CHAE Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 😄 E ju ganska hård metal med mycket polyrytmik, 7/4 takt osv så förstår om det kändes märkligt. 😛 You had me at "hello" 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 Oh shit, har glömt säga förresten - jag ska flytta! 😄 Har fått en tvåa i porten bredvid. 64 kvadratmeter med balkong. 😄 Fan va stort! Grattis fan. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 k Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 l Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 btw, någon som testat köra en akkegura genom en elgitarrstärkare och distat och hatt sig? Blir det coolt? låter coolt i mitt huvud. Funderar på att börja köra akke i bandet ist. så hade varit fett om man kunde pula med effekter live på den 🥰 Köper akke btw. ehheee. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 btw, någon som testat köra en akkegura genom en elgitarrstärkare och distat och hatt sig? Blir det coolt? låter coolt i mitt huvud. Funderar på att börja köra akke i bandet ist. så hade varit fett om man kunde pula med effekter live på den 🥰 Köper akke btw. ehheee. Jag brukade spela in ackegura förr å sen dista den i datorn! brukade bli asbra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 Jag brukade spela in ackegura förr å sen dista den i datorn! brukade bli asbra! Ska testa med min skitgura imorgon genom mickar o sen proccessa i datorn. blir det coolt inkasserar jag lite pedaler med guran 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 (redigerat) Alltså ibland ska man fan ha turen på sin sida, krappar! Kanske <10 min efter att jag lagt upp min köpes-annons här på forumet så fick jag PM av evilrocker som hade en SD-1:a "liggandes" i deras replokal som de ska tömma nu 😮🥰 Nästan äckligt smidigt och snabbt! Redigerat 27 december 2011 av CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 (redigerat) btw, någon som testat köra en akkegura genom en elgitarrstärkare och distat och hatt sig? Blir det coolt? låter coolt i mitt huvud. Funderar på att börja köra akke i bandet ist. så hade varit fett om man kunde pula med effekter live på den 🥰 Jag har gjort det. 😄 Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 27 december 2011 av Memphis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 grattis! 🙂 Vad ska du odla på balkongen? Shit man, vad ska jag INTE odla? 😮 Rena knarkhålan ska det bli! Det var väl den där du och kikade på? Grattis som fan i vilket fall! 😄 Jupp, det var den jag kikade på! 😄 Och tack! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 Fan va stort! Grattis fan. 😄 Tack fan. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 Alltså ibland ska man fan ha turen på sin sida, krappar! Kanske <10 min efter att jag lagt upp min köpes-annons här på forumet så fick jag PM av evilrocker som hade en SD-1:a "liggandes" i deras replokal som de ska tömma nu 😮🥰 Nästan äckligt smidigt och snabbt! <3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 btw, någon som testat köra en akkegura genom en elgitarrstärkare och distat och hatt sig? Det var vanligt att dom gjorde förr i tiden för ungefär sisådär en 379 år sedan.. i amerikat. Snart ska ja fika hallongte. 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 Chae! Jag har en Tubescreamer liggandes i gitarrlådan.. som jag faktiskt inte använder. 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 ...fast jag vet int om jag vill sälja den. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 Jag har gjort det. 😄 Your browser does not support the HTML5 audio tag lite för distat. men coolt! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 Nu ska ja fika Hade Heda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zakyath Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 Ska testa med min skitgura imorgon genom mickar o sen proccessa i datorn. blir det coolt inkasserar jag lite pedaler med guran 🥰 Jag tror att seven nation army är spelad med akustisk gitarr... såväl "basen" i versen som gitarren i refrängen 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 testerna lutar ditåt. Blev ju asfett! Jag ska lätt köra på detta i bandet. min skitgura lät ju faktiskt rätt bra. xD lite iaf. De andra har ingen talan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 (redigerat) btw, någon som testat köra en akkegura genom en elgitarrstärkare och distat och hatt sig? Blir det coolt? låter coolt i mitt huvud. Funderar på att börja köra akke i bandet ist. så hade varit fett om man kunde pula med effekter live på den 🥰 Köper akke btw. ehheee. Jag provade med både den vanliga acken och med acke12:an när vi lirade mycket live med bandet back in the day. Det rundade hårt tills jag kom på att man kunde sätta en sådan där platta i ljudhålet. Minimerade rundning som fan! 😮 Ja, den försvann så gott som helt och hållet 🙂 Edith: typ en sådan här Redigerat 27 december 2011 av CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 Jag provade med både den vanliga acken och med acke12:an när vi lirade mycket live med bandet back in the day. Det rundade hårt tills jag kom på att man kunde sätta en sådan där platta i ljudhålet. Minimerade rundning som fan! 😮 Ja, den försvann så gott som helt och hållet 🙂 Edith: typ en sådan här aah. men måste man plocka ut den när man ska spela utan effekter? Micken i guran funkar fortf? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zakyath Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 aah. men måste man plocka ut den när man ska spela utan effekter? Micken i guran funkar fortf? 😛 det vore väl nästan konstigt om den inte fungerade...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 aah. men måste man plocka ut den när man ska spela utan effekter? Micken i guran funkar fortf? 😛 Ja alltså, du ville ju prova med acken line:ad direkt till stärken, ja? Ljudhålstjofräset minimerar rundningen och effekterna sitter ju antingen i kedjan (via pedalbordet) eller via någon typ outboard så de påverkas inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 det vore väl nästan konstigt om den inte fungerade...? tänkte mer om den blockade ljudet xD Ja alltså, du ville ju prova med acken line:ad direkt till stärken, ja? Ljudhålstjofräset minimerar rundningen och effekterna sitter ju antingen i kedjan (via pedalbordet) eller via någon typ outboard så de påverkas inte. ja linead. men tänkte sen när man ska spela unplugged. man kan fortfarande ha den i då? 😮 jag känner mig trög och missplacerad atm xD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 De va slut på hallongte 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 tänkte mer om den blockade ljudet xD ja linead. men tänkte sen när man ska spela unplugged. man kan fortfarande ha den i då? 😮 jag känner mig trög och missplacerad atm xD Nej, den blockar inte ljudet helt och hållet men den dämpar ackens naturliga akustik. Det låter som om man spelar på en hollow body...typ nästan. Om du tänkte micka guran när du ska köra unplugged så måste du ju plocka bort plattan annars blir det synnerligen trist ljud. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 De va slut på hallongte 😠 Jepps keps, jag och sambon har fikat slut på ditt hallongte också 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 MEH xD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 Nej, den blockar inte ljudet helt och hållet men den dämpar ackens naturliga akustik. Det låter som om man spelar på en hollow body...typ nästan. Om du tänkte micka guran när du ska köra unplugged så måste du ju plocka bort plattan annars blir det synnerligen trist ljud. ah okey. Tack för hjälpen! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts