Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Jag håller med om att vara direkt och rakt på sak är något man tjänar på. Men att ringa någon man sagt "hej" till och berätta hur man känner från ingenstans? Känns lite vettigare att etablera någon slags kontakt först och lära känna henne bättre. Jag menar, hur vet man om man verkligen tycker om någon innan man lärt känna människan i fråga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

naymari sa väl tidigare att han känner henne? alltså, inte så att de är bra kompisar, men att de känner varandra. sen behöver han ju inte ringa och förklara sin odöende och oändliga kärlek för henne, utan det räcker ju med att fråga om hon har lust att ta en fika 😉

men visst har du väl en poäng, och det är väl upp till naymari att avgöra om det skulle bli alldeles för konstigt eller inte 🙂

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså...jag frågar bruden redan på måndagen om hon har lust att komma över och se en film, eftersom hon verkar vara väldigt upptagen. Hon säger att hon gärna vill och ska kolla upp. Resten av veckan är det totaltystnad från henne, fram tills igår, där hon tackade ja. Jag erbjöd mig att bjuda på mat.

Just nu är hon i stan med "en gammal vän" och jag har ingen aning när hon dyker upp. Det enda jag fått veta är att jag inte behöver fixa mat åt henne.

är jag töntig som tycker det tillhör vanlig vett att bestämma om en tid? Jag menar, ska jag behöva sitta och vänta på henne, utan att veta när hon tänkt dyka upp?

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså...jag frågar bruden redan på måndagen om hon har lust att komma över och se en film, eftersom hon verkar vara väldigt upptagen. Hon säger att hon gärna vill och ska kolla upp. Resten av veckan är det totaltystnad från henne, fram tills igår, där hon tackade ja. Jag erbjöd mig att bjuda på mat.

Just nu är hon i stan med "en gammal vän" och jag har ingen aning när hon dyker upp. Det enda jag fått veta är att jag inte behöver fixa mat åt henne.

är jag töntig som tycker det tillhör vanlig vett att bestämma om en tid? Jag menar, ska jag behöva sitta och vänta på henne, utan att vega när hon tänkt dyka upp?

Nej, verkligen inte töntigt. Om hon är så jävla ointresserad som det låter skulle jag nog fråga "Vem är du?" när hon väl stod där bakom dörren.

Nämnde jag att jag är singel? 😄

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, verkligen inte töntigt. Om hon är så jävla ointresserad som det låter skulle jag nog fråga "Vem är du?" när hon väl stod där bakom dörren.

Nämnde jag att jag är singel? 😄

😄

Fick också ett ganska skumt SMS från henne. "Men alltså, du verkar väldigt labil av dig. Stämmer det?" WTF! Var kommer det här ifrån? Varför messa en sådan fråga på det här viset? Har jag betett mig konstigt? Varför nu, när vi ska ha en trevlig kväll? WHY? xD

Link to comment
Dela på andra sajter

😆

Jag har nu installerat AdBlocker till Chrome. Och det är på grund av denna skitsida. Har ärligt talat aldrig någonsin tidigare stört mig på reklam någonstans, men på denna sida förhindrar det min användarupplevelse. Den där jävla Flash-grejen som blinkade i svart och vitt fick vara nog. Nu slipper jag den för all framtid. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

haha du verkar ha ett riktigt praktmongo på halsen, dr Zakyath föreslår att du medicinerar henne med mycket sprit när hon väl dyker upp och beter dig såpass drägligt att hon inte går ifrån dig, men såpass odrägligt att hon inte ringer igen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Varit på julmarknaden på Liseberg me äldsta brorsan och respektive. Har aldrig varit på det innan. xD Var jäkligt mysigt!

Ska snart på inflyttningfest hos gammal bandmedlem. Ska bli sköjj!

xD

Låter ju sjukt najs med laserdome. På min tid drack man kaffe.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

haha du verkar ha ett riktigt praktmongo på halsen, dr Zakyath föreslår att du medicinerar henne med mycket sprit när hon väl dyker upp och beter dig såpass drägligt att hon inte går ifrån dig, men såpass odrägligt att hon inte ringer igen 🙂

Var nog lite halvt tveksam redan innan. Börjar tvivla på att hon ens dyker upp ikväll, hon har fortfarande inte sagt ett ord sen "labil-smset".

Kan inte förneka att det dock vore trevligt att krama på någon, även om det är en skum typ som henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart att man gå rakt på sak, säga "hej" och fråga hur läget är. En annan skön approach är ju hetl enkelt att ringa/SMS:a och fråga om vederbörande har lust att hänga ut. Då hinner liksom personen i fråga inte mobilisera någon som helst försvar och reaktionen som blir är alltid den mest ärliga.

Man ska inte grubbla (för) mycket utan köra på. Grubblet är ineffektivitetens moder och anfall är bästa försvar! 🙂

MickeH: om hon tycker att du "verkar labil av dig" så är det ju hennes loss, eller hur? Har hon redan bestämt sig för att tycka det är jag rädd att hon kanske inte ändrar uppfattning. Men hey, mirakel av större magnitud har ju inträffat. Tycker f ö att det var dumt av henne att säga det 😏

Vidare: det är klart att du inte ska sitta och vänta på henne. Det är livet alldeles för kort för.

Hej. Varit på julmarknaden på Liseberg me äldsta brorsan och respektive. Har aldrig varit på det innan. xD Var jäkligt mysigt!

Ska snart på inflyttningfest hos gammal bandmedlem. Ska bli sköjj!

😆

Heeeeeeeeeeeej Memphy! 🥰

Låter gött med julmarknad 😄

Edith: inte julbord...julmarknad...Geeeez, jag har inte ett rätt 😛

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Meh, hade inga större förhoppningar om henne ändå. Jag har ett par andra på gång jag har snackat med som jag tycker betydligt bättre om. Ikväll var mer att ge henne en sista, ärlig chans. Och det går ju sådär hittills. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Var nog lite halvt tveksam redan innan. Börjar tvivla på att hon ens dyker upp ikväll, hon har fortfarande inte sagt ett ord sen "labil-smset".

Kan inte förneka att det dock vore trevligt att krama på någon, även om det är en skum typ som henne.

...och du som har städat och allting 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart att man gå rakt på sak, säga "hej" och fråga hur läget är. En annan skön approach är ju hetl enkelt att ringa/SMS:a och fråga om vederbörande har lust att hänga ut. Då hinner liksom personen i fråga inte mobilisera någon som helst försvar och reaktionen som blir är alltid den mest ärliga.

Man ska inte grubbla (för) mycket utan köra på. Grubblet är ineffektivitetens moder och anfall är bästa försvar! 🙂

MickeH: om hon tycker att du "verkar labil av dig" så är det ju hennes loss, eller hur? Har hon redan bestämt sig för att tycka det är jag rädd att hon kanske inte ändrar uppfattning. Men hey, mirakel av större magnitud har ju inträffat. Tycker f ö att det var dumt av henne att säga det 😏

Vidare: det är klart att du inte ska sitta och vänta på henne. Det är livet alldeles för kort för.

Heeeeeeeeeeeej Memphy! 🥰

Låter gött med julmarknad 😄

Edith: inte julbord...julmarknad...Geeeez, jag har inte ett rätt 😛

xD

Hej Chae! 😄 Japp, det kan jag rekomendera verkligen om ni mot förmodan inte varit där runt jul.

Btw, bandmedlemen jag ska till är inte gammal, utan var längesedan vi hade det bandet. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Meh, hade inga större förhoppningar om henne ändå. Jag har ett par andra på gång jag har snackat med som jag tycker betydligt bättre om. Ikväll var mer att ge henne en sista, ärlig chans. Och det går ju sådär hittills. xD

äh, hon straffade ut sig själv med det där "labil"-SMS:et

Jupp, städat och handlat mat, som jag i slutändan lagade enbart till mig själv. ^^

Då bränner vi över och äter upp den för dig, m'kay? Fanvabravisägersåsessnart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Imorse vaknade jag och kollade på klockan och tyckte den var sju och fattade inte varför jag inte kunde somna om (med tanke på fest igår) så tittade jag igen och såg att den var kvart i ett på förmiddagen. xD Fick panik eftersom brorsan var på väg och min lägenhet var kaaaoosss! Har nog aldrig städat så fort. xD

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

xD

Hej Chae! 😄 Japp, det kan jag rekomendera verkligen om ni mot förmodan inte varit där runt jul.

Btw, bandmedlemen jag ska till är inte gammal, utan var längesedan vi hade det bandet. 😛

Det får bli nästa jul. Tycker att vi inackorderar oss hos dig då 🙂

Eeehh.. tack för förtydligandet 😛

Imorse vaknade jag och kollade på klockan och tyckte den var sju och fattade inte varför jag inte kunde somna om (med tanke på fest igår) så tittade jag igen och såg att den var kvart i ett på förmiddagen. xD Fick panik eftersom brorsan var på väg och min lägenhet var kaaaoosss! xD

Sopa! 😠😛

Kaoz-Memphan? 😳

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

äh, hon straffade ut sig själv med det där "labil"-SMS:et

Då bränner vi över och äter upp den för dig, m'kay? Fanvabravisägersåsessnart!

Haha. 😛

Jag tror dock inte att jag dissar henne om hon dyker upp ikväll. Kalla mig desperat, men jag pallar inte vara ensam ikväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...