Naymari Postat 7 januari 2012 Postat 7 januari 2012 Alltså det här med parralllellllllltonart gör mig SÅÅÅÅ förbannad 😆 Vaddåårå?
Neosus Postat 7 januari 2012 Postat 7 januari 2012 😆 ..de e ju inge kul me glapp. Vaddåårå? Man måste tänka ibland och DET är inte min starka sida. 😄😛
CHAE Postat 7 januari 2012 Postat 7 januari 2012 😆 ..de e ju inge kul me glapp. Ne... Men iofs; får man det i rätt läge så är det ju kosher. Orka köra batteri, liksom xD
CHAE Postat 7 januari 2012 Postat 7 januari 2012 Ja just det ja.. Jag tänkte galet. Sjuan finns ju där i vanliga g-skalan oxå. Så det är G man måste utgå ifrån. Men i e-moll skalan finns ju fisset? Eller är jag helt ute å cykla.. Joo det måste va amoll. 😕🤪 Edit: Nu tänker jag heeeeelt galet. Fisset finns i vanliga g-dur skalan. Spelar du G7 så har du f där istället... ALLTSÅ... så är am parallelltonart. Snillen spekulerar 😆 :lol:
Naymari Postat 7 januari 2012 Postat 7 januari 2012 (redigerat) Man måste tänka ibland och DET är inte min starka sida. 😄😛 dur och moll parallelerna är ju bara att flytta sig 3 tonsteg upp eller ner. 😲 Men ja. Det är störigt när man behöver tänka. Jag brukar mer köra på öra än att tänka i skalor. edit: såg tråden nu. Jävla mindfuck xD Redigerat 7 januari 2012 av Naymari
Memphis Postat 7 januari 2012 Postat 7 januari 2012 Vet inte, det e svart? 😳 Och så har jag inte dragit upp persiennerna på hela dagen. xD
Fidden Postat 7 januari 2012 Postat 7 januari 2012 Vad är det här? Det är helgkväll och jag fucking tvättar?!!? 😳
Memphis Postat 7 januari 2012 Postat 7 januari 2012 Då kan du ju KÖPA en orkester och ett phett ställe i Wien att repa i! 😮 Jamen, var ju typ så jag menade. 😛 Att man betalade dem för att spela sina låtar. 😄 Och så ja, en fet sal i Wien e ju ett måste förstås. xD
Memphis Postat 7 januari 2012 Postat 7 januari 2012 PoTC-filmerna kan de ju hålla på att göra foreve and ever!! 😮😏 Kan bli segt i längden... hehe, tror det inte gör fler nu. Vad är det här? Det är helgkväll och jag fucking tvättar?!!? 😳 Då är det sant som de säger. Efter 25 går det utför.
CHAE Postat 7 januari 2012 Postat 7 januari 2012 hehe, tror det inte gör fler nu. Då är det sant som de säger. Efter 25 går det utför. Skööönt 😛 De är ju good ole' matinéefilmer och FX-departmenten har ju gått bananas men de kan bli lite larviga i längden. Zimmers musik sparkar röv though. Det är intressant hur han kan gör så otroliga mängder musik och aldrig bli repetetiv. I 2nd that 😏😄
CHAE Postat 7 januari 2012 Postat 7 januari 2012 Vi har kollat på Contagion... Bra film. Min kollega "jag-är-rädd-för-att-bli-smittad-av-typ-allt"-SSK:n borde inte se den though 😆 Har haft svårt att sova de senaste veckorna. Hinner nog repa det innan jag börjar jobba igen 😱
Memphis Postat 7 januari 2012 Postat 7 januari 2012 (redigerat) Skööönt 😛 Zimmers musik sparkar röv though. Det är intressant hur han kan gör så otroliga mängder musik och aldrig bli repetetiv. Ja, och det e kul att han fortsätte slita som ett as me musiken fast han e ekonomisk oberoende. Då vet man att han älskar vad han gör. 😄 Fast who wouldn´t iofs. xD Redigerat 7 januari 2012 av Memphis
CHAE Postat 7 januari 2012 Postat 7 januari 2012 Ja, och det e kul att han fortsätte slita som ett as me musiken fast han e ekonomisk oberoende. Då vet man att han älskar vad han gör. 😄 Fast who wouldn´t iofs. xD Mmm läste något om det för ett tag sedan. Fan, det är beundransvärt 🙂 Personligen så tyckte jag att Dead Mans Chest var bäst. Ett gammalt bekant odjur från mardrömmarna jag hade när jag var liten, dök ju upp, Kraken 🥰
Recommended Posts