Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Blir denna persons inlägg summerade på ett riktigt sätt? En del människor har förmågan att förgifta i väldigt små doser under en längre tid och läser man inte tillräckligt så man har kontexten kan det nog gå moderatorer och andra förbi. Att anmäla ett inlägg där en person säger "Han kanske inte mår bra?" kan ju se jävligt fånigt ut om man bara ser detta enda tillfälle. Det kanske inte ens är något den utsatte känner är något att anmäla men läser man i ett par veckor ser man att det handlar om något annat än omtanke. Vad föredrar moderatorerna, att man anmäler 50 inlägg en sån gång?

Well said.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha. Ska vi komma överens om att alla som är intresserade bojkottar analogfreak när han dyker upp här eller vad? Han tyx kunna bete sej hur som helst utan att åka ut, så det kanske är enda sättet?

Jag tycker absolut vi ska göra det. Jag tror stämningen här inne blir trevligare då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pico: mycket vettigt inlägg!

SadamJR: Jag tror att bojkott endast trissar upp forumröjare att älta småförolämpningar till den grad att någon till slut snappar och "slår tillbaka". Detta leder till att den förolämpade får en varning och att forumröjaren ännu en gång har lyckats (vilket är varför reglelverket på forumet verkligen behövs ses över).

En viss person här (jag får inte nämna namn) kör med en genomskinlig metod: h*n hånar och förolämpar "mellan raderna", men låter inlägget som helhet framstå som neutralt; när h*n sedan bemöts av inlägg med exakt samma medicin anmäler h*n sonika inlägget. Någon gång prickar h*n ju rätt...

En annan "tyst regel" här på forumet är att man inte kan ifrågasätta modereringen offentligt. Och visst, moderatorerna har det skittufft – de offrar sin egen fritid för att sköta sitt forumjobb, och de är i allra högsta grad värdefulla. Fast trots att de nästan alltid uppmanar en att skicka PM om man vill ifrågasätta modereringen, så leder det aldrig till något annat än "ja, nu är gjort gjort" – alltså, även om det nu visar sig att till exempel en varning eventuellt har utdelats på förhastade grunder, så tycker moderatorn/admin (i en PM-konversation) att varningen nu lika gärna kan bestå, den "försvinner ju ändå inom en veckas tid"... Ungefär vad som hände mig för ett tag sedan.

En sak som jag hade önskat att man som moderator/admin ville vara mer konsekvent med är skillnaden mellan att påstå något och att lägga en personlig värdering i något. Det förra kan gärna leda till varning, medan det andra bör ses som en del av yttrandefriheten.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Kulturell Figur (oregistrerad)

Annars kanske man kunde enas om något standardsvar på af.s alla inlägg. Så fort han skriver något får han detta svar.

Tänk om ni skulle lägga all den här energin på att försöka vara trevliga istället. Det skulle alla vinna på i längden. Om man hela tiden har ett destruktivt bemötande så har man fel inställning till livet tycker jag.

Redigerat av Kulturell Figur
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har PM-ledes fått höra mindre smickrande saker om en viss persons försök att beställa ett mixerbord för 75 000 från Musikbörsen i Gävle (trots att han bor i norra Norrland), som de ägnade mycket strul åt att skaffa fram, varpå han när bordet är på väg uppåt landet ringer och vill avbeställa det. Det ska ha blivit myckna telefonsamtal. Även till hemtelefonen hos en av personalen.

En anekdot bara, för att liva upp stämningen lite.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Kulturell Figur (oregistrerad)

Jag har PM-ledes fått höra mindre smickrande saker om en viss persons försök att beställa ett mixerbord för 75 000 från Musikbörsen i Gävle (trots att han bor i norra Norrland), som de ägnade mycket strul åt att skaffa fram, varpå han när bordet är på väg uppåt landet ringer och vill avbeställa det. Det ska ha blivit myckna telefonsamtal. även till hemtelefonen hos en av personalen.

En anekdot bara, för att liva upp stämningen lite.

Det är inte jag delaktig i så det handlar nog om en annan person i norra Sverige. Skulle ni i fortsättningen kunna ta era spekulationer om mig via pm eller måste jag vända mig till Olsberg ännu en gång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kulturell Figur (oregistrerad)

Eftersom den här tråden saknar relevans till forumet så skulle den egentligen raderas en gång för alla. Ni som vill snacka skit kan ju göra det via Facebook och MSN. Det vore nog det bästa. .

Redigerat av Kulturell Figur
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom den här tråden saknar relevans till forumet så skulle den egentligen raderas en gång för alla. Ni som vill snacka skit kan ju göra det via Facebook och MSN. Det vore nog det bästa. .

Du saknar relevans för forumet. Håll dig på facebook och msn.

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland får man ju göra såna där personlighetstest, där man ska bedöma påståenden som tex "Jag har alltid blivit orättvist behandlad" och "Folk har aldrig gett mig den respekt jag förtjänar". Jag brukar alltid sätta "stämmer dåligt" på dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Whew!

Nä mickeh... "phew" stavas det 😛😉

* * *

Här... har det hänt grejer, ser jag. Är sjuk som ett as och pallar inte läsa ikapp.

* * *

Måste sova vidare, tror jag.. Det här är ju åt helvete 🙁

Fred ut, längstahbröder!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...