Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Ett mycket intressant forskningsområde är det nuvarande gällande frekvensupptagning.

Den säger ju att i olika skikt ovanför jordytan så vibrerar verkligheten i olika frekvenser.

När vi lyckas fånga in de andra verkligheterna (ofta de med snabbare frekvens) så kan vi se andra världar, menar man.

Slutsatserna om multipla universum är dock svårförståeliga, särskilt när de framförs som självklara av fackmän och lekmän. Jag avser det att det måste uppstå nya universum om man skulle kunna färdas bakåt i tiden - och särskilt om man då i det sammanhanget agerar annorlunda så att historien ska skrivas om. Varför skulle det uppstå nya universum bara för det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett mycket intressant forskningsområde är det nuvarande gällande frekvensupptagning.

Den säger ju att i olika skikt ovanför jordytan så vibrerar verkligheten i olika frekvenser.

När vi lyckas fånga in de andra verkligheterna (ofta de med snabbare frekvens) så kan vi se andra världar, menar man.

Med risk för att verka tjatig, var säjs det, och av vem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Å herregud hur svarar man på detta brev. Ett helt a4 i pyttetext både fram- och baksida, fyllt ända ut till kanterna.

Skriv på kanterna bara.

Seriöst alternativ: skriv med minimaltext.

Denna scannar du sedan in och förminskar.

Sedan gör du så några vändor.

Skicka med en lupp.

100 spänn bara. I trälåda.

815893_AB_00_FB.EPS.jpg

För den källkåte: www.conrad.se

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Läser du poesi?

– Nej. Obegripligt! Och väldigt överskattat. Det sitter så fast i vår prestige att det här ska vara fint och det här ska man begripa – fast ingen gör det.

Men Jan, till och med jag förstår någon som Tomas Tranströmer, då borde du också kunna göra det?

– Folk säger det men det gör man inte egentligen. Hela mitt skrivande sedan sextiotalet och framåt går ut på klarhet, själva antitesen till poesi.

Att ”ligga ner som en tvärgata”, som Tranströmer skriver, är väl väldigt klart?

– Nej, det är fånigt.

Jan Guillou

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...