slejnard Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 jöstanes vad points du fått i bejewled blitz herr grahn! 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 Sture Dahlström var en beatfantast, snabb jargong. Claes Carlsson hette väl han som skrev Lång fin blond. Du rekommenderade den då, men jag har inte läst den ännu. Jag gillar när det är snabbt och spontant. Det kanske inte du gör. Har iofs bara läst Gökmannen av Dahlström. Noveller som bara beskriver en stämning eller en enskild situation ger mig inget. De ska hellre vara som en roman i minformat och måste innehålla en poäng, ett budskap eller ha ett större syfte än att bara förmedla en känsla. Ja, helst ska det väl finnas någonting som kan beskrivas som en handling. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 My one and only thrill ju riktigt nice, hennes senaste, dubbelalbum så är en del musik. Annars Worrisome Heart men där finns inga på franska. Bokmärkte WH! Dubbelalbum drar jag mig för, iaf som första jag lyssnar av någon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 Alright. Lyssna på första skivan i såfall. Ska sova. Herrå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 nunc est tempus somnorum noctem bonam vobis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 (redigerat) Tärningsspelaren av Luke Rhineheart Lång fin blond av Claes Carlsson Den unge Werthers lidanden av Johann Wolfgang von Goethe Harry Potter av JK Rowling Röda rummet av August Strindberg Sagan om ringen av JRR Tolkien och Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams ... ska jag läsa nångång. Men först: Liknar inget annat av Einar Askestad Kinesen av Henning Mankell Fru Bengtssons andliga uppvaknande av C L Jensen 5e Moseboken av Christina Larsson Nästan död man av Åke Edwardsson Pappersväggar av John Ayvide Lindkvist Svenska kulter av Anders Fager Blommande vin av Ray Bradbury 13 skymningsberättelser av Yvonne Hoffman Allt kan hända av Stephen King Pickmans modell av HP Lovecraft [edith: la till några] Redigerat 5 oktober 2011 av debatt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 läste mkt stephen king och dean r koontz som ung. liftarens guide ska jag läsa om för den är så urrolig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 läste mkt stephen king och dean r koontz som ung. liftarens guide ska jag läsa om för den är så urrolig. Koontz borde jag läsa också ja. Någon rekommendation? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 Bo Bergman och hans noveller kan jag verkligen rekommendera!! Jag borde läsa något annat av Tjechov också... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 Tjechov skrev mer än 600 noveller... På bokrean ska jag fynda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 Koontz borde jag läsa också ja. Någon rekommendation? kommer inte på nån på rak arm men de flesta jag läst är bra! de som gavs ut för 15 år sen och före det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 Mirja Unge och Franz Kafka ska jag läsa mer av också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 Just nu håller jag på med tre böcker, Tage Giron "Förloraren", John Avide Lindkvist "Pappersväggar" och Einar Askestad "Liknar inget annat". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 blixtsken, skuggeld och phantoms minns jag titlarna på å har för mig var bra http://sv.wikipedia.org/wiki/Dean_R._Koontz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 läs inte clive barkers bok den stora föreställningen. jag tyckte den var superläskig. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 kommer inte på nån på rak arm men de flesta jag läst är bra! de som gavs ut för 15 år sen och före det. Dean Koontz, en produktiv författare. Det känns som om man sett en och annan av dem filmatiserad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 http://sv.wikipedia.org/wiki/Den_stora_f%C3%B6rest%C3%A4llningen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 blixtsken, skuggeld och phantoms minns jag titlarna på å har för mig var bra http://sv.wikipedia.org/wiki/Dean_R._Koontz Bra Böcker ger tydligen ut alla Dean Koontz. De har manusstopp. Väktare tror jag har gjorts film av? Psykopaten och Sekten verkar tilltalande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 (redigerat) http://sv.wikipedia.org/wiki/Den_stora_f%C3%B6rest%C3%A4llningen Låg prioritet. ☺️ Redigerat 5 oktober 2011 av debatt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 Zzzz....... He da! 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 he da zzzznarkare. jag joxar med dvd-brännaren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 steve j gone... our nigga dead Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 åvem ere Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 stiffe jobbe!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 han har gjort sitt sista jobb Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Händelserik dag idag! Först dör Steve Jobs och sen får vi veta vem som får nobelpriset i litteratur. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Nån kulturtant på SVT var säker på att det skulle bli en poet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Det kommer säkert bli någon jag aldrig har hört talas om som vanligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Ge nobelpriset till dostojevskij. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Det kommer inte bli Bob Dylan iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts