Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Jävla märkligt. Jag menar, spermadonationer fine.. det fattar man ju så att de där homoanlagen inte sprider sig, men blod?

Edit: Känns nödvändigt att skriva här också att jag skämtar. xD

Edit2: Ja alltså, klart de inte skall få donera blod.

Edit3: Ja, även Edit2 var ett skämt.

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

det ska ju nämnas att homosexuella män står för nästan hälften av de årliga nya HIV-fallen, och de är ju inte direkt hälften av befolkningen. De ÄR en riskgrupp.

Men en hivsmittad hetero borde ju vara mindre lämplig donator än en frisk homosexuell. xD
Link to comment
Dela på andra sajter

asch, tänkte skriva något förklarande om att jag fattar att det testas och inte bara antas att heteros skulle vara friska... men så orkade jag inte men lyckades ändå få med det här. Mja.. liksom... god jul sa tomten och kom i skägget.

Link to comment
Dela på andra sajter

asch, tänkte skriva något förklarande om att jag fattar att det testas och inte bara antas att heteros skulle vara friska... men så orkade jag inte men lyckades ändå få med det här. Mja.. liksom... god jul sa tomten och kom i skägget.

antar att det handlar om risk för smitta. risken är högre för en sexuellt aktiv homosexuell man än en straight dito. men ja, de testar ju ändå, så det borde ju inte vara någon skillnad...

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

antar att det handlar om risk för smitta. risken är högre för en sexuellt aktiv homosexuell man än en straight dito. men ja, de testar ju ändå, så det borde ju inte vara någon skillnad...

Jo jag fattar. Känns som ett typiskt ämne där det krävs 12 meningar disclaimers per ord man yppar.
Link to comment
Dela på andra sajter

det ska ju nämnas att homosexuella män står för nästan hälften av de årliga nya HIV-fallen, och de är ju inte direkt hälften av befolkningen. De ÄR en riskgrupp.

Intressant. Men det borde väl ändå gå att kontrollera? Att säga nej till alla känns orättvist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog första och sista resan på 8p. nöjd med det.

missnöjd med att jag som vanligt knappt tog en enda följdfråga.

Samma här. Mellanresan på 8 med tror jag. Segt att jag inte tog namnet på dikten i följdfrågan på första staden eftersom jag har läst den och lite annat av författaren... Men tog iaf politikern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...