Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Det förklarar saken.

*******

Nu har jag städat klart det lilla överskåpet i köket och fått in alla kokböckerna plus en del mat.

Jag satte in en sådan där tidskriftssamlare i beigefärgad plast också, för jag tänkte att jag har

ju en del bra lösa recept från foldrar och blad också och var ska dessa förvaras annars. Men när

jag stängde lucken till överskåpet så märkte jag att den tog i någonstans och då trodde jag att

det var tidskriftssamlaren som gav upphov till det problemet, eftersom det även finns en horisontellt

liggande vitmålad bräda ovanför just det hyllplanet. Men det blev ingen skillnad i låsfunktion när

jag eliminerade tidskriftssamlaren. Tydligen var det inget klister värd sin titel kvar på fästlappen

som höll den lilla metallplatta som låset ska förbinda sig med, så den fastnade i låset istället.

Dörren svänger ut av sig själv en centimeter beroende på lutningen. I själva verket tog den ju

inte i någonstans.

[edith: tilläggsinformation]

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

D jag vill ha hos en man: Mån om att göra saker som även jag tycker om, Överraskningar, Omtänksamhet, Humor, Kramig & gosig....väldigt kramig 🙂 Trogen!!, Romantisk (äta ute,blommor, små presenter (kan vara en potatis,sten lr nå´t som ser ut som ett ♥ tex )

potatis_6517_106496971.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Memphis, hur går det, tar du steget och konfronterar, behövs det?

Pazo, vilka sneakers eller kepsar har du nu spanat in?

Sadam Jr, finns det några förändringar vad gäller matlagningslusten?

Slejnard, har du med dig blekmedel till kalsongerna?

Neosus, tror du att du kan vända din dygnsrytm innan jul?

Chae, hur är din Jaguar att köra tremolo med svajarm med?

Dingbats, har du provat att sätta tändstickor som håller uppe ögonlocken?

Overkill, vilket språk tycker du är sexigast?

Naymari, hur gick det hos audionomen förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Memphis, hur går det, tar du steget och konfronterar, behövs det?

Pazo, vilka sneakers eller kepsar har du nu spanat in?

Sadam Jr, finns det några förändringar vad gäller matlagningslusten?

Slejnard, har du med dig blekmedel till kalsongerna?

Neosus, tror du att du kan vända din dygnsrytm innan jul?

Chae, hur är din Jaguar att köra tremolo med svajarm med?

Dingbats, har du provat att sätta tändstickor som håller uppe ögonlocken?

Overkill, vilket språk tycker du är sexigast?

Naymari, hur gick det hos audionomen förresten?

Nä. Skolmaten är helt enkelt för bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

En artikel på aftonbladet om hur januaribarn gör bättre ifrån sig i skolan än barn som är födda sent på året. Ett snille kommenterar artikeln med:

Gor som vi gor har I Singapore och ocksa I Australien. Ta de barn som fyller 7 mellan 1/9 och 31/12 ex. 2011 och de som fyller 7 1/1-31/8 2012 och satt dem I samma klass I augusti 2012 sa far man en "age appropriate group" Fungerar utmarkt I den har delen av varlden.

Problemet, att skillnaden är upp till 12 månader mellan den yngsta och den äldsta i klassen, kvarstår ju likväl. Hur tänker man när man skriver det där? Pinsamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

En artikel på aftonbladet om hur januaribarn gör bättre ifrån sig i skolan än barn som är födda sent på året. Ett snille kommenterar artikeln med:

Gor som vi gor har I Singapore och ocksa I Australien. Ta de barn som fyller 7 mellan 1/9 och 31/12 ex. 2011 och de som fyller 7 1/1-31/8 2012 och satt dem I samma klass I augusti 2012 sa far man en "age appropriate group" Fungerar utmarkt I den har delen av varlden.

Problemet, att skillnaden är upp till 12 månader mellan den yngsta och den äldsta i klassen, kvarstår ju likväl. Hur tänker man när man skriver det där? Pinsamt.

Varför inga punkter över o och a?

Idealet verkar ju där vara att vara född i slutet av augusti.

Link to comment
Dela på andra sajter

D jag vill ha hos en man: Mån om att göra saker som även jag tycker om, Överraskningar, Omtänksamhet, Humor, Kramig & gosig....väldigt kramig 🙂 Trogen!!, Romantisk (äta ute,blommor, små presenter (kan vara en potatis,sten lr nå´t som ser ut som ett ♥ tex )

potatis_6517_106496971.jpg

Presenterna är viktigast va?

Link to comment
Dela på andra sajter

En artikel på aftonbladet om hur januaribarn gör bättre ifrån sig i skolan än barn som är födda sent på året. Ett snille kommenterar artikeln med:

Gor som vi gor har I Singapore och ocksa I Australien. Ta de barn som fyller 7 mellan 1/9 och 31/12 ex. 2011 och de som fyller 7 1/1-31/8 2012 och satt dem I samma klass I augusti 2012 sa far man en "age appropriate group" Fungerar utmarkt I den har delen av varlden.

Problemet, att skillnaden är upp till 12 månader mellan den yngsta och den äldsta i klassen, kvarstår ju likväl. Hur tänker man när man skriver det där? Pinsamt.

Förvisso, men det kanske är så man gör där... i Singapore och Australien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker oftast det låter imbecillt.

Norska är sexigast, bergensk dialekt.

Brittisk engelska är minst tio gånger finare än amerikansk kopieengelska.

Norska är rätt sexigt ja.

Men bäst är ju ändå italienska och franska.

Link to comment
Dela på andra sajter

En artikel på aftonbladet om hur januaribarn gör bättre ifrån sig i skolan än barn som är födda sent på året. Ett snille kommenterar artikeln med:

Gor som vi gor har I Singapore och ocksa I Australien. Ta de barn som fyller 7 mellan 1/9 och 31/12 ex. 2011 och de som fyller 7 1/1-31/8 2012 och satt dem I samma klass I augusti 2012 sa far man en "age appropriate group" Fungerar utmarkt I den har delen av varlden.

Problemet, att skillnaden är upp till 12 månader mellan den yngsta och den äldsta i klassen, kvarstår ju likväl. Hur tänker man när man skriver det där? Pinsamt.

Datum? Länk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu driver du med oss. Italienska är förmodligen världens vackraste språk.

Nej, italienska är bara Roberto Benigni och bunga-bunga-brudar. Knappast så sofisitikerat och vackert.

Har svårt för japanska och isländska och holländska.

Japanska låter väl okej, isländska är rätt snyggt. Holländska är inte vackert, men de bryter snyggt på engelska.

ÄNNU ETT KEX

sen får jag ta mig an monaderna

Link to comment
Dela på andra sajter

Ne, använder ej blekmedel.

Är din bok klar snart så att man får läsa?

Jag kör med Grumme bleksalt. Det är bra. När man väl kommer på att det är världens sämsta förpackning och ställer och skyddar den rätt. Det är nämligen en papplåda där man lämpligen tar bort hela locket. Välter den så rinner allt ut i tvättkorgen på vägen till tvättstugan, vilket drabbat mig. Även om det bara är ett litet hål så rinner det ju ut.

**

Den är klar och inskickad för längesedan. I väntan på det så skriver jag nu en helt annan bok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min ena franska brevvän är för övrigt äckligt fransk. Börjar med en ganska torr utläggning över hur glad hon blev när hon fick mitt brev, på torsdagen påpekade hon noga. Men sen poängterade hon att jag inte behöver svara så att mina brev alltid når henne på torsdagarna, utan andra dar går också bra.

Sen beskrev hon sig själv med orden "Je suis une âme sensible" ('Jag är en känslig själ') och det kan ju inte finnas något franskare.

Tänker mig henne som den här:

claires-knee.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...