debatt Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Läser du poesi? – Nej. Obegripligt! Och väldigt överskattat. Det sitter så fast i vår prestige att det här ska vara fint och det här ska man begripa – fast ingen gör det. Men Jan, till och med jag förstår någon som Tomas Tranströmer, då borde du också kunna göra det? – Folk säger det men det gör man inte egentligen. Hela mitt skrivande sedan sextiotalet och framåt går ut på klarhet, själva antitesen till poesi. Att ”ligga ner som en tvärgata”, som Tranströmer skriver, är väl väldigt klart? – Nej, det är fånigt. Jan Guillou Jan Guillou är journalist. Tomas Tranströmer är enkel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Jag vill centrera texten på utsidan innanför falsen och inte centrera för totalbredd. Det kan bli svårt att få gehör för i riksdagen. Vata dosha är nog något hinduflum. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Kapitälband "måste" man ha... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Jan Guillou är journalist. Som tror att han är författare. Det kan inte finnas någon som skriver sämre dialog. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Det kan bli svårt att få gehör för i riksdagen. Vata dosha är nog något hinduflum. Va? Vata är en av tre energier (doshor). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Som tror att han är författare. Det kan inte finnas någon som skriver sämre dialog. Nähä, ok. Jag har inte läst någon bok av honom. Är inte intresserad av action eller av historiska romaner alls. Vill jag läsa något av historiskt intresse så läser jag definitivt inte skönlitteratur, då går jag en kurs på universitetet i historia eller köper en historiabok. Likadant med alla dessa självbiografier som översvämmar marknaden. Jag är inte ett dugg intresserad av dokumentära sköna skildringar i bok- eller filmformat. För att inte tala om de utvidgade versionerna av Hänt i veckan i bokform, skrivna av någon annan. Litteratur ska vara fiktion. Enbart. Nu lät jag nog lite kategorisk. Det går nog över. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Visst är hans kärring en såndär korrekturläsare? Guillous kärring alltså Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Det är lite "lustigt" ändå, att Nobelpriset i litteratur inte ges till någon mycket bästsäljande författare. Vad tyder det på? Att finkultur aldrig är bästsäljande? Astrid Lindgren, Stephen King, JK Rowling, Ken Follett, Khaled Hosseini, Camilla Läckberg, Jan Guillou, Henning Mankell, John Grisham m.fl... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Visst är hans kärring en såndär korrekturläsare? Guillous kärring alltså Vet inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Jag har för mig det. Var det inte för hans kärring så hade boken vart betydligt snuskigare. Guillous senaste alltså. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Det finns en gyllene regel jag hört om att den författare som skriver fler än en bok vart tredje år är ingen seriös författare. Dean Koontz skriver cirka 2 per år och Jonathan Maberry 3 per år! 😳 Tio små negerpojkar är världens mest sålda deckare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Jag har inte skrivit en enda. Alltså måste ja va jäkulst seriös. 😆 ...eller nä 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Jag har för mig det. Var det inte för hans kärring så hade boken vart betydligt snuskigare. Guillous senaste alltså. Bara tanken på sexscener författade av guilliou är grotesk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 (redigerat) FOTBOLL kl 19 på TV4SPORT!!! Redigerat 6 oktober 2011 av debatt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 FOTBOLL kl 21 på TV4SPORT!!! 😮 :o DET HÄNDER JU ALDRIG!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Sverige i EM-kval. 😮 :o DET HÄNDER JU ALDRIG!!! Nej, jag vet, jag skrev fel klockslag. Förlåt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Undrar vilket datorprogram man måste ha när man skickar den tryckfärdiga filen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Novellpriset kan vara något för Dingbatsen istället för fopollen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Funderar på att skriva självbiografi. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 gör inte det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 I dunno, det kanske skulle hjälpa mig att förstå mig själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 ja om man gör det för sig själv och sina ögon så Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Tomas Ledin gillar Veronica Maggio, jag gillar ingendera. Nu får det bli de DÄR hjortkebaberna med limelemonad och Sverige-Slovenien i u21emkvalgruppsfinal. He da! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Ha de! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 ja om man gör det för sig själv och sina ögon så Ja, inte hade jag tänkt låta någon annan läsa det. Det är enbart för mig själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 jag har fikat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Din mamma är ett fika. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Jaha nu har man ingenting att göra. Du skulle ju kunna lyssna på musiktips du fått från folk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Novellpriset kan vara något för Dingbatsen istället för fopollen. Kom o tänka på en novell jag skrev under gymnasiet. Slutade med att läraren läste upp den för hela klassen och hon tycke jag skulle skicka in den till en tävling. 🤪 Dold talang kallas det! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts