Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Nu förstår jag ingenting alls.

Jag har haft ytterst LITE datorstrul detta år.

Förra grejen var inget fel eller problem, mer än fråga om hur man skulle göra.

Minns inte vad det handlade om ens, så det var ingen stor sak.

Men du blir ju utslängt från forumet hela tiden etc. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du blir ju utslängt från forumet hela tiden etc. 😛

Senast hände det idag faktiskt. 😐

Men jag ser inte det som ett fel på min dator utan som ett fel på detta forum

eller hos en del som använder detta forum, eftersom det är det enda stället på

hela internet inklusive alla webbsidor, andra forum och mailar som det händer på.

☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad mer ska man ha läst?

Jag har läst 1984, Tartuffe, Le petit prince och Den unge Wethers lidanden. Snart Pastoralsymfonin också.

Ska ha läst om man vill vara bevandrad inom skräck- och rysargenren, menade jag och kommer att tänka på Ray Bradbury, Edgar Allan Poe, HP Lovecraft, Anders Fager, Roald Dahl, Frida Enman, John Ayvide Lindkvist, Yoko Tawada, Stephen King och Yvonne Hoffman samt Caroline L Jensen.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska ha läst om man vill vara bevandrad inom skräck- och rysargenren, menade jag och kommer att tänka på Ray Bradbury, Edgar Allan Poe, HP Lovecraft, Yvonne Holmberg, Anders Fager, Roald Dahl, Frida Enman, Yoko Tawada, Stephen King och Yvonne Hoffman samt Caroline L Jensen.

Men den genren vill jag inte vara bevandrad inom.

Min favvogenre är ränna runt och göra grejer-genren, typ Sture Dahlström och den där boken Lång fin blond jag läste förut en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men den genren vill jag inte vara bevandrad inom.

Min favvogenre är ränna runt och göra grejer-genren, typ Sture Dahlström och den där boken Lång fin blond jag läste förut en gång.

Sture Dahlström var en beatfantast, snabb jargong.

Claes Carlsson hette väl han som skrev Lång fin blond.

Du rekommenderade den då, men jag har inte läst den ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Noveller som bara beskriver en stämning eller en enskild situation ger mig inget. De ska hellre vara som en roman i minformat och måste innehålla en poäng, ett budskap eller ha ett större syfte än att bara förmedla en känsla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säg bästa skivan.

My one and only thrill ju riktigt nice, hennes senaste, dubbelalbum så är en del musik. Annars Worrisome Heart men där finns inga på franska.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...