad!

Memphis missförstår mig ideligen.

Men det beror förmodligen på alla uttröttande integralkalkyler som han häckat över

och att han därför ofta inte läser alla replikskiften från början utan hoppar in mitt i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad vill man va egentligen? Lätt- eller svårbegriplig?

Mycket intressant spörsmål! Själv tycker jag att jag själv alltid är extremt lättförståelig.

Nu förstår inte jag dig.

Jag menar det att om man är alltför primitiv så är det inte säkert att jag förstår andemeningen i vad man menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Memphis missförstår mig ideligen.

Men det beror förmodligen på alla uttröttande integralkalkyler som han häckat över

och att han därför ofta inte läser alla replikskiften från början utan hoppar in mitt i.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om man skickade in en seriös jobbansökan men avslutade med "Skit dig i näven!" istället för "Med vänlig hälsning"... Jag menar sådant som "Med vänlig hälsning" blir överflödigt. Klart man menar med vänlig hälsning liksom...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om man skickade in en seriös jobbansökan men avslutade med "Skit dig i näven!" istället för "Med vänlig hälsning"... Jag menar sådant som "Med vänlig hälsning" blir överflödigt. Klart man menar med vänlig hälsning liksom...

Du kommer nog komma med i hundra höjdare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja de e olika det där. Dom som läser kanske har en riktigt hög IQ och ser saker på ett sånt sätt som gör det mer svårbegripligt än vad det egentligen är men så finns det dom "författare" som har en riktigt hög IQ men så skriver på ett mer obegripligt sätt fast det å andra sidan är begripligt egentligen men så finns det dom med lägre IQ men ett mer pedagogiskt "tänkande" som gör det krångliga enkelt i både ord...och text. 😱

Mycket sitter i betraktarens öga men å andra sidan ligger det ett ansvar hos "författaren" att göra sig begriplig på ett enkelt sätt oavsett om betraktaren är smart eller icke... 😑

Är det nån som fattar va jag skriver? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja de e olika det där. Dom som läser kanske har en riktigt hög IQ och ser saker på ett sånt sätt som gör det mer svårbegripligt än vad det egentligen är men så finns det dom "författare" som har en riktigt hög IQ men så skriver på ett mer obegripligt sätt fast det å andra sidan är begripligt egentligen men så finns det dom med lägre IQ men ett mer pedagogiskt "tänkande" som gör det krångliga enkelt i både ord...och text. 😱

Mycket sitter i betraktarens öga men å andra sidan ligger det ett ansvar hos "författaren" att göra sig begriplig på ett enkelt sätt oavsett om betraktaren är smart eller icke... 😑

Är det nån som fattar va jag skriver? 😆

Jadå. Jag vill inte dra in begrepp som IQ i detta. Att uttrycka sig svårt är kanske snarare ett tecken på lägre IQ, eftersom man inte förstår hur man skriftligen ska förmedla det man menar så man når sina läsare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadå. Jag vill inte dra in begrepp som IQ i detta. Att uttrycka sig svårt är kanske snarare ett tecken på lägre IQ, eftersom man inte förstår hur man skriftligen ska förmedla det man menar så man når sina läsare.

Jo så är det nog i de flesta "fallen".

Håller med!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...