Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Jag behöver en 50-tummare. Ser så jävla dåligt. Ska inte ha den till datorn dock.

Va de Fidden som köpte en 50 tummare plasma teve? Dom e ju rätt så billiga ändå.

Hade de vart jag så skulle jag hellre kolla efter Led teve. Fast då kostar dom lite mer iofs.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var fidden. Varför är led bättre?

Dels så drar dom mindre ström och så är det bättre kvalité på självaste... vad det nu heter... teverutan.

Förr i tiden så kunde bilden brännas fast lättare i en plasma.

Men plasman kan va bättre nu för tiden.

Jag vet inte så noga.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Dels så drar dom mindre ström och så är det bättre kvalité på självaste... vad det nu heter... teverutan.

Förr i tiden så kunde bilden brännas fast lättare i en plasma.

Men plasman kan va bättre nu för tiden.

Jag vet inte så noga.

🙂

Det där med att bilden bränner fast ska tydligen va fixat om man inte lämnar burken på med testbild eller liknande. Har googlat en massa men kan inte reda ut vilket som är bäst idag.

😳

Tyckte du inte att det var likt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med att bilden bränner fast ska tydligen va fixat om man inte lämnar burken på med testbild eller liknande. Har googlat en massa men kan inte reda ut vilket som är bäst idag.

Okej 🙂

det låter som en väldigt god idé 🙂

Okej ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Va de Fidden som köpte en 50 tummare plasma teve? Dom e ju rätt så billiga ändå.

Hade de vart jag så skulle jag hellre kolla efter Led teve. Fast då kostar dom lite mer iofs.

🙂

Och dessa "LED-TVs" som säljs hos elektronikkedjorna är inte ens LED-TVs utan helt enkelt LED-backlit LCD-TVs.Tillverkarna tyckte väl det kändes smidigt att förkorta hela namnet till något som bara råkar vara en lite hetare teknik. 😄

Skall tillägga att jag har en sån "fejk" och jag är nöjd. xD

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Och dessa "LED-TVs" som säljs hos elektronikkedjorna är inte ens LED-TVs utan helt enkelt LED-backlit LCD-TVs.Tillverkarna tyckte väl det kändes smidigt att förkorta hela namnet till något som bara råkar vara en lite hetare teknik. 😄

Just de ja.. allt för att lura kunden.

En riktig LED teve kostar typ hur mycket som helst. 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Och dessa "LED-TVs" som säljs hos elektronikkedjorna är inte ens LED-TVs utan helt enkelt LED-backlit LCD-TVs.Tillverkarna tyckte väl det kändes smidigt att förkorta hela namnet till något som bara råkar vara en lite hetare teknik. 😄

Det var som fan, hur vet man vad som e riktig LED då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...