Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

15 kronor mer är ju dubbla priset. Jag tror jag skulle tycka det var mer störande än bra att ha så otydliga linjer när jag antecknade ändå, eller iaf inte så det blir någon stor fördel. Är väl annorlunda om man håller på med massa matte.

I så fall är det ockerpriser på studentbokhandeln. Inte så förvånande kanske. Ett vanligt block kostar 35 kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I så fall är det ockerpriser på studentbokhandeln. Inte så förvånande kanske. Ett vanligt block kostar 35 kronor.

😳

Jag gav väl iofs 20 för mitt nuvarande, men jag vet att jag har köpt för 15 förut. På KTH kostade de 10.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 kronor mer är ju dubbla priset. Jag tror jag skulle tycka det var mer störande än bra att ha så otydliga linjer när jag antecknade ändå, eller iaf inte så det blir någon stor fördel. Är väl annorlunda om man håller på med massa matte.

Man kan ju alltid fylla i linjerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Memphy (för sent men ändå): ta't lugnt. Hajar om det kan kännas skumt med tjejen men det kanske är så att hon helt enkelt inte har haft lust att prata så länge. Jag tror inte att det är något att noja för 🙂 Men fortsätter det så kan du ju faktiskt ta upp det.

Japp. Du har nog rätt!

Varför använde du isåfall en akut accent istället?

Vet ej vad det betyder.

igår kom det in en och påpekades att det saknades ett värde i ett dokument.

"Fan vad värdelöst", tyckte jag.

Möttes mest av "😏"... Får se det som att jag är mest begåvad helt enkelt.

😆 Skön du e Fidden. 😄

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var bättre i syslöjd än träslöjd. Undrar om det är vanligt bland killar?

Nej. Själv försökte jag faktiskt ta dit hantverkare som skulle tillverka mina saker

medan jag själv utarbetade marknadsplaner för dem. Det uppskattades inte på skolan.

Konstigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollar Outsiders om "furries" 😱😮 "Sicket fölk" ☺️

Har för mig att ett CSI-avsnitt handlade om ett mord på en dylik.

Det måste vara reprisen.

Själv såg jag ett avsnitt en gång om sådana som gifte sig med en bil, en cykel eller ett staket t.ex.

På riktigt alltså. Jag undrar hur de gör när de tar in på hotellet under smekmånaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade en kurskamrat på universitetet som aldrig antecknade vad läraren sa direkt utan körde med mind mapping istället. Det var cirkler och fyrkanter som han drog streck mellan. Möjligen la han in något enstaka ord på ett och annat streck. Han hade 7-8

olika pennor och sa att han lärde in allt genom ett färgsystem. Innan mind mapping

så fick han alltid precis godkänt. Efter mind mapping-tekniken kom han upp i några

poäng över godkänt på tentorna.

mindmap.jpg

Själv skrev jag upp vartenda ord lärarna sa. Ibland spelade jag in.

Jag har också utarbetat en god teknik utan att se det jag skriver,

handen bara rör sig, medan jag följer med blicken allt vad som försigår

därframme.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde mig inte klockare men ok.

Ta på dig glasögonen.

Detta är en akut accent: ´ Den sätts på en vokal och ser då ut såhär: á

Detta är en grav accent: ` Den sätts på en vokal och ser då ut såhär: à

Detta är en apostrof: ' Den sätts inte på någonting, utan vanligtvis mellan bokstäver, som i engelskans: don't

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste vara reprisen.

Själv såg jag ett avsnitt en gång om sådana som gifte sig med en bil, en cykel eller ett staket t.ex.

På riktigt alltså. Jag undrar hur de gör när de tar in på hotellet under smekmånaden.

Eller hur! Otroligt märkligt. En bil liksom. Det här öppnar ju upp för oerhört intressanta frågeställningar 🙂 Förspel; en jumboflaska bilpolish och lätta smekningar över huven? Hur praktiserar de safe sex? Kör de med rattmuff (höhö) eller pluggar de bara avgasröret och drar (uppenbart så "kör" de iofs) igång? 😕

Apropå furries-avsnittet; de andra verkade ju helsköna och verkade i alla fall hålla rejält på gränserna men bruden, Pao... Shit damn, henne var det solklara Asperger-symptom på 😮

Nåväl, låt de göra sin grej men ändå kan man ju inte sluta förundras lite över dem. Men jag vart nästan förbannad på Örebro-tjejen;

Djur har inga bestämda tider. Människor lever efter bestämda tider, när man ska vakna, när man ska på möte eller när man ska till jobbet.

Mmm, det är liksom det (plus en hel del annat som hon verkar missat), som gör att samhället fungerar 😏

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Ta på dig glasögonen.

Detta är en akut accent: ´ Den sätts på en vokal och ser då ut såhär: á

Detta är en grav accent: ` Den sätts på en vokal och ser då ut såhär: à

Detta är en apostrof: ' Den sätts inte på någonting, utan vanligtvis mellan bokstäver, som i engelskans: don't

Ah, okej. Var något nytt för mig. Du får ursäkta min tröghet. Har suttit med integralberäkningar 5 timmar i streck så är rätt slut i huvudet för närvarande. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...