Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Jag blir så förbannad när folk säger sig ha gjort en låt när dom i själva verket har snott 8 takter ur en befintlig låt och så står dom och rappar på det..

Blir sååå förbannad.

🙂

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu behöver jag er hjälp igen! Sitter och skriver en låttext till en låt jag håller på med.

I det stora hela handlar låten om att vara jävligt full och vakna upp nånstans där man aldrig varit förut. övergiven och ensam. Alla polare har stuckit vidare. Man är vilse och vill lägga sig framför ett tåg. Ungefär. Jag har fastnat. Senate gången jag frågade här fick jag ett sjukt nice svar! jag testar igen.

Na Na Na Na Na Superstar, your on your own now, wherever you are.

Jag behöver nåt nice med känsla. 5 "betoningar".

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget bestämt. Men kontexten är följande.

"Na na na na na superstar. You're on your own now wherever you are

Bla bla bla bla bla bla bla bla, you fool around, lost and left behind

You're stuck in a place you dont know well.

Afraid of ending up in hell

You dont know where you're going

But you know where you have to be

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skrev jag en fin rad där som jag blev fett nöjd med.

Turning into a superstar, you're on your own now wherever you are

Na Na Na Na Na Na Na Na, you fool around, lost and left behind.

Innan hade jag "Loud and proud and invincible" men kände att det blev för gay och för konstigt. Låten melodier e tunga och seriösa. Kolla om du kan hitta nåt schyst där istället!

Link to comment
Dela på andra sajter

brick by brick you've built your own road ?? lite koksreferenser, knarkar sig till sin egna fördömda väg (built your own road kan ju dock bytas ut mot något mer retoriskt slagkraftigt)

kan fortsätta fundera och hojta till om jag kommer på något annat, tycker jag brukar ha svårt att fatta vad folk är ute efter så jag kanske är helt off 😕

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

att någon väldigt intoxikerad person snubblar runt utan att veta vart han ska 😉 tycker det blev bättre än det jag föreslog... tror dock att det finns andra ord som skulle klinga bättre än trip, typ stumble... men det är väl en smaksak 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

att någon väldigt intoxikerad person snubblar runt utan att veta vart han ska 😉 tycker det blev bättre än det jag föreslog... tror dock att det finns andra ord som skulle klinga bättre än trip, typ stumble... men det är väl en smaksak 🙂

Håller helt och hållet med dig. Stumble e bättre. Jag har alltid varit allergisk mot att använda "samma ord" i samma mening, i detta fallet "around". Blir det lame och överanvända det i meningen eller tänker man inte på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså...

Julbord.

Efter ett par år av att sitta bland barnfamiljer och mindre sällskap, fick företaget i år en helt egen våning! Med egen mat och typ egen serveringspersonal och sånt. Egen bar också, där det stod nån snubbe och gav ut öl och kryssade i på någon lapp.

Mycket bra.

Sen brakade mayhem lös! 😆

När serveringspersonalen tyckte att de borde prioritera baren en trappa ner, tog våra tyska aktieägare kommando över vår "egna" bar xD

Jag tror inte tanken var att vi skulle ha en öppen bar, men hur som helst så slutade det med att vi plundrat hela jävla baren inklusive all ren sprit och wiskey och öl som fanns i dess kylskåp, samt trashat minst ett av kylskåpen genom att slita av hela jävla dörren xD

BRA JULBORD!

Sen tokraggade kvalitetschefen Anna på mig på dansgolvet, vilket var jävligt roligt. Speciellt med tanke på att hon är gift och har försökt förankra att hon tycker att skägg är jävligt dåligt xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller helt och hållet med dig. Stumble e bättre. Jag har alltid varit allergisk mot att använda "samma ord" i samma mening, i detta fallet "around". Blir det lame och överanvända det i meningen eller tänker man inte på det?

Mjo, jag vet iaf att jag personligen är väldigt allergisk mot det 😛 tycker det kan dra ner helhetsintrycket rejält. däremot tycker jag ofta att mer ledigt och vardagligt skrivna texter kan vara lite tråkiga. lämnar en länk på ett exempel av det jag skrivit som jag lagt ner lite fler timmar på, så du kan se vad jag menar 😛

http://www.thehelper.net/forums/showthread.php/159596-First-draft-for-lyrics?p=1314353#post1314353

sen om du tycker att det är svårt att få det där "extra" så ska du absolut kolla på stilistiska figurer, många av dem känner du till och vet vad de är utan tvekan, men det kan ändå vara bra att ha att kolla på. jag brukar tvinga mig själv att använda dem ibland, och bara pressa ihop osammanhängande meningar för att det ska falla mer naturligt när jag skriver texter, men det har jag nog lagt ner för lite tid på 😛

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stilfigur

Alltså...

Julbord.

Efter ett par år av att sitta bland barnfamiljer och mindre sällskap, fick företaget i år en helt egen våning! Med egen mat och typ egen serveringspersonal och sånt. Egen bar också, där det stod nån snubbe och gav ut öl och kryssade i på någon lapp.

Mycket bra.

Sen brakade mayhem lös! 😆

När serveringspersonalen tyckte att de borde prioritera baren en trappa ner, tog våra tyska aktieägare kommando över vår "egna" bar xD

Jag tror inte tanken var att vi skulle ha en öppen bar, men hur som helst så slutade det med att vi plundrat hela jävla baren inklusive all ren sprit och wiskey och öl som fanns i dess kylskåp, samt trashat minst ett av kylskåpen genom att slita av hela jävla dörren xD

BRA JULBORD!

Sen tokraggade kvalitetschefen Anna på mig på dansgolvet, vilket var jävligt roligt. Speciellt med tanke på att hon är gift och har försökt förankra att hon tycker att skägg är jävligt dåligt xD

låter som en toppenkväll ju 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller helt och hållet med dig. Stumble e bättre. Jag har alltid varit allergisk mot att använda "samma ord" i samma mening, i detta fallet "around". Blir det lame och överanvända det i meningen eller tänker man inte på det?

"Stumble forth" kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...