Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Jag skulle söka upp rhubarbs bandpage nu och skrev "my enhanced l" sen gav den förslag på hela namnet och "my enhanced little rhubarb wiki". Ni är ju typ kändisar, Dingbats!

EDIT: Bandpage är ju den där grejen på facebook. Menar bandcamp.

Jävlar! Ja det blir väl en religion på det där. Brukar ju typiskt nog ske efter döden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte två block häromdagen, tänkte ha det ena som föreläsningsblock och det andra som räkneblock. Det till föreläsningar är ett vanligt medan det som jag ska ha till räknegrejer är ett Whitelines-block. Båda rutiga. Idag när jag skulle anteckna i föreläsningsblocket så var det fan jobbigt ju! Har kört whitelines i typ i alla fall ett och ett halvt år och i ett vanligt ser man ju fan ingenting.

Whitelines är alltså ett block med vita linjer. Som det till höger nedanför:

flowersCompare.gif

På den bilden syns det ju tydligt på det andra blocket också men blir rörigt när man antecknar i ett vanligt men trodde inte det var sån stor skillnad faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Föreläsningsblock ska vara linjerade, inte rutade ffs.

Håll ruten. Jag har väl vad jag vill. Antecknar mer ekvationer och grafer än text så rutat är att föredra. Med whitelines spelar det inte så stor roll heller som sagt för det syns inte så mycket. Men nu blev det ju mest bara i vägen i det vanliga blocket.

Link to comment
Dela på andra sajter

I senaste numret av tidningen språk var det artikel om ordvitsar. Folk som uppskattar ordvitshumor har större ordförråd och är mer språkligt begåvade.

edit: Eller så säger dom det bara för att deras underrubrik (typ slogan antar jag) på deras hemsida är "Tidningen i en ordklass för sig".

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

I senaste numret av tidningen språk var det artikel om ordvitsar. Folk som uppskattar ordvitshumor har större ordförråd och är mer språkligt begåvade.

edit: Eller så säger dom det bara för att deras underrubrik (typ slogan antar jag) på deras hemsida är "Tidningen i en ordklass för sig".

Jag är fan i mig inte språkligt begåvad 😆

😄

Grattis fidden.

Jag är fan i mig inte språkligt begåvad 😆

Grattis fidden.

tack tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är fan i mig inte språkligt begåvad 😆

Grattis fidden.

Man kan väl vara det på många olika sätt antar jag. Men som ordvitsare söker man ju ständigt efter tvetydighet och kunna säga något som skapar en första tolkning hos den som hör men sedan dyker en andra innebörd upp. Och just det att kunna hålla på med ordvitsar hela tiden är tydligen en (typ av) språkbegåvning.

Link to comment
Dela på andra sajter

igår kom det in en och påpekades att det saknades ett värde i ett dokument.

"Fan vad värdelöst", tyckte jag.

Möttes mest av "😏"... Får se det som att jag är mest begåvad helt enkelt.

Ja, jag tycker det. Du är begåvad och har humor, medan dom andra saknar både begåvning och humor.

expected value of beta hat one

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra hur man ska tolka Richards gråtsmiley på Killis Rhubarbpostning på hans vägg.

Min första tolkningar var för att Rupert Cloud dött, men jag vet inte. Vi brukade alltid lyssna på Rhubarb och en Clap Your Hands Say Yeah-låt när vi hade paus i och när vi åkte till och från repan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min första tolkningar var för att Rupert Cloud dött, men jag vet inte. Vi brukade alltid lyssna på Rhubarb och en Clap Your Hands Say Yeah-låt när vi hade paus i och när vi åkte till och från repan.

Ja, tolkade det också så. Ja just det, minns att du berättade det för länge sen!

Vi borde verkligen ha gjort ett mer passande omslag. Men på sätt och vis är det bra att det blev sådär också. Fel på ett dåligt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har linjerade block. Whitelines är dyrt, heter ett namn på engelska helt i onödan och gör för mycket reklam.

Whitelines kostar ändå bara 15 kronor mer och nu när jag känt på skillnaden igen så är det värt det. Men det var därför jag tog ett vanligt block, för att det var billigare. Brukar skriva ut föreläsningsanteckningarna ändå så kladdar lite där på också.

Att det heter Whitelines är väl rimligtvis för att dom vill nå utanför Sverige, men det är bara en vild gissning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, tolkade det också så. Ja just det, minns att du berättade det för länge sen!

Vi borde verkligen ha gjort ett mer passande omslag. Men på sätt och vis är det bra att det blev sådär också. Fel på ett dåligt sätt.

Va äre för fel me de? Jag tycker de vart "dåligt" på ett bra sätt.

Tilltalar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Whitelines kostar ändå bara 15 kronor mer och nu när jag känt på skillnaden igen så är det värt det. Men det var därför jag tog ett vanligt block, för att det var billigare. Brukar skriva ut föreläsningsanteckningarna ändå så kladdar lite där på också.

Att det heter Whitelines är väl rimligtvis för att dom vill nå utanför Sverige, men det är bara en vild gissning.

15 kronor mer är ju dubbla priset. Jag tror jag skulle tycka det var mer störande än bra att ha så otydliga linjer när jag antecknade ändå, eller iaf inte så det blir någon stor fördel. Är väl annorlunda om man håller på med massa matte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...