Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

[...]

Billarmet fuckar upp sig. 🤪

[...]

man blir sugen på att ta flygcert... 😑

Ett flygplan har i alla fall inget billarm 🙂😑😛

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

hum, varför hade du både och?

Det jag hade var ett lönebidragsarbete där staten står för det mesta av kostnaden men kommunen måste in med ett antal tusen. När kommunen fick veta att jag var med i a-kassan såg de möjligheten att komma undan eftersom jag inte skulle behöva soc om jag blev arbetslös.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag hade var ett lönebidragsarbete där staten står för det mesta av kostnaden men kommunen måste in med ett antal tusen. När kommunen fick veta att jag var med i a-kassan såg de möjligheten att komma undan eftersom jag inte skulle behöva soc om jag blev arbetslös.

åh, okej :/ trist att höra

är du utbildad inom något? vad har du jobbat annars som?

Link to comment
Dela på andra sajter

åh, okej :/ trist att höra

är du utbildad inom något? vad har du jobbat annars som?

Det där med utbildning ligger långt tillbaka i tiden. Har en bankutbildning, men det enda jag visste efter den var att jag inte ville jobba på bank. Jobbade på sj i många år, men på senare år har jag haft problem med hälsan och fåt kämpa mej tillbaka till det jobb jag hade nu, som var som nåt slags lärarassistent och alltiallo i skolan.

Link to comment
Dela på andra sajter

att bli lärare på heltid är inget för dig då?

alltså, söka en helt ny post/pånyttutbilda sig

Försökte med det för ett tiotal år sen. Gick ett år på lärarutbildningen. Det var då jag började få problem med hälsan. Nu är det för sent. Hade det så bra jag kan ha det som jag hade det nu. Får försöka inrätta mej som sysslolös ett tag framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skulle kunna komma å skruva lite i min bil... 😑 -_- 😑 -_- ☺️😑 -_-

Billarmet fuckar upp sig. 🤪

Sure, kan skruva bort hela avgassystemet så lär inte larmet störa längre efter det. xD
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack fidden. Dom fick veta att jag har a-kassa och då var jag rökt.

Nevermind, du skrev ju för tusan direkt efter hur det låg till. Tråkigt i vilket fall som helst! 🙁 Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag hade var ett lönebidragsarbete där staten står för det mesta av kostnaden men kommunen måste in med ett antal tusen. När kommunen fick veta att jag var med i a-kassan såg de möjligheten att komma undan eftersom jag inte skulle behöva soc om jag blev arbetslös.

Den här informationen måste jag bära med mig i bakhuvudet. Arbetsförmedlingen är just i farten med att börja dra igång förhandlingar på min arbetsplats kring någon form av lönebidrags-/utvecklingsanställning eller liknande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Den här informationen måste jag bära med mig i bakhuvudet. Arbetsförmedlingen är just i farten med att börja dra igång förhandlingar på min arbetsplats kring någon form av lönebidrags-/utvecklingsanställning eller liknande.

I mitt fall var det ett klart misstag att gå med i a-kassan. Det är naturligtvis ingen som står för att det är så, men det är ingen på kommunen som förnekar det heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

I mitt fall var det ett klart misstag att gå med i a-kassan. Det är naturligtvis ingen som står för att det är så, men det är ingen på kommunen som förnekar det heller.

Heh, så de stod verkligen för något på kommunen? Grattis antar jag, alltid något. Aja, tragiskt hur som haver. Själv går jag väl runt och är lite hoppfull men är inställd på att det bara blir pannkaka av allt och att man får leta sig vidare.
Link to comment
Dela på andra sajter

Heh, så de stod verkligen för något på kommunen? Grattis antar jag, alltid något. Aja, tragiskt hur som haver. Själv går jag väl runt och är lite hoppfull men är inställd på att det bara blir pannkaka av allt och att man får leta sig vidare.

Är det en praktikplats du har nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...