Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

😆

..de e ju inge kul me glapp.

Ne... Men iofs; får man det i rätt läge så är det ju kosher. Orka köra batteri, liksom xD

Postat

Ja just det ja.. Jag tänkte galet. Sjuan finns ju där i vanliga g-skalan oxå. Så det är G man måste utgå ifrån.

Men i e-moll skalan finns ju fisset? Eller är jag helt ute å cykla..

Joo det måste va amoll.

😕🤪

Edit: Nu tänker jag heeeeelt galet.

Fisset finns i vanliga g-dur skalan.

Spelar du G7 så har du f där istället...

ALLTSÅ... så är am parallelltonart.

Snillen spekulerar 😆 :lol:

Postat (redigerat)

Man måste tänka ibland och DET är inte min starka sida. 😄😛

dur och moll parallelerna är ju bara att flytta sig 3 tonsteg upp eller ner. 😲

Men ja. Det är störigt när man behöver tänka. Jag brukar mer köra på öra än att tänka i skalor.

edit: såg tråden nu. Jävla mindfuck xD

Redigerat av Naymari
Postat

Då kan du ju KÖPA en orkester och ett phett ställe i Wien att repa i! 😮

Jamen, var ju typ så jag menade. 😛 Att man betalade dem för att spela sina låtar. 😄 Och så ja, en fet sal i Wien e ju ett måste förstås. xD

Postat

PoTC-filmerna kan de ju hålla på att göra foreve and ever!! 😮😏

Kan bli segt i längden...

hehe, tror det inte gör fler nu.

Vad är det här? Det är helgkväll och jag fucking tvättar?!!? 😳

Då är det sant som de säger. Efter 25 går det utför.
Postat

hehe, tror det inte gör fler nu.

Då är det sant som de säger. Efter 25 går det utför.

Skööönt 😛

De är ju good ole' matinéefilmer och FX-departmenten har ju gått bananas men de kan bli lite larviga i längden.

Zimmers musik sparkar röv though. Det är intressant hur han kan gör så otroliga mängder musik och aldrig bli repetetiv.

I 2nd that 😏😄

Postat

Vi har kollat på Contagion... Bra film. Min kollega "jag-är-rädd-för-att-bli-smittad-av-typ-allt"-SSK:n borde inte se den though 😆

Har haft svårt att sova de senaste veckorna. Hinner nog repa det innan jag börjar jobba igen 😱

Postat (redigerat)

Skööönt 😛

Zimmers musik sparkar röv though. Det är intressant hur han kan gör så otroliga mängder musik och aldrig bli repetetiv.

Ja, och det e kul att han fortsätte slita som ett as me musiken fast han e ekonomisk oberoende. Då vet man att han älskar vad han gör. 😄

Fast who wouldn´t iofs. xD

Redigerat av Memphis
Postat

Ja, och det e kul att han fortsätte slita som ett as me musiken fast han e ekonomisk oberoende. Då vet man att han älskar vad han gör. 😄

Fast who wouldn´t iofs. xD

Mmm läste något om det för ett tag sedan. Fan, det är beundransvärt 🙂

Personligen så tyckte jag att Dead Mans Chest var bäst. Ett gammalt bekant odjur från mardrömmarna jag hade när jag var liten, dök ju upp, Kraken 🥰

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.